سعید یگانه-در انتخابات نباید شرکت کرد انتخاب ما سرنگونی جمهوری اسلامی است!

در انتخابات نباید شرکت کرد

انتخاب ما سرنگونی جمهوری اسلامی است!

سعید یگانه

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود. جمهوری اسلامی و هر دو جناح رژیم و چهره های مختلف آن از طرح آشتی ملی خاتمی تا کمپینهای مختلف با استفاده از رسانه های مجاز و مدافع نظام تلاش گسترده ای را برای مهندسی افکار و رونق بخشیدن به این کارنوال مسخره و فرمال، ایجاد توهم و قانع کردن مردم جهت شرکت در انتخابات پیش رو آغاز کرده اند. برخلاف انتخابت در دوره های پیش اینبار جمهوری اسلامی تلاش فراوانی را برای داغ کردن تنور انتخاباتی و بازار گرمی جهت تاثیرگذاری بر افکارعمومی در داخل و خارج ایران با هدف کسب مشروعیت فرمال و بقای خود بکار گرفته است. این انتخابات برای کلیت نظام، بیشتر از هر دوره ای علی الخصوص بعد از توافق هسته ای و ناکامیهای رژیم در مهار بحران اقتصادی و بر زمین ماندن وعده های بی پایه و تو خالی دولت روحانی برای بهبود اوضاع اقتصادی، مهم است که این کارنوال را هرچه پر رونق تر برگزار کنند. اگر اختلاف میان جناحی  هست، اگر بر سر اقتصاد و بیکاری و دهها معضل گریبانگیر جامعه با هم شاخ به شاخ می شوند، به همین هدف خدمت می کند. در انتخابات سال ۹۲ درصد بسیار بزرگی از مردم در انتخابات شرکت نکردند و اینبار کل حکومت از نگرانی و ترس عدم استقبال وسیع مردم از این نمایش، تلاش میکنند به بازار گرمی و جذب مردم به انتخابات کذایی به این اختلافات دامن بزنند. جمهوری اسلامی در پیشبرد این سناریو مهارت کافی را به خرج می دهد و تلاش می کنند که کلیت نظام را از بزنگاه عبور دهند.

 آمدن رئیسی  و جلو انداختن  یکی از چهره های جنایتکار و منفور جمهوری اسلامی از جانب ائتلاف اصولگرایان با توافق خامنه ای این نمایش را تکمیل کرد که افکار عمومی جامعه را حول دو قطبی کاذب رئیس – روحانی شکل دهند، که افکار عمومی را به این سمت مهندسی کنند که به قول معروف “مردم از ترس مرگ به تب راضی شوند”. یک آخوند جنایتکار مثل رئیسی را جلو مردم می گذارند تا از ترس رئیسی به روحانی رای بدهند. نباید اجازه داد که بخشی از مردم هنوز متوهم به سناریو بد و بدتر ترغیب شوند.

رئیسی یکی از سازماندهندگان یکی از جنایات بزرگ جمهور اسلامی، یکی از “قاتلین و دستور دهندگان  و هیئت مرگ خمینی” در کشتار قتل عام هزاران نفر از زندانیان سیاسی در سال ۶۷ است. جلو انداختن این آخوند جنایتکار، ترفند آشنای جمهوری اسلامی برای داغ کردن هرچه بیشتر تنور انتخابات و رساندن اوج رقابت میان هردو بال رژیم برای ایجاد توهم و کشاندن مردم به پای صندوقهای رای در نمایش پیش رو است. چیزی که جمهوری اسلامی بیشتر از هر دوره ای در شرایط کنونی و در محاصره بحرانهای همه جانبه به آن نیاز مند است.

بخشی از اپوزسیون پرو رژیم از چهره جنایتکارانه رئیسی برای خاک پاشیدن به چشم مردم در این بازار انتخابات استفاده می کنند. پرو رژیمهای نوکر صفت داخل و خارج با کمک دستگاه تبلیغاتی بی بی سی ظرفیت جنایتکارانه رئیسی را به رخ جامعه می کشند و تبلیغ می کنند که مردم به روحانی رای بدهند. فرخ نگهدار و گنجی و تاجزاده و خیلی از طرفداران خجول رژیم اسلامی در این انتخابات به مجیزگویان رژیم اسلامی تبدیل شده اند و بی بی سی نیز به روال معمول تریبون تبلیغاتی آنها شده و در دامن زدن به فضای انتخاباتی به نفع ترغیب مردم برای شرکت در این نمایش سنگ تمام گذاشته است. اینها تلاش می کنند مردم را از ترس اصولگریان ترغیب به شرکت در انتخابات کنند و به روحانی رای بدهند. مصطفی تاجزاده در مصاحبه ای در خصوص رئیسی می گوید:

“آمدن رئیسی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری را باید به فال نیک گرفت واز آن استقبال کرد چرا که اینموضوع به سود کشور است. هم انتخابات را گرم و پر شور می کند و موجب افزایش مشارکت مردم می شود و هم به سود جریان اصلاحات و اعتدال است زیرا بسیاری از شهروندانی را که تردید داشتند در انتخابات شرکت کنند یا خیر یا تردید داشتند که باید به آقای روحانی رای بدهند یا خیر ترغیب می کند که مشارکت فعالی در انتخابات داشته باشند و به آقای روحانیرای بدهند.”

این نمونه ای از پروپاگاند یکی از ملی اسلامی های اصلاح طلب رژیم است که اینگونه مردم را به انتخابات دعوت می کند. در انتخابات نباید شرکت کرد و به رژیم جمهور ی اسلامی مشروعیت داد. باید دست رد به سینه همه جناحهای رژیم زد. چهارسال حکومت اعتدال برای جمهوری اسلامی همچون دوره های پیش عمر خرید و با وعده بهبود اوضاع چهار سال مردم را سر کار گذاشتند. مردم در چهار سال گذشته جناح اعتدال و طرفدار بهبود را خوب تجربه کرده اند. فقر و بیکاری و مرارت بیشتری را در دولت اعتدال تجربه کردند. دیدند که در این چهار سال اختناق و سرکوب و اعدام بیشترین دستاورد دولت اعتدال و اصلاحات است و حقوق بشرشان در دست اندازها به فراموشی سپرده شد و تبلیغاتی بیش نبود.

ما با پدیده ای به اسم جمهوری اسلامی روبرو هستیم. از خامنه ای تا روحانی، از خاتمی تا رئیسی و احمدی نژاد همه سران ریز و درشت و جنایتکار یک رژیم هار سرمایه اند که هر تفاوتی با هم داشته باشند همه آنها در حفظ نظام استثمارگرانه رژیم اسلامی سرمایه منفعت مشترک دارند و انتخابات در جمهوری اسلامی به بقای این رژیم و به این هدف خدمت می کند. این مسئله اساسی و آن فاکتور مهمی است که مردم در برخورد به این رژیم باید مد نظر داشته باشند و سیاهی لشکر آن نشوند و به آن مشروعیت ندهند. نباید از سر هر مصلحت و منفعتی ولو کوتاه مدت و یا با هدف ایجاد شکاف در صفوف جمهوری اسلامی به هر جناحی از رژیم رای داد و به آن مشروعیت داد. تجربه همه انتخابات در جمهوری اسلامی نشان می دهد که نتیجه این توهمات به نفع جمهوری اسلامی تمام شده و برخلاف تمایلات مردم دودش به چشم مردم رفته است.

رژیم جمهوری اسلامی درصد شرکت مردم در انتخابات را معیار موفقیت خود قلمداد می کند و برای اجرای آن به هر ترفندی متوسل می شود. در انتخابات سال ۹۲ “خامنه ای اعلام کرد که اگر کسانی با جمهوری اسلامی مخالفند بعنوان یک ایرانی بیایند رای بدهند”. روحانی این روزها در مناسبتی اظهار داشته که به مردم دروغ نگوئیم ما می خواهیم که مردم در انتخابات شرکت کنند. نباید به این سناریوهای تکراری و شناخته شده  تن داد. در خرداد ۱۳۷۶ ناطق نوری را در مقابل خاتمی قرار دادند و بخشی از مردم متوهم از ترس ناطق نوری به خاتمی رای دادند. در انتخاباتهای بعدی همین سناریو در بسته بندی جدیدی تکرار شد. در انتخابات پیش رو مجددا با همین دوقطبی های کاذب برای بپای صندوق کشاندن مردم تلاش میکنند.

هر “انتخابی” در جمهوری اسلام نتایجی جز فقر، سرکوب و اختناق و تداوم شرایط کنونی ندارد و فقط برای جمهوری اسلامی عمر میخرد. رای دادن به هر جناحی از رژیم عمر جمهوری اسلامی را طولانی می کند و هزینه آن را مردم باید بپردازند. امروز مردم بعد از سالها تجربه نباید اجازه دهند که اصلاح طلب و اعتدال راه آنها را کج کند و در برابر مبارزه آنان سد ایجاد کند. به حکومتی که بر فقر و تبعیض و نابرابری بنا شده است نباید رای داد. باید در برابر کلیت رژیم از هر چهره و جناحی ایستاد و دست رد به سینه همه آنها زد و برای سرنگونی کلیت رژیم و خلاصی از این جهنم تلاش کرد. ما همراه با مردم متنفر از رژیم جمهوری اسلامی باید تلاش بکنیم که بازار نمایش انتخاباتی را کساد کنیم و جمهوری اسلامی را از اهدافش ناکام کنیم. *

۱۲ آوریل ۲۰۱۷