ستاد هماهنگی اعتراض ایرانیان به حضور جمهوری اسلامی در گوتنبرگ-گزارش دو روزه مقاومت و مبارزه اپوزیسیون در برابر عوامل مزدور سفارت رژیم اسلامی در گوتنبرگ (سوئد)

گزارش دو روزه مقاومت و مبارزه اپوزیسیون
در برابر عوامل مزدور سفارت رژیم اسلامی در گوتنبرگ (سوئد)

ایرانیان آزاده شهر گوتنبرگ و حومه :

به دعوت “ستاد هماهنگی اعتراض ایرانیان به حضور جمهوری اسلامی در گوتنبرگ” در روزهای شنبه و یکشنبه پنجم و ششم مه ۲۰۱۸ ، با تجمع اعتراضی آزادیخواهان ایرانی از نمایندگان گروهبندی های مختلف اپوزیسیون سرنگونی طلب و فعالان سیاسی چپ منفرد به همراه جمعی از پناهجویان سیاسی ، با شناسایی محل از پیش ، در برابر حضور عوامل کشتار ، شکنجه و ترور رژیم اسلامی که از لانه جاسوسی استکهلم روانه گوتنبرگ شده بودند تا ” خدمات کنسولی ” انجام دهند ، یکپارچه ایستادگی کردند ودست به افشاگری زدند.
همانطوری که در اطلاعیه شماره دو آمده است : « شما مامورین تروریست جمهوری اسلامی آنقدر کودن و بی شعور هستید که از تجربه ها ی شکست خورده گذشته تان در رابطه با حضورتان دراین شهر هیچ نیاموخته اید وعبرت نگرفته اید؛ چراکه بازهم می خواهید بساط مشاطه گری تان را دراین شهر برپاکنید. »
برای ما و مردم آزادیخواه ، بخوبی آشکار است که هدف رژیم از این اقدام ” ارائه خدمات کنسولی” نیست. قصد نهایی آنها پر کردن و تقویت روحیه های ترسیده و ناامید شده پادوهایشان؛ وبازسازی پایه های سست شده سلول های تروریستی رژیم دراین شهر، بعد از خیزش سراسری دی ماه۱۳۹۶ مردم در داخل کشوراست که دامنه اش به شهر ما – گوتنبرگ هم کشیده شده است. طی دو روز همگان شاید بودیم که از خیل وسیع جمعیت ایرانیان ساکن شهر گوتنبرگ ، تعداد انگشت شمار در صف مراجعین به حضرات جای داشتند.
حضور پر شمار پلیس طی دو روزه دیواره ای ازآهن و ماشین های پلیس را به نمایش می گذاشت. پلاکادر ها و بنرها و آفیش های تبلیغاتی بشکل وسیعی محل اجتماع را پوشش داده بود. اوج این رودررویی در روزیکشنبه دو بار صورت گرفت . آنگاه که یکی از مامورین سفارتی از یکی از فعالین زن ما عکس گرفت و او را تهدید نمود ، فریاد و فشار و شعار دهی به نطقه اوجش رسید که دهها پلیس، دیواره ای بین ما و شیشه های ساختمان ایجاد کردند و دیگر اینکه در فرصت پایان کار ، سازمانگران حرکت اعتراضی با آرایش جدید همه خروجی های ساختمان را شناسایی و به محاصره خود در آوردند . نیروی پلیس حسابی به هراس و تکاپو افتاد و با افزودن نیروی خود تلاش داشت که رعب و وحشت فزونتری بیافریند و مرتب می پرسیدند برنامه تان چیست ؟ دوستان ما در پاسخ می گفتند : ” می خواهیم حمام آفتاب بگیریم ….” ، سرانجام ساعت پنج سر و کله یک ماشین با سرنشینان ریشو از یکی از پارکینک خروجی آشکار شد ؛ ، هجوم دستجمعی تظاهر کنندگان و حدت فشار و رودررویی به حدی بود که همه پلیس ها خودشان را به خروجی پارکینک رساندند و بدین ترتیب چند ماشین سفارتی در میان موج وسیع اعتراض و حمایت دهها پلیس در تله موش ها ی آماده گیر کرده ، از میان دست و پای اپوزیسیون ، جان بدر برده وپُرگاز پا به فرار گذاشتند.
نمایش این دو روز سراسر اعتراض و خشم جمعی ما و طرح برجسته شعار : « گوتنبرگ جای تو نیست / برو گمشو تروریست » ، وجه برجسته همراهی ما با مبارزات مردم جامعه ما را برجسته نمود . شعار آزادی معلم و کارگر و زندانیان سیاسی ، لغو اعدام رامین حسین پناهی و آزادی معلمین زندانی اسماعیل عبدی ، روح الله مردانی و محمود بهشتی لنگرودی و عثمان اسماعیلی کارگر و عبدالفتاح سلطانی وکیل جسور، فضای رودررویی را طی دو روز به صحنه افشاء نظام ضد انسانی حاکمیت اسلامی مبدل ساخته بود .
نمود این دو روزاعتراض با دهها عکس وفیلم در سطح شبکه های مجازی و گفتگو در دو رادیو : “یک دنیای بهتر” و گزارش خبری ” رادیو فرهنگ ” در روز یکشنبه، این حرکت اعتراض را پوشش خبری داد.
فعالان ستاد هماهنگی اعتراض ایرانیان… در گوتنبرگ ، خود را قدر دان همکاری و همراهی آن دسته از ایرانیانی می باشد که اطلاعات خود را صمیمانه در اختیار ما گذاشتند تا ما بتوانیم این نهان خانه را شناسایی کنیم و آنجا حضور داشته باشیم . بخضوض از کسانی که عکس و فیلم از کار چاق کنها و عوامل سفارت در اختیار ستاد گذاشته اند تشکر می کنیم. عوامل حمایتگر تروریست ها در شهر گوتنبرگ بار دیگر در هیکل ” مسجد دار،آشپز،صیغه خوان، اسب سفید” با ریش و پشم دیده شد که هورا کش سرکوب گر رژیم اسلامی هستند .
ما باردیگر اعلام می داریم : به جمهوری اسلامی فرصت نخواهیم داد که با مشاطه گری بساط پخش مواد مخدر، شناسایی و ترفند خدمات کنسولی ، تابلویی را در گوتنبرگ بر پا دارد . آنها موظفند از طریق همان لانه خود در استکهلم به امور کنسولی خود بپردازند.

سرنگون باد رژیم ضد انسانی جمهوری اسلامی
setadh@gmail.com

ستاد هماهنگی اعتراض ایرانیان به حضور جمهوری اسلامی در گوتنبرگ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ برابر با ۰۷ می ۲۰۱۸

عکسهاي بيشتر