سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان- دو خبر در ابطه با کبودوند

 

جمعی از فعالان شناخته شده مدنی،سیاسی و حقوق بشری در نامه یی خواهان آزادی کبودوند شدند.


آنان در نامه ی خود نیز از محمدصدیق کبودوند خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
متن نامه ی این فعالان به این شرح است:
به وجدانهای بیدار
قریب به یک ماه است که روزنامه نگار و کنشگر شناخته شده ی حقوق بشر محمد صدیق کبودوند در اعتراض به پرونده جدید قضایی و محاکمه چند باره دست به اعتصاب غذا زده است.
ما جمعی از کنشگران سیاسی،مدنی و حقوق بشری از مسوولان قضایی انتظار داریم با توجه به شرایط وخیم جسمانی آقای کبودوند وبیماری صعب العلاج فرزندش ونیز سپری نمودن بیش از نیمی از محکومیت ده و نیم ساله اش شرایط آزادی این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر فراهم شود.
ما به عنوان جمعی از فعالان سیاسی،مدنی و حقوق بشری مصرانه از جناب آقای محمد صدیق کبودوند می خواهیم به اعتضاب غذای خود پایان دهد و خانواده ،بستگان و انسان دوستان را از نگرانی برهاند.
1- دکترمحمد ملکی
2-اسماعیل مفتی زاده
3-نسرین ستوده
4-محمد نوری زاد
5-مهندس فریبرز رییس دانا
6-مهندس کورش زعیم
7-مهندس کیوان صمیمی
8-دکترسهراب زنگنه
9-عباس جمالی
10-هادی ادب
11-مسعود کردپور
12-اجلال قوامی
13-دکتر رئوف کریمی
14-احمد حبیبی
15-بهروز زارعی
16-علی اردلان
17-دکترشاهو کردستانی
18-دکتر صالح موکری
19-دکتر مینو شجیعی
20-گیتی پورفاضل
http://hro-kurd.net/article.aspx?fld=fa%2FScout&id=5
کبودوند همچنان در اعتصاب غدا “بیست و یکمین روز”‎

کبودوند همچنان در اعتصاب غدا
بیست و یکمین روز
محمد صدیق کبودوند از دو روز پیش در بیمارستان بستری شده است وی تاکنون به پزشکان اجازه نداده که برایش سرم وصل کنند و هچنان بر اعتصاب غذا برای رسیدن به درخواست‌هایش اصرار دارد. وی از بیماری‌های متعددی از جمله عروق، قلب و پروستات که در زندان به آن مبتلا شده است رنج می‌برد ،در حال حاضر به شدت وزن کم کرده و در شرایط بحرانی و خطرناک جسمی به سر می‌برد.
کبودوند از روز نوزده هم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به ایراد “اتهامات جدید” و همچین رد ماده ۱۳۴ قانون مجازات جدید” تجمیع جرائم ” در مورد وی در اعتصاب غذا به سر می‌برد.ایشان این اتهامات را رد کرده و خواهان آزادی بدون قید و شرط است.
کبودوند روز سه شنبه چهارم خردادماه ۱۳۹۵ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شد.
محمدصدیق کبودوند از دهم تیر ماه سال ۱۳۸۶ بازداشت و زندانی شده‌است. در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق ارتباط و مراوده با سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و ارتباط و مکاتبه با شخص کوفی عنان دبیرکل وقت سازمان ملل متحد و گفتگو با رسانه‌های عمومی به یکسال حبس و جمعاً به یازده سال حبس محکوم شد که در شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ده سال حبس از بابت تأسیس سازمان، مورد تأیید قرار گرفته و قطعی شده است.
وی در پرونده مربوط به فعالیت روزنامه نگاری، به اتهام «تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته نامه پیام مردم» توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد که پس از تأیید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافت. با وجود پیگیری زیاد و قول مسئولین قضایی هنوز قانون تجمیع جرائم درباره پرونده وی اعمال نشده است. مطابق ماده ۱۳۴ قانون مجازات جدید، در صورت تجمیع جرائم، تنها حکم ده ساله آقای کبودوند قابلیت اجرا دارد و حبس شش ماهه او اجرا نخواهد شد. آقای کبودوند پرونده‌ای نیز مربوط به انتشار کتابچه‌ای در مورد زنان و نقض حقوق آنان در ایران، در دادگاه انقلاب آذربایجان غربی داشت که از این اتهام تبرئه شد.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ – ۲۸ مه ۲۰۱۶
http://hro-kurd.net/article.aspx?fld=fa/Data&id=452