رضا کمانگر -تقدیر از رفیق کایا هاماری!

تقدیر از رفیق کایا هاماری!

 

رضا کمانگر  

برای تقدیر از زندگی ٧٠ سالە رفیق کایا هاماری کە بیش از ٤٠ سال سابقە مبارزە کمونیستی و عدالت خواهانە و برابری طلبانە داشتە است، روز یکشنبە ٢٧ نوامبر ٢٠١٦ ما جمعی از رفقا و دوستان رفیق کایا در سالروز تولدش از وی تقدیر کردیم. ساعت ١٤ این روز جمعی از رفقا و دوستان بە دعوت رضا کمانگر و ریبوار عارف در محل مراسم جشن در هلسینکی فنلاند حضور پیدا کردند، رفیق کایا کە در جریان مراسم جشن قرار نداشت بە منظور دیگری به مراسم جشن تولد ٧٠ سالە خود وارد شد.

در شروع مراسم جشن، رضا کمانگر ضمن تبریک تولد رفیق کایا از همە رفقا و دوستان برای شرکت در این مراسم تشکر کرد و در مورد آشنایی خود با رفیق کایا صحبت کرد کە طی بیش از ٥ سال گذشتە در همە عرصە های مبارزە دلسوزانە و پیگیرانە برای تحقق آزادی و برابری همراە ما بودە است. او گفت کایا انسانی با قلبی بزرگ برای کمکهای آزادیخواهانە و انسان دوستانە است، رفیق کایا امروز نە تنها یک هم رزم، رفیق و دوست بلحاظ عاطفی بلکه بعنوان خواهر بزرگ عضوی از خانوادە ما است کە خود او این جایگاە را پیدا کردە است و ما بە او افتخار میکنیم و برایش آرزوی طول عمر بیشتری کرد.

رحمان حسین زادە کە از سوئد بە مراسم آمده بود طی سخنانی کوتاە ضمن خوش آمدگویی بە حضار و تبریک روز تولد رفیق کایا و قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم، گفت رفیق کایا را اولین بار در کنگرە ٦ حزب حکمتیست ملاقات کردم، رفیق کایا در پیامی که به کنگره ارائه کرد، از مبارزات کارگری و کمونیستی شور انگیز گذشته خود برایمان گفت. در مدت چند ساله اخیر با تلاش بیدریغ در تقویت فعالیتهای حزب حکمتیست کوشیده و مانند رفیقی دلسوز حامی حزب حکمتیست بوده است. رحمان حسین زاده تاکید کرد، عامل اصلی همسرنوشتی کایا هاماری با حزب حکمتیست و به این اعتبار کمونیستها در ایران، تنها و تنها کمونیسم و رسالت انترناسیونالیستی و نه هیچ چیز دیگر است و بە همراهی رفیق کایا افتخار میکنیم. بعد از پایان سخنرانیها یک تابلوی عکس و دسته گلی از طرف حزب حکمتیست بە رفیق کایا تقدیم گردید. سپس شرکت کنندگان هم دستە گلهائی بە او تقدیم کردند و جشن تا ساعت ١٧ ادامە داشت. *