سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان -کبودوند اجازه داد تا مداوا شود

کبودوند اجازه داد تا مداوا شود

اطلاعیه بیست و ششمین روز از اعتصاب غذای کبودوند

همان‌گونه که در خبرهای قبلی آمده است ، افت شدید و یک‌باره فشارخون آقای کبودوند منجر به بیهوشی وی گردید، با توجه به درخواست‌های مکرر پزشکان و کادر درمانی بخش مبنی بر اجازه‌ی درمان لازم و رساندن مواد دارویی ضروری به وی سرانجام کبودوند طی سه روز گذشته، اجازه اقدامات پزشکی لازم را داده است.

پزشکان بخش گوارش بیمارستان طالقانی با ابراز رضایت از این اجازه، اقدامات فوری و ضروری را جهت جلوگیری از وخیم‌تر شدن حال کبودوند را آغاز کردند. بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی وضعیت جسمانی کبودوند تحت کنترل قرارگرفته است. اگرچه هنوز نتیجه آزمایش‌ها پزشکی و ازجمله اسکن و MRI قبلی و کنترل کاهش پتاسیم خون و نیز آندوسکوپی و کولونوسکوبی دستگاه گوارش تاکنون اعلام‌نشده است.در همان حال کبودوند به خانواده خود گفته است، اجازه مداوا به معنی توقف اعتصاب غذا نیست و او هم چنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.

همچنین ظهر امروز “نسرین ستوده” چهره شناخته‌شده حقوق بشر به همراه جمعی از فعالان سیاسی و مدنی از محمد صدیق کبودوند عیادت کردند.

ستوده و فعالان مدنی خواهان شکستن اعتصاب غذای رئیس سازمان حقوق بشر کردستان شدند اما آقای کبودوند در جملات کوتاهی که به‌سختی ادا می‌کرد ؛ شکستن اعتصاب غذایش را منوط به تحقق خواسته‌هایش عنوان کرد و گفت: جانم را در این راه نهاده‌ام معتقدم طبق قانون باید آزاد شوم.در این عیادت نسرین ستوده،دکتر رحیم فرهمند،ابراهیم علیخانی،حسن شکوهی و… حضور داشتند.

کبودند از روز نوزده هم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به ایراد “اتهامات جدید” و همچین رد ماده ۱۳۴ قانون مجازات جدید” تجمیع جرائم ” در مورد وی در اعتصاب غذا به سر می‌برد.وی این اتهامات را رد کرده و خواهان آزادی بدون قید و شرط است.وی روز سه‌شنبه چهارم خردادماه ۱۳۹۵ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شد.

محمد صدیق کبودند از دهم تیرماه سال ۱۳۸۶ بازداشت و زندانی‌شده است. در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق ارتباط و مراوده با سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و ارتباط و مکاتبه با شخص کوفی عنان دبیر کل وقت سازمان ملل متحد و گفتگو با رسانه‌های عمومی به یک سال حبس و جمعاً به یازده سال حبس محکوم شد که در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ده سال حبس از بابت تأسیس سازمان، مورد تائید قرارگرفته و قطعی شده است.

وی در پرونده مربوط به فعالیت روزنامه‌نگاری، به اتهام «تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته‌نامه پیام مردم» توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد که پس از تأیید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافت. باوجود پیگیری زیاد و قول مسئولین قضایی هنوز قانون تجمیع جرائم درباره پرونده وی اعمال نشده است. مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات جدید، در صورت تجمیع جرائم، تنها حکم ده‌ساله آقای کبودند قابلیت اجرا دارد و حبس شش‌ماهه او اجرا نخواهد شد. آقای کبودند پرونده‌ای نیز مربوط به انتشار کتابچه‌ای در مورد زنان و نقض حقوق آنان در ایران، در دادگاه انقلاب آذربایجان غربی داشت که از این اتهام تبرئه شد.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ –ژوئن ۲۰۱۶

http://hro-kurd.net/article.aspx?fld=fa/Data&id=456