سعید آرمان – ریشەهای واقعی تروریسم را باید خشکاند! در حاشیە کشتار سبعانە اورلاندو

ریشەهای واقعی تروریسم را باید خشکاند!

در حاشیە کشتار سبعانە اورلاندو

سعید آرمان

ساعت دو بامداد روز یکشنبە ١٢ ژوئن، کلوپ همجنسگرایان شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا بنام “پالس” توسط “عمر متین” ٢٩ سالە متولد آمریکا بە حمام خون تبدیل شد و در زمان کوتاهی ٤٩ انسان بە قتل رسیدند و بالغ بر ۵۰ نفر نیز زخمی شدند. “جرم” این انسانهای جوان شیفتە زندگی، تنها همجنسگرا بودن و بە هم عشق ورزیدن بود. این کشتار را “بزرگترین کشتار دستە جمعی تاریخ معاصر آمریکا” نامیدەاند و مهاجم را “مسلمان افغانستانی تبار” معرفی کردەاند. (فعلا از کشتار یازده سپتامبر نیویورک و اینکه این عمر متین متولد آمریکا بوده است میگذریم) کشتار سبعانەای کە دل هر انسان شرافتمندی را عمیقا بدرد می آورد. ما این ترور کور و ترورهای مشابه در پاریس و لندن و سوریه و عراق و هرجای جهان را قویا محکوم میکنیم. ما با بازماندگان این فجایع انسانی ابراز همدردی می کنیم.

باید اذعان کرد کە آنچە در کلوپ” پالس” در اورلاندو اتفاق افتاد، خلق الساعە نیست. بلکە بر کوهی از تنفر نهادینە شدە توسط دولت و هیات حاکمە آمریکا کە خود را در سیاستهای خارجی این کشور، برخورد نژاد پرستانە پلیس ایالت متحدە در این کشور و همچنین تاثیرات عمیق ایدئولوژی اسلامی بویژە در شرایطی کە فرصت یافتە و در ابعاد وسیع جهانی ابراز وجود نمودە، استوار است.

بگذار از ایدئولوژی اسلامی و از زبان رئیس جمهوری پیشین ایران کە با اختراع “برخورد تمدنها” قند را در دل طیف وسیعی از سیاستمداران شیاد غربی و کاسە لیسان حقیر داخلی، آب کرد شروع کنید کە بحق نمایندگی اسلام را می کنند، شروع کنیم:

رئیس دیالوگ تمدنها و چشم و امید دوم خردادیهای “اصلاح طلب” در پاسخ بە یکی از دانشجویان کە آیا مجازات همجنس گرایی در ایران مرگ است؟ چنین می گوید: اینجا دانشگاە است و محل علم است و یە خوردە علمی صحبت کنیم. در همە ادیان و در همە سیستمها و در همە نظام ها مجازات بە خودی خود خشونت نیست، مجازات در واقع  خودش درمان یک نوع خشونت و انحراف در جامعە است، کە اگر هم نباشد اصلا جامعە نمی تواند استقرار پیدا بکند. پس درست است، لواط در جامعە جرم است و جرم هم مجازات دارد“. آنچە محمد خاتمی در پاسخ بە دانشجو بیان کرد، نظر و دیدگاە اسلام از نوع داعش شیعە و سنی)  در مورد همجنسگرایان است.

 

وزارت خارجە رژیم صد هزار اعدام در اطلاعیەای چنین گفتە است: آقای جابری انصاری روز دوشنبه ۲۴ خرداد گفتە است کە ایران این موضع را بر اساس “سیاست اصولی خود در زمینه محکومیت تروریسم” و “عزم راسخ برای رویارویی جدی و همه جانبه با این پدیده شوم” اتخاذ می کند. اما وزارت خارجە ایران نگفتە است کە در سە دهە گذشتە ما بالاترین درصد اعدام همجنسگرایان را داشتەایم؟!

برگردیم بە مبانی سیاستهای آمریکا

جنگ سرد و سازمان دادن وحشی ترین جریانات آدمکش اسلامی در افغانستان در تقابل با شوروی و همزمان ایجاد کمربند سبز در ایران بعد از قیام ۵۷ توسط کارتر و روی کار آوردن خمینی در تحکیم و تثبیت اسلام سیاسی در منطقە با امکانات وسیع مالی، جان تازەای گرفتند. صدور اسلام سیاسی بە ورای مرزهای ایران در دستور کار خمینی و حکومت اسلامی قرار گرفت. در ادامە این روند و در دهە ٩٠ میلادی و با پایان بلوک شرق و یک قطبی شدن جهان، آمریکا بە یکە تاز میدان تبدیل شد و برای هژمونی بر جهان خیز برداشت و جورج بوش پدر تحت عنوان “نظم نوین جهانی” کە در واقع بە “نظم خونین جهانی شهرت یافت، بە عراق حملە کرد و عامدانە هزاران سرباز را کشت و سالها مردمان این کشور جنگ زدە را از نظر اقتصادی فلج نمود و ثمرە آن مرگ پانصد هزار کودک بود در اثنای تحریمها  کە مادلین اولبرایت وزیر خارجە وقت آمریکا در کمال وقاحت در پاسخ بە سوال خبرنگاری کە آیا چنین هزینە گزافی میارزید؟ او گفت بلە. بعد از یک دهە جورج بوش پسر همراە با تونی بلر بە عراق حملە کردند و شیرازە این جامعە را از هم پاشاندند. و بە این شیوە عراق بە میدان تاخت و تاز باندها و جریانات وحشی و تروریست تبدیل شد، بطوریکە کمتر روزی در بغداد بمبی منفجر نشود.

نمی توان بوسیلە جنگ نیابتی و مسلح کردن ضد انسانی ترین جریانات در این کشور و حمایت بی دریغ مالی و تسلیحاتی از آنان جامعە سوریە را بە قهقرا کشاند و صدها هزار انسان را بە کام مرگ برد و میلیونها انسان را آوارە نمود و انسانهای فراری از جنگ را بە خوراک جانوران دریای مدیترانە و اژە تبدیل کرد و در پایان انتظار عمل کور متقابل بە مثل نبود!!

دەها سال است اسرائیل بە تبعیض و کشتار میلیونها فلسطینی همت گماردە و هنوز کە هنوز است بە ایجاد دولت فلسطن رضایت ندادە و این دمل چرکین هر روز بزرگتر و بزرگتر می شود و تخم کینە و نفاق میافکند و آمریکا و دول غربی ارادە کافی برای پایان دادن بە این تحقیر و بی حقوقی را ندارند و لاجرم بە میدان رشد باکتری اسلام سیاسی و ناسیونالیسم عربی، تبدیل می شود.

بە اجحافات دولت امریکا و سایر دول غربی برای بقای بی حقوقی در اقصی نقاط جهان لازم است بە خشونت سیستماتیک و نژاد پرستانە پلیس فدرال آمریکا نسبت بە شهروندان سیاه پوست و اقشار محروم جامعە نگاهی انداخت. فقر فزایندە و تل انبار شدن ثروت نجومی در دست عدە قلیلی در جامعە و برخورد خشن در مقابل معترضین نمونە بارز دیگریست برای حفظ این نظام وارونە و قربانی کردن هر چە بیشتر قربانیان جامعە طبقاتی بزرگترین اقتصاد و قلدرترین نیروی نظامی جهان.

کشتارهایی کە توسط پلیس فدرال بعنوان حافظ “امنیت” جامعە روزانە و بە وسعت آمریکا صورت میگیرد، میتوان گفت کە بطور متوسط روزانە یک نفر توسط  پلیس فدرال بە قتل می رسد. یعنی در واقع بیش از شش برابر کشتار وحشیانە ای کە در کلوپ “پالس” اتفاق افتاد.

کشتار همجنسگرایان در کلوب “پالس” توسط عمر متین معجونی از تفکر متعفن اسلامی و انتقامجویی است کە بذر این خشونت آشکار را دولتهای غربی طی دەها سال کاشتەاند و افراد مستاصلی مانند عمر متین بە نمایندگی از طرف خدا بە اجرا می گذارند. امری کە صدیق متین پدر عمر آنرا قابل جزا میداند با این تفاوت کە او بر این باور است کە مجازات آنان را بە خدا بسپاریم. خشونت مذهبی در جوامع غربی تحت نام نسبیت فرهنگی و احترام بە عقاید مذهبی و میدان دادن بە واعظان مذهبی برای نفرت پراکنی و تفرقە اندازی بین مردم و ساختن هویتهای کاذب قومی و مذهبی و نژادی. در کانادا در یک فیلم کوتاە مستند نشان میدهد کە چگونە در یکی از مساجد بە کودکان دبستانی می آموزند کە چگونە گردن مخالفینشان را بزنند. و دولت فخیمە کانادا هم گوشش بدهکار نیست و جناب نخست  هم با آنان “افطار” کوفت میکند تا نشان بدهد کە بە اقلیت مسلمان مقیم کشورش “احترام” می گذارد!!

نمی توان از کشتار روزمرە در اقصی نقاط جهان صحبت کرد و بە کارخانەهای بزرگ اسلحە سازی با درآمد دەها میلیاردی سخن نگفت. سالهاست کمپینهایی در آمریکا برای لغو جواز حمل اسلحە و فروش آن در ابعاد کلان نتوانستەاند بە نتیجە برسند، زیرا پشت آن بە لابیهایی گرم است کە در هیئت حاکمە امریکا جا خوش کردەاند و خود بخشی از هیئت حاکمە در این کسور هستند کە درآمد هنگفت میلیارد دلاری عایدشان می شود. تاکنون دەها قتل دستە جمعی از مدرسە و مهد کودک تا دانشگاە و محل کار توسط شخصیتهای متعدد و با انگیزەهای متفاوت صورت گرفتە و جان صدها انسان را گرفتە و بستگانسان را داغدار نمودە است.

سیاست کمونیستی در قبال این پدیدە ضد بشری چە باید باشد؟

بدون تردید محکوم کردن هر گونە خشونت علیە شهروندان عادی از جانب هر جریان مرتجع تروریستی و دولتی باید محکوم بشود. مبارزە جدی با منشا و خالقین اینچنین توحش و بربریتی در جامعە از دولتهای خالق تروریسم و جریانات تروریستی اسلامی و ملی گرا و نژاد پرست کە آخرین نمونە قتل از جانب ملی گرای بریتانیا دیروز پنجشنبە در شهر بریستال در منطقە لیدز اتفاق افتاد کە خانم جو کاکس نمایندە ٤١ سالە پارلمان بریتانیا بود کە مدافع ماندن این کشور در اتحادیە اروپا بود.

مبارزە با تروریسم اسلامی و دولتی نە با امتیاز دادن و لالایی کردی این یا آن بخش از تروریسم و یا زیر بغل گرفتن واعظان مذهبی در مساجد، بلکە با مبارزە جدی و آگاهگرانە علیە کلیت سیستم بورژوایی کە تروریسم بخش لایتجزای آن است میتواند پیش برود. طبقه کارگر و شهروندان جهان منفعتی در جنگ کثیف تروریستها ندارند و باید علیه آن بمیدان بیایند. طبقە کارگر آگاە و سوسیالیست باید صفبندی خود را بدون تردید علیە کار مزدی سازمان بدهند و تبعیض و بی حقوقی نهادینە شدە توسط بورژوازی را بە چالش بکشد تا زمینەهای رشد تروریسم اسلامی و تروریسم دولتی و راست فاشیست را بخشکاند. تروریستهای اسلامی و دولتی در دست هم بازی میکنند و به همدیگر پلاتفرم میدهند. بشریت باید از دور باطل تروریسم و بە قهقرا کشاندن جامعە هر چە سریعتر عبور کند.

جمعە ١٧ ژوئن ٢٠١٦