سیمای سوسیالیسم -قربانی شدن دو کارگر در هر هفته برای بیشترسازی سود سرمایه

قربانی شدن دو کارگر در هر هفته برای بیشترسازی سود سرمایه

در استان مازندران سرمایه هر هفته دو کارگر را حین استثمار و تولید ارزش اضافی به قتل می رساند. طبق گزارش یکی از رسانه های دولتی، در سوانح کاری این استان درسال جاری تا کنون سوای دهها مورد قطع عضو و صدمات جبران ناپذیر جسمی بردگان مزدی هنگام کار، 21 کارگر جان خود را از دست داده اند. 85 درصد این قربانیان متاهل و تنها نان آور خانواده بوده اند. بیشتر این فجایع در بخش ساختمانی بوده است.

سرمایه در پیشرفته ترین جوامع صنعتی نیز بنا بر ماهیت و سرشت خود به هر حال هر ساله از تولید کنندگانش قربانی می گیرد اما در جوامعی مانند ایران علت اصلی بالا بودن فاحش این حوادث فقدان وسایل و تجهیزات ایمنی و در کل شرایط بسیار نامطمئن و خطرناک محیط های کار و استثمار ما کارگران می باشد، حرص و ولع غیر انسانی صاحبان سرمایه اعم از دولتی و خصوصی برای کسب حداکثر سود از طریق حد اکثر صرفه جویی در هزینۀ کار و تولید است. تنها چیزی که اصلاً برای این جنایت کاران مطرح نبوده و نمی باشد جان کارگر و سرنوشت بازماندگانش است.

وضعیت بسیار اسفناک جنبش کارگری در ایران. از لحاظ پراکندگی، تشتت و عدم تشکل واقعی طبقاتی دست دولت سرمایه داری و صاحبان سرمایه را در زمینه کسب حداکثر ارزش اضافی به هر قیمت حتی به قیمت قربانی کردن سرچشمۀ آن یعنی کارگران، کاملاً باز گذاشته است.

سیمای سوسیالیسم

جولای 2014