سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان-احکام اعدام رامین حسین پناهی و هدایت عبداله پور لغو شود

احکام اعدام رامین حسین پناهی و هدایت عبداله پور لغو شود

اخیراً شعباتی از دادگاه انقلاب در سنندج و ارومیه برای دو شهروند کرد به نامهای رامین حسین پناهی و هدایت عبداله پور حکم مرگ صادر کرده اند. اتهام هریک از نامبردگان عضویت و همکاری با احزاب کرد اپوزیسیون عنوان شده است. رامین حسین پناهی که دستگاههای امنیتی مدعی اند در جریان یک درگیری امنیتی دستگیر گردیده، در اوایل تابستان سال جاری در سنندج بازداشت و زندانی شده است. بنا به گفته خانواده و نزدیکان وی، او صرفاً به قصد دیدار با پدر و مادرش به سنندج مراجعت کرده بود و نه ماموریت حزبی. اما اقدام خشونت بار دستگاههای امنیتی جهت دستگیر کردن رامین حسین پناهی به کشته شدن چندتن از بستگان و دوستان وی منجر گردید.دادگاه انقلاب سنندج طی روزهای گذشته با صدور حکمی وی را به اعدام محکوم کرده است.

همچنین شعبه ای از دادگاه انقلاب ارومیه اخیراً هدایت عبداله پور اهل اشنویه را به اتهام عضویت در احزاب کرد، به اعدام محکوم نموده است.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن بیان تأسف از صدور احکام اعدام برای نامبردگان، چنین احکامی را مغایر با حقوق مدنی و شهروندی و اصول حقوق بشرمی داند. با تأکید براینکه احکام صادره توسط دادگاههای انقلاب خلاف موازین و استانداردهای حقوقی و قضایی و دادگری مورد پذیرش و منشور بین المللی حقوق بشر می باشند، این سازمان خواستار لغو احکام ناعادلانه اعدام برای رامین حسین پناهی و هدایت عبداله پور است.

تاریخ: ۹ بهمن ۱۳۹٦ / ۲۹ ژانویه ۲۰۱۸

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

https://t.me/hrokurd

http://www.hro-kurd.net

http://www.didban.net

https://www.facebook.com/prmmkkurd1
https://www.facebook.com/DIDBAN.KURDISTAN/?ref=hl

https://www.balatarin.com/users/prmmkkurd1/links/submitted

https://t.me/hrokurd

https://www.instagram.com/prmmkkurd/

 

ایمیل:
prmmkkurd1@gmail.com
info@hro-kurd.net