سندیکای کارگری نیشکر هفت تپه-چرخ های کارخانه هفت تپه در جریان اعتصاب از حرکت باز ایستاد! ادامه اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه با حضور خانواده های کارگری

چرخ های کارخانه هفت تپه در جریان اعتصاب از حرکت باز ایستاد!

ادامه اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه با حضور خانواده های کارگری

در ادامه اعتصاب هفته جاری که از شنبه ۱۸ آذر ماه شروع شده است ، امروز یکشنبه ۱۹ آذر ماه آین اعتصاب با حضور و حمایت وسیع خانواده های کارگری برگزار شد. در اعتصاب امروز -یکشنبه 19 آذر ماه – کارگران به اتفاق خانواده ها خود ابتدا اقدام به بستن مسیر های ورودی ماشینهای حامل نیشکر به کارخانه شدند و در ادامه کارگران کورهای بخار را خاموش کردند. با خاموش شدن کوره های بخار ، کارخانه بطورکامل از حرکت باز ایستاد و تمامی کار ها متوقف شد.در این حال تمامی کارگران در قسمتهای مختلف شرکت از درب ورودی شرکت به طرف ساختمانهای اداری دست به راهپیمایی زدند. هنگام راهپیمایی همگی کارگران یک صدا شعار میدادن” افشار حیا کن هفت تپه رو رها کن” .
( کارگران خواستار برگشتن هفت تپه تحت نظر دولت هستند )
دسیسه ناموفق مدیریت :
دیروز مدیریت شرکت با حرکتی فریب کارانه اقدام به پرداخت بخشی از دستمزد های چند نفر از کارگران کرد تا بتواند در صف کارگران تفرقه ایجاد کند.مدیریت با این حرکت ریاکارانه تلاش داشته و دارد که در صف اتحاد و همدلی کارگران برای رسیدن به خواست ها و مطالبات مشترک کارگران تفرقه ایجاد کند و تعدادی را از این صف مبارزاتی جدا کند.اما امروز خوشبختانه ما شاهد حضور پر رنگ تمامی کارگران بودیم و این طرح شیادانه مدیریت با آگاهی و همدلی کارگران با شکست روبرو شد.
مطالبات کارگران
دستمزد 2 ماهه سالهای 94 و 95 (کارگران پیمانکاری) ،پا داش بهره برداری سالهای 94.و95 و همچنین پنج ماه دستمزدهای معوقه .
این اعتصاب تا ساعت 11 با سر دادن شعار علیه مدیریت ادامه داشت . در حین اعتصاب نیروها ی امنیتی به تعداد زیادی در منطقه کارخانه حضور داشتند اما ارعاب نیرو های امنیتی نتوانست خللی در اراده کارگران ایجاد کند.
سخنی با کارگران :
سندیکایی کارگری نیشکر هفت تپه اتحاد ، همدلی و همبستگی کارگران و خانواده ها را بخشی از مبارزه طبقاتی می داند .
ما بار ها گفته آیم و خواهیم گفت که عامل تمام سیه روزی ها،فقر و فلاکت ما کارگران ، نظام سرمایه داری است و برای رهایی از این مصائب، چاره ای جز اتحاد و همبستگی در مبارزه طبقاتی نداریم. با مبارزه ی متشکل و آگاهانه، ما کارگران می توانیم پشت صاحبشان سرمایه را به خاک بزنیم . امروز خانواده های کارگری توانستند با حضور خود، نیرو و توان طبقاتی کارگران را دوچندان کنند . به این دلیل ما دست تمامی خانواده های کارگری را که در این اعتصاب حضور داشتند را به گرامی می فشاریم و یاد وار می شویم که باید همیشه خانواده های کارگری در این کارزار طبقاتی و تا پیروزی نهایی حضور داشته باشند.
سندیکایی کارگری نیشکر هفت تپه
19 آذر ماه 1396