سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان- ترکیه به سرکوب و اقدامات نژادپرستانه علیه کردها پایان دهد

ترکیه به سرکوب و اقدامات نژادپرستانه علیه کردها پایان دهد


طی چند ماه گذشته و پس از ترک یکجانبه ی پروسه صلح توسط دولت ترکیه،حکومت آن کشور مواضع خصمانه ،غیر انسانی و نژادپرستانه ای را علیه کردها در بیشتر بخش های کردستان در پیش گرفته است. سران دولت ترکیه در عراق و سوریه با حمایت از داعش و با اقدام نظامی علیه مردم کردستان آنها را تحت فشار قرار داده و به اراده کردها در مبارزه با داعش و ایجاد دمکراسی در آن مناطق آسیب های جدی وارد کرده است.
دولت تحت حاکمیت اردوغان طی چند ماه گذشته با بمباران بی وقفه شهرها و روستاهای مناطق کردنشین در آن کشور ،جدا از نابودی و ویران کردن شهرها و روستاها،به قتل و عام ،کشتار و زندانی کردن بسیاری ازجوانان و مردم عادی در این کشور دست زده است.
حکومت ترکیه در چند روز گذشته در اقدامی وقیحانه به بهانه های واهی دست کم بیست نفر از شهرداران و نمایندگان قانونی و منتخب مردم در پارلمان آن کشور ،از جمله رهبران حزب قانونی دمکراتیک خلق ها را دستگیر و زندانی کرده است.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان اقدامات حکومت ترکیه در قتل عام و زندانی کردن کردها و ویران کردن شهرها و روستا های مناطق کردنشین را به مثابه نسل کشی و مقابله با اراده قانونی و به رسمیت شناخته شده در منشور حقوق بشر میداند و شدیدا آن را محکوم می کند و از دولت ترکیه میخواهد به اقدامات نژادپرستانه علیه کردها پایان دهد.
این سازمان از هر نوع اعتراض مدنی و سیاسی در دفاع از حقوق به رسمیت شناخته شده اقلیت ها در منشور حقوق بشر حمایت میکند و از مردم کرد و غیر کرد درخواست میکنددر این خصوص سکوت نکنند و اعتراض خود را به نقض آشکار حقوق بشر در کشور ترکیه به گوش وجدانهای بیدار در جهان برسانند.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ – ۷ نوامبر ۲۰۱۶
http://hro-kurd.net/article.aspx?fld=fa/Data&id=466

‍ اجلال قوامی دادگاهی می شود
اجلال قوامی روزنامە نگار و فعال حقوق بشر با شکایت عضو شورای اسلامی سنندج فردین زمانی محاکمه می شود.
این روزنامه نگار به اتهام نشر اکاذیب باید در شعبه سوم دادیاری دادسراهای عمومی و انقلاب به دفاع از خود بپردازد.
محاکمه اجلال قوامی فعال حقوق بشر روز سه شنبه برگزار می شود
http://hro-kurd.net/article.aspx?fld=fa/Scout&id=534.