سیوان كریمی-رژه خونخواران برای مضحكه انتخابات

رژه خونخواران برای مضحكه انتخابات

سیوان كریمی

مرگ رفسنجانی قبل از انتخابات می توانست بدترین خبر ممكن برای جناح دور از قدرت رژیم باشد. اتفاقی كه افتاد و حالا این جناح حكومتی “آقایی” برای این مضحكه و آشفته بازار ندارد. از سویی دیگر، جناح وابسته به خامنه ای نمی داند كه چه كسی را برای این مضحكه به میدان بفرستد. وجه مشترك هر دوی این جناحها این است كه دیگر كسی را در چنته ندارند كه رو كنند. همه این جانیان، بانیان جنایت، فقر و بدبختی مردم در جامعه هستند و در تمام كشتارها، قتل عام و شكنجه مردم شریك بوده و هستند. بحرانهای دامن گیر جمهوری اسلامی به حدی رسیده است كه جمهوری اسلامی را در منگنه قرار داده است. بحران های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی كه به وضوح مردم و معیشت آنها را در وضعیت به واقع اسفناكی قرار داده است. این رژیم با بحرانهای رو به رشدی كه دارد نشان میدهد كه هیچ وجه مشتركی با منافع مردم ندارد و در واقع مانند بختكی است كه روی جامعه قرار گرفته است. كار به جایی رسیده است كه اینروزها ابراهیم رئیسی را بعنوان كاندیدای جناح موسوم به اصولگرا یاد می كنند. شخصی كه در هیئت مرگ جمهوری اسلامی در سال ٦٧ به عنوان دادستان تهران و نماینده خمینی، از هر آنچه كه می توانست، كوتاهی نكرد. مسبب مرگ هزاران فعال سیاسی و كمونیست در آن سال را باید به پای جمهوری اسلامی و هیئت مرگی نوشت كه قدم به قدم برای نابودی صدای اعتراض رژه رفتند و این كار را انجام دادند. فیلتر شورای نگهبان كسانی را از خود رد می كند كه تا خرخره در جنایت و كشتار و شكنجه گیر كرده باشند و مسئولیت جنایتکارانه خود را علیه مردم و طبقه كارگر به خوبی به پیش برده باشند. این جانیان مهر تایید خود را در سیاست علیه مردم می گیرند و اگر كسی هم از این فیلتر نگذرد به معنی آن است كه باید هنوز درس پس دهد، باید هنوز جنایت كند و جنایت كند.

اینكه هیئت حاكمه در جمهوری اسلامی، دو شقه است یك واقعیت است. واقعیتی عینی كه دو طرف مسیری متفاوتی را برای خریدن طول عمر بیشتر برای جمهوری اسلامی تجویز می كنند. اما خروجی این سیاستها از نگاه مردم و طبقه كارگر همیشه یكسان بوده است. زندگی زیر خط فقر كارگران، اعتیاد و افزایش روزمره آن، ناامنی در جامعه و لیستی كه می شود از هر درد مردم به آن اضافه كرد. اینها تنها گوشه ای از خروجی برای تداوم حاكمیت جمهوری اسلامی بوده است كه هر روز بدتر و بدتر می شود. جناح وابسته به دولت كه در این ایام قصد خوش رقصی دارند و تلاش می كنند كه خود را از “جنس” مردم و طبقه كارگر نشان دهند، از طریق “کارشناسان” در هفته گذشته تقاضای مبلغ دو میلیون و نیم تومان را برای حداقل دستمزد كارگران ارائه كرده بودند. حتی این رقم هم یعنی زندگی دو برابر زیر خط فقر. یعنی برای اینكه این ارابه رو به اضمحلاح قدرت خود را به پیش برند، كماكان می خواهند كه طبقه كارگر و به طبع مردم در زیر خط فقر زندگی كنند. این روی واقعی جمهوری اسلامی با تمام جناح و دسته هایش است.

مضحكه انتخاباتهای رژیم اسلامی، همیشه مكانی بوده است برای رژه جنایتكاران رژیم اسلامی كه از هیچ تلاشی برای سركوب، كشتار و به فلاكت كشاندن مردم كوتاهی نكرده اند. این نمایش هم به مانند همه آنهاست. امروز رئیسی را مطرح می كنند و فردا كسی دیگر. اما صورت مسئله كماكان باقی است. اینها جانی اند و مردم نباید از بین قاتلین انسانهای شریف جامعه، یكی را “انتخاب” كنند. حتی نمی توان روی این مضحكه عنوان “انتخاب بین بد و بدتر” گذاشت. چراكه همه اینها در منتهی الیه جنایت قرار دارند و به یك اعتبار می توان گفت كه كار انتخاب مردم را آسانتر می كنند.

كدام انتخاب؟

انتخاب واقعی طبقه كارگر، زنان و جوانان در جامعه سرنگونی جمهوری اسلامی بوده و هست. نباید به رژیم و عوامل آن كه دست در خون و كشتار مردم دارند، به رژیمی كه رکورد دار اعدام است و هر روز در ملاء عام تعدادی قربانی را حلق آویز میکند، به رژیمی كه عامل سركوب جنبش کارگری، جنبش زنان و جوانان در جامعه است، رای داد. عدم حضور در نمایش انتخابات و در این شرایط خفقان سیاسی به منزله گفتن نه به جمهوری اسلامی است. نباید به هیچ عنوان در این “انتخابات” شركت كرد و باید انتخاب واقعی خود را انجام دهیم. انتخاب واقعی ما سرنگونی جمهوری اسلامی است و تنها با این انتخاب می توانیم مسیر رسیدن به یك جامعه آزاد و برابر و مرفه را طی كرد. نباید در این انتخابات در دام گفته های بخشهایی از اپوزیسیون هم قرار گرفت كه سعی می كنند برای بپای صندوق کشاندن مردم در این مضحکه از استدلال “انتخابات بین بد و بدتر” دست و پا میکنند و یا “رای سلبی” به یك جناح را تئوریزه می كنند، قرار گرفت. باید اینبار بیش از پنجاه درصد و اکثریت عظیمی با شرکت نکردن در این مضحکه، یکبار دیگر عدم مشروعیت کل این نظام و نمایش مضحک انتخاباتش را به جهانیان اعلام کنند. این انتخابی واقعی است که مقابل مردم است و سرآغازی برای تعیین تکلیف با جمهوری اسلامی. *