سعید آرمان-روحانی فاشیست حرف گنده تر از دهانت نزن! در حاشیە افاضات “ضد فاشیستی” حسن روحانی!

روحانی فاشیست حرف گنده تر از دهانت نزن!

در حاشیە افاضات “ضد فاشیستی” حسن روحانی!

سعید آرمان

این روزها دونالد ترامپ بدلیل سیاستهای فاشیستی اش بحق مورد آماج منتقدین در ابعاد جهانی قرار گرفتە است. در میان انتقادات گوناگون بە دونالد ترامپ در رابطە با موضوعات مختلف و جنجال برانگیز مانند؛ ممنوع الورود اعلام کردن تبعە ٧ کشور به آمریکا تا دیوار کشیدن بین مکزیک و آمریکا، از لغو بیمەهای درمانی کە در دولت اوباما بە تصویب رسیدە بود تا برخورد تحقیر آمیز و سکسیستی بە زنان و همجنسگرایان، همه و هر کسی از موضعی سخن میگوید و اعتراض میکند. در میان این واکنشها و اعتراضات بحق جهانی یک صدای گوشخراش و زیادی گستاخانە نیز شنیده شد. این صدا از طرف حسن روحانی آخوند مرتجع بلند شدە است. او در واکنش بە فرمان نژادپرستانە دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور از جملە ایران، گفتە است: “از کسانیکە بە تازگی وارد عالم سیاست شدەاند بیش از این انتظار نمی رود”. روحانی جنایتکار اما نگفت کسانیکە ٣٨ سال در “عالم سیاست هستند” و با زور سرنیزه و طناب دار و زندان در ایران حکومت می کنند، با همنوعان خود چگونە رفتار میکنند؟

بر کسی پوشیدە نیست کە دونالد ترامپ از همان اوایل کمپینش ضدیت خود را با رگەهای انسانی در همە ابعاد نسبت بە مهاجرین، کارگران مهاجر، سینگل مادرها، سقط جنین، کشیدن دیوار مابین مکزیک و آمریکا، و غیرە اعلام کردە بود و بمحض ورود به کاخ سفید، یکی بعد از دیگری بە تعهدات فاشیستی و ضد انسانی اش عمل کرد. بە همین دلیل موج اعتراضات جهانی گسترش یافت و کماکان ادامە دارد. اما آویزان شدن اوباشان جمهوری اسلامی بە این اعتراضات ماهیتا ضد فاشیستی، نچسب و بی مُسما است. روحانی خود را به نفهمی میزند که دولت او و اسلافش در جمهوری اسلامی، کارنامه سیاهی از نژادپرستی، جنایت و رفتار تحقیرآمیز و فاشیستی علیه شهروندان شریف افغانستانی مقیم ایران دارند. در این مطلب کوتاە تنها به مواردی از عملکرد فاشیستی حکومت اسلامی در مورد افغانستانی ها اشاره میکنم:

در همین دولت جناب روحانی در استان فارس پناهجویان افغانستانی را بعد از دستگیری و ضرب و شتم وحشیانه، در قفس آهنی محبوس و بە آنان چشم بند زدە و وقیحانە بە نمایش گذاشتە شدند. اینکه داعش این ایده را از دولت تدبیر و امید حسن روحانی اقتباس کرده یا برعکس، در ماهیت امر تغییری ایجاد نمیکند. طبق فرمان دولتی، در بیست استان ایران اسکان افغانستانیها ممنوع اعلام شدە است. اجاره مسکن بە افغانستانیهای مقیم ایران جرم است، ازدواج زنان ایرانی با افغانستانیها ممنوع است و جوانان تحصیلکردە از عبور بە دانشگاە و ادامە تحصیلات عالی محروم می باشند. صدور بخشنامە برای ممنوعیت فروش اجناس بە افغانستانیهای مقیم ایران، ترغیب شهروندان ایرانی بە خبرچینی علیە این مردم محروم و دەها مورد دیگر جزو کارنامە سیاە و فاشیستی هیات حاکمە ایران از بدو تولدش تاکنون است.

در استان اصفهان در روزهای نوروز اعلام کردەاند ورود مهاجران افغان به پارک کوهستانی “صفه” ممنوع است. پوسترهائی نصب کردند که در آن نوشته شده بود: “ورود افاغنه ممنوع”! برای یک لحظە خود را در جایگاە یک افغانستانی قرار بدهید، چە احساسی بە شما دست میدهد کە در کنار پارکی در واشینگتن، برلین یا لندن رد بشوید و بە تابلویی برخورد کنید کە ورود شهروندان یک کشور از جملە ایران را ممنوع اعلام کرده باشد!؟ جمهوری اسلامی این پدیدە شنیع و کثیف است. عدم پرداخت دستمزد کارگران از سوی صاحب کاران سودجو و بی توجهی دولت بە این کارگران و عدم پیگیری حق و حقوق کارگران افغانی جزو اعمال روزمرە کارفرمایان در ایران نسبت بە افغانستانیهای مقیم این کشور است. ترامپ باید بیاید و از روی دست فرزندان و رهروان خمینی جنایتکار بنویسد.

جناب روحانی رکورد دار اعدام!

در حکومت اسلامی شما در دوره احمدی نژاد در شهر مشهد بە کارگران افغانی در ساختمانی نو ساخت حملە کردند و چند تن از آنان از ترس دستگیری توسط مامورین شما خود را از ساختمان پرت کردند یا توسط آنان پرت شدند کە بشدت مصدوم شدند. اما بیمارستان شهر بدلیل “افغانستانی” بودن آنان را مداوا نکرد و مامورین دولتی آنان را بە افغانستان دیپورت کردند و در آنجا یکی از کارگران جان باخت. فاشیسم اسلامی بدون روتوش! واقعا خجالت نمی کشید که حرفهای گنده تر از دهانتان میزنید؟

اعتراض مردم ایران و ایرانیان مقیم آمریکا بە فرمان نژادپرستانە ترامپ و دفاع از حق سفر و تحرک انسانها در این کره خاکی، اینکه این بورژوازی است که با مرز و پرچم و پاسپورت این حق پایه ای را سلب کرده است، برحق است. از نظر ما کمونیست ها انسانها حق دارند بە هر نقطەای از جهان که دوست دارند سفر کنند و سکونت کنند، این حق بی چون و چرای کلیە آحاد بشری است بدون در نظر گرفتن محل تولد و رنگ پوست و عقیدە و یا مذهبی کە دارند. اینکه تعدادی فاشیست و ناسیونالیست و تنگ نظر و عقبمانده، تلاش دارند از هر واقعه ای دکان سیاسی درست کنند ثانوی است. در این میان جمهوری اسلامی و سردمدارانش از خامنه ای تا روحانی و دیگران باید خفه شوند. شما با این کارنامه سیاه و ننگین تان صلاحیت ندارید در اینموارد حرف بزنید. این قبا به تن شما زیادی گشاد است. مردم فهیم و آزادیخواه ایران به برخورد سردمداران جمهوری اسلامی در این مسئلە میخندند. شما بهتر است فکری بحال خودتان بکنید!

دوم فوریە ٢٠١٧