سازمان سراسری پناهندگان ایرانی -واحد سوئد – انسانیت باید فریاد زند!مرزهای اروپا را به روی آوارگان جنگی باز کنید!

انسانیت باید فریاد زند!
مرزهای اروپا را به روی آوارگان جنگی باز کنید!

فرار و به دریا زدن صدها هزار نفر مردم قربانی جنگ و تروریسم “بحران پناهندگی” نیست، این یک “بحران انسانی” تمام عیار است. بحرانی که نتیجه نابودی عراق، سوریه و لیبی است. جنگ و ویرانی، فروپاشی هر نشانی از مدنیت، اعدامهای دسته جمعی، بازار برده فروشی زنان، بمبارنهای ویران کننده، داستان زندگی هر روزه کودکان و مردم غیر نظامی این جوامع است. در این جنگ کثیف، کودکان و مردم بیدفاع از خانه و خیابان تا مدرسه و بیمارستان اعدام و کشتار میشوند.

حال که جنگ، نابودی و ناامنی غیر قابل تحمل شده است، عده ای از این قربانیان برای نجات زندگی خود و خانواده هایشان راه پرخطر عبور از دریاها و مرزهای حفاظت شده و مملو از سیم خاردار را در پیش گرفته اند! عده زیادی در دریا غرق شدند، دیدن تصاویر کودکان غرق شده در دریا بشریت آزادیخواه و انساندوست دنیا را شوکه کرده است. اما نیمی از این آوارگان جنگی به مرزهای اروپا رسیده اند! در مرزها، بجای کمک با سرکوب خشن پلیس و ممانعت از رفتن به راه آهن روبرو شدند!

ما باید مرزها را برای ورود این آورگان جنگی باز کنیم! فراموش نکنیم که ما به آینده و به تاریخی که از این سالها نوشته می شود جوابگو خواهیم بود! ما نسلی هستیم که باید به کودکان مان بگوئیم در این اوضاع مثل دیوید کامرون نعره فاشیستی سر ندادیم! بگوئیم که جنبش جهانی دفاع از انسانیت، دولتهای اروپا را وادار کرد که مرزها را به روی آوارگان جنگی بگشایند!

ما شهروندان متمدن و انساندوست سوئد را فرا می خوانیم تا در روز پنج شنبه ۱۰ سپتامبر در یک گردهمائی مقابل پارلمان سوئد شرکت کنند تا این خواست خود را به گوش سیاستمداران سوئد برسانیم! ما سازمانها و جریانات آزادیخواه را برای مشارکت و حضور در این اجتماع دعوت میکنیم. در ضمن میز اطلاع رسانی در مورد این اجتماع و اخبار روز در باره این بحران انسانی از روز سه شنبه ۸ سپتامبر در مرکز شهر استکهلم دایر خواهد بود!

زمان: پنج شنبه ۱۰ سپتامبر ساعت ۱۵.00
مکان: مینت توریت، روبروی پارلمان سوئد

سازمان سراسری پناهندگان ایرانی -واحد سوئد