سلام زیجی-در نمایش مسخره “انتخاباتی” این نظام جنایتکار شرکت نکنید!

در نمایش مسخره “انتخاباتی” این نظام جنایتکار شرکت نکنید!

سلام زیجی


فضای نمایش مضحک “انتخاباتی” “رئیس جمهوری” و “شورای شهر و روستاها”، یک بار دیگر به جامعه ایران تحمیل شده است، این بازی در حالی دارد اتفاق می افتد که همگان بر این حقیقت ساده واقف هستند که پدیده ای به اسم انتخابات در جمهوری اسلامی بسیار پوچ، مضحک و بی ربط به حقوق شهروندان است. در شرایطی که زندگی، معیشت، آزادیهای سیاسی، ثروت و کرامت کل جامعه از جانب این رژیم به گرو گرفته شده است، هیاهو حول چنین مضحکه ای جز توهین به شعور جامعه و دور زدن مطالبات بر حق سیاسی- اقتصادی- فرهنگی، که مطالبات بیش از ٨٠ درصد جامعه میباشد، نیست.

سیاست کارگری، کمونیستی و آزادیخواهانه در مقابل چنین مضحکه هایی، سوت و کور کردن نمایش انتخاباتی رژیم و مراکز “انتخابات”، شرکت نکردن گسترده مردم در آن، با شروع اعتصابات و اعتراضات خیابانی و طڕح مطالبات متحد و گسترده، تبدیل کل این پروسه به روند مبارزاتی بر علیه موجودیت رژیم است. با این سیاست و رویکرد میتوان گام مهمی در عقب نشینی کردن به این حکومت جنایتکار در همه عرصه های داخلی و منطقه ای جلو رفت و در نهایت به نفع کارگران و مردم آزادیخواه ایران و منطقه  تمام شود.

شراکت در “انتخابات” و ربط دادن کشمکشهای ناشی از آن به امر و منافع مردم، به دمکراسی، به حق رای مردم، به اصلاحات، به انتخاب بین بد و بدتر، به مبارزه مدنی، و این که گویا از این طریق می توان کلیت رژیم یا جناحی از آن را میتوان “تضغیف” نمود، نه فقط یک کلاهبرداری بزرگ سیاسی است که تکرار آن بعد از ٣٨ سال حاصل بی حاصل بودن چنین روشی و یک سیاست جنایتکارانه و مستقیما به نفع جمهوری اسلامی است.

شرکت در چنین نمایش انتخاباتی به هر بهانه ای در جهت اضافه کردن عمر ننگین این جنایتکاران و سرکوبگران خود میباشد، به طریق اولی طبقه کارگر ایران نباید به هیچ وجه در بازی دشمنان و سرکوبگران خود شرکت کند، برعکس این پروسه را میتوان علیه خود رژیم و همه جناحهای آن تبدیل کرد، نباید به هیچ وجه جانب جناحی از این جنایتکاران را گرفت، میتوان صندوقهای انتخاباتیشان را برسرشان کوبید، می توان با  راه اندازی اعتراض و اعتصابات میدان واقعی مبارزه دیگری را علیه این جانیان تاریخی گشود. سناریویی که اسم آن را انتخابات گذاشته اند هدفی جز تامین بقا و کسب “مشروعیت مجدد” برای خود جمهوری اسلامی ندارد.

روشن است که این نمایش مطلقا به مردم ربط ندارد. هیچگاه ربط نداشته است، توهین آشکار به شعور تک تک شهروندان است. همه می دانند نه فقط حق کاندیدا شدن ازهر کمونیست و رهبر کارگری و فعال جنبش زن و فرد سکولاری سلب شده است، بلکه حتی همان گونه که همه می بینند پروسه کاندید شدن جانی ترین افراد خودشان و عبور از فیلتر شورای نگهبان تا آخرین روز شمارش “آرا” نه فقط به معنای دقیق کلمه فرمایشی و مضحک است که مستقیما توهین و دهن کجی به هر شکلی از انتخابات در جامعه و هر تعریفی از شهروندی است. وقتی خامنه ای شیاد از “مخالفان” میخواهد رای بدهند اما حق ندارند کاندید شوند و وارد دستگاهای تصمیم گیری شوند! برای این جنایتکاران تلاش برای تامین یک صف بی اراده  و سیاهی لشکری از مردم بی اراده و مرتجع  برای اجرای چند ساعته یک نمایش در روز و ساعت تعین شده، که به این بهانه “پیروزی نظام” و حاکمیت فاسد و جنایتکارانه شان را اعلام کنند، کل هدف است.

اما جمهوری اسلامی تا حال با بازی دادن بخشی از جامعه و اپوزیسیون درون و بیرون خود موفق شده درچنین پوششهایی از بحرانهایی که همواره دامنگیرش بوده با هیاهو و جنجال تبلیغاتی کل نظام را از بحران و از زیر تعرض و تنفر اجتماعی نجات دهد. با وجود تمام اختلافات و بالا گرفتن واقعی جنگ درون جناحهای رژیم، بدون استثنا هدف کلی کلیه جناحهای آن حفظ پیکره کثیف و جنایتکارانه جمهوری اسلامی و  کمک به تداوم توحش و افسار گسیختگی سرمایه داری علیه مردم آزادیخواه و طبقه کارگر ایران بوده و هست.

ویژگی این نمایش در این دوره و بعد از “برجام” و بعد از رفسنجانی این است که قرار است از این طریق هم در بعد جهانی و منطقه ای و هم در بعد داخلی ملزومات تداوم عمر رژیمشان را فراهم کنند و از مخاطرات پیشارو بکاهند. به ویژه در بعد داخل کشوری، در صورتی که با یک مبارزه و مقاومت گسترده مواجه نشوند، سیاست و هدف محوری آنها بر این دو رکن متکی خواهد بود: اول، بیش از پیش پا روی گرده طبقه کارگر میگذارند و زمینه چینی برای آماده سازی نیروی کار ارزان میلیونی در جهت کسب رضایت و جلب توجه سرمایه داران داخلی و خارجی را تدارک می بینند. چرندیات اقتصاد مقاومتی خامنه ای و تحمیل جنایتکارانه چهار برابر زیر خط فقر “حداقل دستمزد” امسال دقیقا در همین راستا صورت گرفته است. گسترش فضای سرکوب و تحمیل آن به کل جامعه سیاست پایه دومشان خواهد بود تا از این طریق مانع عروج مطالبات کارگران و مردم آزادیخواه از جمله مطالبات اقتصادی آنها شوند.

هر کس که وارد بازی شرکت در چنین نمایشی شود و باور کند که انتخاباتی در جریان است به راحتی هدف جمهوری اسلامی را تامین کرده است. به بخشی از خود پروژه و نیروی این نظام جانی تبدیل می گردد. دوره جدید در عین حال دوره حاد و پر مخاطره برای جمهوری اسلامی نیز هست. دوره پسا برجام پیامدهای زیادی برای این حکومت و عروج یا کنار زدن بخشی از جناحهای آن و همچنین دوره رودررویی بیشتر با جامعه و طبقه کارگر است. دوره خطر سرایت سناریوی سیاه منطقه به داخل ایران هم هست. بخشی از بورژوازی ایران از جمله بخش اصولگرای آن ضمن عقب نشینی و “نرمش قهرمانانه” در مقابل “شیطان بزرگ” بیش از هر زمانی به  قلدری و سرکوب  “قهرمانانه “و نشان دادن بازوی نظامی خود نیاز دارد تا بتواند از این بحران و تحول پسا برجام و همچنین عواقب حضورش در سناریوهای خونین کشورهای منطقه کم هزینه تر جان سالم بدر ببرد. سران رژیم با وجود همه اختلافاتی که با همدیگر دارند ناچارند این مسیر را طی کنند. به این معنا، با وجود همه کشمکش های واقعی که هست خامنه ای و کلیت حاکمیت در موقعیت یک دست تر  برای پاسخ به دوره جدید پسا برجام گام برخواهند داشت.

صورت مسئله ما کارگران، ما مردم آزادیخواه، سرنگونی کلیت این رژیم است نه تبدیل شدن به گوشت دم توپ جنگ جناح بندیهای آن، باید به این بازی ٣٨ ساله  توهین به خود پایان داد. این رژیم باید برود! با روحانی و خامنه ای و همه جناحهایش، این هدف محوری و مهم در گرو شروع یک مبارزه انقلابی و توده ای و رودرو است! در گرو برافراشتن پرچم رادیکال و سوسیالیستی سرنگونی طلبانه است، در گرو عروج مبارزه متحد و گسترده طبقه کارگر برای کسب موقعیت بهتر اقتصادی و سیاسی و تشکل یابی خود و متحزب شدنش است، در گرو به میدان آمدن احزاب سیاسی و سوسیالیستی و انقلابی جدید است، در گرو سازماندهی هدفمند میلیس توده ای و ارتش سرخ صف آزادیخواهان است. در گرو برافراشتن پرچم آزادیخواهانه مبارزه برای استقرار یک جمهوری سوسیالیستی در ایران است.

کارگران و مردم آزادیخواه و شرافتمند در نمایش مسخره “انتخاباتی” این نظام جنایتکار شرکت نکنید!

سلام زیجی

S_zijji@yahoo.se

٧ فروردین ١٣٩٦

٢٧ مارس ٢٠١٧