سازمان آزادی زن – مصافهای پیشاروی جنبش آزادی زن در شمال آفریقا و خاورمیانه

مصافهای پیشاروی جنبش آزادی زن در شمال آفریقا و خاورمیانه
سازمان آزادی زن و ابتکار فمینیستی اروپا و کشورهای مدیترانه، در باره موقعیت زنان در شمال آفریقا و کشورهای خاورمیانه یک کنفرانس بین المللی سازمان داده است. در سه سال گذشته، مردم در منطقه برای خواستهای آزادی و برابری و رفاه و عدالت اجتماعی بپاخواستند. زنان در اعتراض به حکومتها فعالانه خیابانها را تسخیر کردند. زنان در این اعتراضات مورد اذیت و آزار و در مواردی مورد تجاوز جنسی نیروهای امنیتی و باندهای اسلامی قرار گرفتند. در متن اعتراض و خیزش توده ای برای یک دنیای بهتر، زنان هوشیارانه خواهان آزادی و حقوق بیشتر شدند.
این اعتراضات به دنیا نشان داد که مردم منطقه دیگر دیکتاتوری، فقر، فساد دولتی، جنایت و خشونت پلیس را تحمل نمی کنند. اوضاع در بیشتر کشورها بدتر شده است. دولتهای غربی به رهبری آمریکا، دولتهای ارتجاعی منطقه و جنبش اسلام سیاسی با ایجاد جنگ داخلی شرایط وخیمی را در بسیاری کشورها بوجود آورده اند.
ما از فعالان حقوق زن در منطقه دعوت کرده ایم که در این کنفرانس، اوضاع حاد و بحرانی منطقه را بررسی و در مورد راه حلهای مناسب بحث و همفکری کنیم. کنفرانس در روزهای ۱۵-۱۶ نوامبر ۲۰۱۴ در شهر گوتنبرگ سوئد برگزار میشود. از همه علاقه مندان برای شرکت در این کنفرانس دعوت میکنیم با حضور خود و شرکت فعال در مباحث به غنای کنفرانس یاری رسانند.
سخنرانانی که تاکنون شرکت شان قطعی شده است:
هما ارجمند
رولا اسد – سوریه
ناصر القاضی  – سوریه
کریمه رشکو – کردستان سوریه
آذر ماجدی
ماجیدا مارسی – فلسطین
شهلا نوری
لیلین هلس فرنچ – فرانسه
شنبه شب: موزیک زنده
اطلاعات بیشتر و دقیقتر در باره کنفرانس و سخنرانان را در اطلاعیه های بعدی باطلاع می رسانیم.
سازمان آزادی زن
ابتکار فمینیستی اروپا و کشورهای مدیترانه
اکتبر ۲۰۱۴