سلام زیجی- اطلاعیه در باره:کناره گیری از حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

اطلاعیه در باره:

کناره گیری از حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

سلام زیجی

S_zijji@yahoo.se

به اطلاع می رسانم که ازتاریخ  ٢٨ بهمن ١٣٩٥ برابر با ١٦  فوریه ٢٠١٧ به فعالیت خود در حزب حکمتیست پایان می دهم.

این تصمیم، تصمیم بسیار سختی بود! این حزب را ما نسلی از کمونیستهای پراکتیکی و متعهد به جامعه و مبارزه انقلابی و دلسوز ساختیم! بر بستر فداکاری و مایه گذاری ماها در داخل و خارج کشور شکل گرفت. اما متاسفانه اکنون اوضاع حزب چنان عوض شده است که افرادی چون من مجبورمیشود آن را ترک کند. به عنوان کسی که  در این حزب  برای سرپا نگهداشتن و تامین پیشرویهایش در مقاطع مهمی نقش ایفا کرده و با جان و دل در آن فعالیت داشته، در مهمترین بخش سیاستگذاریهای کمونیستی و سنتهای پیشرو سیاسی و سازمانی و فعالیتهای عملی این حزب در خارج و داخل كشور نقش غیر قابل انکاری داشته ام، بارها تا پای مرگ در جهت پیشبرد پرچم کمونیستی و کارگری آن  تلاش کرده ام، زندگی شخصی و مالی خود را در این راه هزینه کرده، نسلی از مبارزین و کمونیستها و کارگران به دلیل حضور و فراخوانها و تلاش امثال من به این حزب پیوستند و به آن امید بستند، امروز که خودم مجبور به ترک آن میشوم، به هیچ وجهه اتفاق ساده و آسانی نیست.

 تا آخرین لحظه  تلاش کردم این اتفاق نیفتد! تمام مسئولیت پذیری لازم را در پیش گرفتم. با این وجود و در نهایت بنا به دلایلی، که بعدا توضیح خواهم داد، از جمله به دلیل بسته شدن فضا برای نقد و ابراز مخالفت سیاسی با خط سیاسی و سنت و رهبری جدید حاکم بر حزب، اعمال سازمان یافته فشارهای غیر سیاسی و ناروا ومتضاد با اصول و پرنسیبهای سیاسی و سازمانی تاکنونی حزب از جانب بالاترین مرجع حزبی، مشخصا در این دوره علیه شخص من، مجبور شدم، در واقع مجبورم کردند، از این حزب کناره گیری کنم.

 در هر صورت تصمیم من کاملا فردی است. هیچ فردی را به ترک حزب فراخوان نداده و نخواهم داد، به تصمیم هر فردی عمیقا احترام می گذارم. لابد هر کسی مانند من متقاعد شده باشد که باید راه دیگری برای تداوم مبارزه اش در پیش بگیرد، و به این درک رسیده باشد که دیگر راهی برای ایفای نقش موثر کمونیستی و تداوم نقد و پیشبرد جدل سیاسی و تلاش برای بازگرداندن سیاست  و سنت رهبری موثر و مسئول به حزب باقی نمانده است، تصمیم خود را خواهد گرفت.

با ترک حزب حکمتیست نیز مبارزه ما همچنان ادامه دارد. اهداف سیاسی ما و وظایف کمونیستی و کارگری ما، که قدم اول آن سرنگونی جمهوری اسلامی با پرچم و افق سوسیالیستی و کارگری است، هنوز به سرانجام نرسیده است. برای به سرانجام رساندن آن و دستیابی به آزادی و برابری وحکومت کارگری، به همراه جمعی از کمونیستها و رهبران پیشرو کارگری و جوانان سوسیالیست در داخل و خارج کشورکه چنین می اندیشند، خود را مسئول و موظف می دانیم بدون درنگ ابزار و حزب  رزمنده و مناسب این مبارزه  کمونیستی و کارگری را سازمان دهیم.

دراولین فرصت ممکن به روشنی علل این کناره گیری را تحت عنوان”علل جدای از  حزب حکمتیست” به اطلاع عموم خواهم رساند.

٢٨ بهمن ١٣٩٥                        ١٦  فوریه ٢٠١٧