سه اطلاعيه در باره اعتصاب کارگران گاز عسلويه٬ کاارگران شهاب خودرو٬ و تظاهرات در انگلستان حزب اتحاد کمونیسم کارگری

سه اطلاعيه در باره اعتصاب کارگران گاز عسلويه٬ کاارگران شهاب خودرو٬ و تظاهرات در انگلستان
اعتصاب کارگران گاز عسلويه

بنا به خبر دريافتى٬ چهارشنبه گذشته کارگران قسمت برنامه ريزى در اعتراض به نپرداختن حقوق شهريور ماه و مزاياى ديگر در پالايشگاههاى گاز عسلويه دست از کار کشيده و به مقابل ساختمان عمليات رفتند. مسئولين و کارفرما که از اعتراض کارگران وحشت کرده بودند٬ به آنها وعده دادند که حقوق معوقه شهريور را همين هفته پرداخت ميکنند. از حقوقهاى شهريور ۴٠ درصد آن پرداخت نشده است. لازم به ذکر است که قسمت مهندسى نيز در حمايت از کارگران اعتصابى در مقابل ساختمان عمليات جمع شدند. بدنبال اعتراض کارگران فضاى بگير و ببند و ارعاب راه افتاد. کارگران را بصورت انفرادى احضار کردند و تلاش داشتند اتحاد کارگران اعتصابى را درهم شکنند.

بدنبال اعتصاب کارگران قسمت برنامه ريزى و تهديدهاى مديران٬ اعتصاب به سکوهاى گاز کشيده شد. در همان روز چهارشنبه کارگران سکوى گازى دست به اعتصاب زدند که بلافاصله مديران وارد صحبت با کارگران ميشوند و وعده پرداخت سريع حقوق ها را ميدهند. ادعاى مديران مربوط به پيمانکاران اينست که کارفرما و دولت به ما پول پرداخت نکرده و در اين شرايط سخت ما امکان پرداخت فورى حقوقها را نداريم. ميگويند دولت کلى بدهى به ما دارد و ميگويند پول نداريم. کارگران در پاسخ متحدانه اعلام کردند که چنانچه حقوق هاى معوق پرداخت نشود و حقوق ماه آتى سر موقع پرداخت نشه٬ در اول آبان دست به اعتصاب ميزنند. بلافاصله و در روز پنج شنبه مديران براى جلوگيرى از اعتصاب در سکوهاى گاز به محل رفتند و اعلام کردند که طى چند روز آتى حقوقها را پرداخت ميکنند. کارگران همان روز به سر کارهايشان بازگشتند.

چهار روز بعد يعنى روز دوشنبه ٢٢ اکتبر مبالغ بيمه و حقوق ها را به حساب کارگران ريختند. کارگران با اعتصاب متحدانه و زنجيره اى خود٬ هم توانستند حقوقهاى معوق را نقد کنند و هم پاسخ قاطعى به سياست ارعاب بدهند. زنده باد اتحاد و همبستگى کارگران.
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی٬ برابری٬ حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب اتحاد کمونیسم کارگری
٣ آبان ١٣٩١ – ٢۴ اکتبر ٢٠١٢

کارگران شهاب خودرو
کاهش قراردادها از یکسال به یکماه!

بنا به خبر دريافتى٬ بحران و ورشکستگی در کارخانه شهاب خودرو همچنان از کارگران قربانی میگیرد. اخراج صدها نفر از کارگران زحمتکش در چند ماه اخیر بدون پرداخت هیچگونه حق و حقوقی به آنها، تا پیش از این قراردادهای کاری کارگران یکساله بود اما حالا و پس اخراجهای گسترده و در اوج بحران مالی و ورشکستگی کارخانه، عوامل کارفرما در جهت سود جویی بیشتر و تسهیل مسیر اخراجهای خودسرانه کارگران انعقاد قراردادهای کاری با کارگران را از یکسال به یک ماه تقلیل داده اند. در این رهگذر خطر اخراج و بیکاری بیش از هر زمان دیگری در کمین کارگران فعلا شاغل است.

یکی از کارگران میگفت: در این چند ماه صدها نفر از ما را اخراج کرده اند، میگویند بعلت تحریمهای اقتصادی و نبود و گرانی مواد اولیه تولید دیگر مقرون به صرفه نیست. این حرفها برای من کارگر و امثال من که سالهای سال عمر و جوانیمان را در اینجا دفن کرده ایم که جواب نمی شود. قراردادهایمان را از یکساله به یک ماه کاهش داده اند. این کار از سه جهت به به سودشان است: اولا برای کارگر یک ماه قرارداد حق بیمه نمی پردازند، دوما کارگری که امنیت شغلیش را اینطور از او سلب نموده اند خطر اخراج در لحظه و هر آن بالای سرش هست. تا اعتراض کنی درب کارخانه را نشانت می دهند. در درجه سوم در حالیکه اقتصاد این حکومت و سرمایه دارها در رکود و بحران و بن بست فرو رفته هر وقت که به صلاح و سودشان نبود با این قراردادهای یک ماهه خیلی راحت از شر کارگر مزاحم و موی دماغ هم خلاص می شوند.

بازگشت به کار همه کارگران اخراجی، برچیدن قراردادهای موقت یکماهه و امنیت شغلی، بیمه بیکاری مکفی، حق اعتصاب و اعتراض و هرگونه تشکل، مسکن و بهداشت و درمان و آموزش مناسب در سطح استانداردهای یک زندگی انسانی و افزایش فوری دستمزدها مطابق با گرانی و تورم از جمله خواستهای اصلی و مبرم کارگران شهاب خودرو است.

کارخانه شهاب خودرو واقع در کیلومتر 9 جاده مخصوص هم اکنون با 150 نفر کارگر با قراردادهای سفید امضا و یک ماهه و دستمزدهای 389 هزار تومانی با ساعت کاری از 8 صبح تا 5 عصر تولید کننده انواع کامیون و خودروهای سنگین می باشد. لازم به یادآوریست هم اکنون بعلت افزایش و فشار تحریمهای اقتصادی آمریکا و اروپا خط تولید اصلی کارخانه به حالت تعطیل درآمده و عمدتا فعالیت تولیدی کارخانه در زمینه تولید برخی قطعات و لوازم جانبی انواع کامیون می باشد.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی٬ برابری٬ حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب اتحاد کمونیسم کارگری
٣ آبان ١٣٩١ – ٢۴ اکتبر ٢٠١٢

در حمایت از هفته همبستگی برای آزادی فعالین کارگری
اعتراض به‌ موج اخیر اعدامها در ایران

رژیم جمهوری اسلامی زیر فشار امواج بحران اقتصادی یورش وحشیانه ای را به معیشت کارگران و مردم زحمتکش سازمان داده است. تحریمهای اقتصادی غرب، افزایش هر روزه فشار گرانی و گسترش بیکاری وخامت زندگی کارگران و محرومان را افزون تر کرده است. همزمان رژیم جمهوری اسلامی با دستگیری و زندانی کردن تعدادی از رهبران، فعالین و پیشروان جنبش کارگری و با تهدید به دستگیری و احضار شماری دیگر از آنها فشار هر روزه بر جنبش کارگری را افزایش داده است. هم اکنون علی رضا عسکری عضو کمیته اجرائی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، شاهرخ زمانی، محمد جراحی و بهنام ابراهیم زاده از اعضای کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل های کارگری، علی نجاتی عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، مهدی فراحی شاندیز و علیرضا اخوان از جمله فعالان جنبش کارگری هستند که در زندانهای جمهوری اسلامی بسر می برند. حدودا دو ماه پیش دادگاهی در سنندج پدارم نصرالهی، فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد. همچنین شریف ساعدپناه و مظفر صالح نیا از اعضای هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که با قرار وثیقه آزاد شده بودند نیز به دادگاه احضار شده اند. همزمان رژیم جمهوری اسلامی فعالین دفاع از حقوق زنان، فعالین دانشجویی و فعالین دفاع از حقوق کودک را نیز تحت پیگرد و فشار پلیسی قرار داده اند. اخیرا ثمین احسانی فعال دفاع از حقوق کودک را به 5 سال زندان محکوم کرده اند.

در چنین شرایطی مبارزه و مقابله با پیامدهای دردناک این تعرض اقتصادی معیشتی و تقویت جنبش کارگری و توده ای دفاع از فعالین و رهبران کارگری و جنبش آزادی خواهی و برابری طلبی یکی از مصاف های اساسی پیش روی ما است.

تشکیلات بریتانیای حزب حکمتیست و حزب اتحاد کمونیسم کارگری و تعدادی از سازمانها و نهادهای مدافع جنبش کارگری از کارزار هفته همبستگی (20 تا 27 اکتبر) با کارگران ایران و برای آزادی فعالین کارگری و فعالین مبارزات اجتماعی حمایت نموده و در همین رابطه‌ در لندن در راستای مبارزه‌ برای آزادی کارگران زندانی اقدام به‌ تجمع اعتراضی نموده‌ و از همه‌ ایرانیان مقیم لندن و سایر شهرستانها میخواهد فعالانه‌ در این تجمع شرکت نمایند.

همزمانی این پیکت اعتراضی با راه‌ انداختن موجی از توحش جمهوری اسلامی و از سر گیری اعدامها در ایران ما را بر این امر واداشت که‌ علیه‌ این اعمال شنیع یکبار دیگر صدای اعتراض خود را به‌ گوش جهانیان برسانیم.

زنده باد همبستگی بین المللی کارگران
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

تشکیلات بریتانیای حزب حکمتیست
تشکیلات بریتانیای حزب اتحاد کمونیسم کارگری
23 اکتبر 2012
محل تجمع اعتراضی در مقابل تلویزیون بی بی سی بخش فارسی
شنبه‌ 27 اکتبر 2012
ساعت 03:30 تا 05:30 بعد از ظهر

BBC Broadcasting House
Portland Place
London W1A 1AA
Oxford Circus (0.3min) Bakerloo, Central, Victoria lines
Great Portland Street (0.6 min) Circle, Hammersmith, Metropolitan lines.
http://www.bbc.co.uk/broadcastinghouse/findus.shtml