سندیکای کارگران فلزکارمکانیک – گزارش کارگرفلزکار از ایران خودرو:

گزارش کارگرفلزکار از ایران خودرو
سندیکای کارگران فلزکارمکانیک
گزارش کارگرفلزکار از ایران خودرو:
با توجه به قول داده شده از طرف هاشم یکه زاده مدیرعامل ایران خودرو در 2 روز اعتصاب غذای کارگران در ماه گذشته در مورد تامین کمی دستمزد با دادن پاداش ، که تاکنون صورت نگرفته است. با زمزمه اعتصاب دوباره ، سرپرستان و مدیران شرکت با پراکندن شایع در باره « پاداش که تا اخر هفته و یا تا این هفته » داده خواهد شد، تلاش دارند از اعتصاب کارگران جلو گیری کنند.
بعد از تعطیلات عید فطر تمامی خطوط ایران خودرو با تمام ظرفیت کار می کنند و بخصوص کار در خطوط 2 و 3 کار بسیار سنگین و نارضایتی در میان کارگران این خطوط هر روز افزایش می یابد.
در هفته قبل علیرضا محجوب نماینده بی خاصیت کارگری برای تبلیغات زود رس مجلس به ایران خودرو و سایپا سر زد. در ایران خودرو به همراه هاشم یکه زارع مدیرعامل به سالن اجتماعات آمده بود که در هعمان اوایل سخنرانی اش با اعتراض کارگران روبرو شد. کارگران می گفتند:« این چه دستمزدی بود که در سال گذشته مصوب شد …» که با پاسخ محجوب که گفت: « این را نماینده کارگران و دولت توافق نموده اند….» که با هو و جنجال کارگران روبرو شد. هاشم یکه زارع کارگران را آرام کرد که با پرسش کارگران مواجه شد که چرا:« حقوق های ما کم است با توجه به این کار سنگین و زیاد که محجوب و هاشم یکه زارع قول دادند در سال جاری حقوق ها را به نسبت تورم بیشتر افزایش خواهد یافت.
کارگران از محجوب در مورد اینکه چرا در ایران خودرو شورا نداریم پرسیدند که محجوب گفت:« با مدیرعامل صحبت کرده و موضوع داشتن شورا و انتخابات آن را حل خواهد کرد. کارگران در مورد پاداش برای جبران کمی حقوق از هاشم یکه زارع پرسیدند که گفت :« در دست اقدام است کمی صبر کنید» بعد از این حرف محجوب خواست صحبت کند که با اعتراض و خروج کارگران از سالن اجتماعات روبرو شد.
” روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک “