رضا مقدم – دستگیری فعالین کارگری در اوضاع متحول کنونی

دستگیری فعالین کارگری در اوضاع متحول کنونی

رضا مقدم – 26 دسامبر 2012
پس از دستگیری حدود 60 نفر از فعالین کمیته هماهنگی در روز جمعه 26 خرداد امسال، نیروهای وزارت اطلاعات رژیم اسلامی در روز چهارشنبه 29 آذر 5 نفر از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری به نامهای جمال ميناشيری، ابراهيم مصطفی‌ پور، قاسم مصطفی ‌پور، هادی تنومند و محمد کريمی را دستگیر کردند. ماموران رژیم پس از دستگیری این 5 فعال جنبش کارگری برای تفتیش به منازل آنها رفتند. در اعتراض به دستگیری این فعالین کارگری، روز يکشنبه سوم ديماه خانواده‌های آنها در مقابل اداره اطلاعات بوکان تجمع کردند و خواهان ملاقات با عزیزان خود شدند.
کارگران ایران در یکی از اسفناک ترین دوران حیات خود بسر می برند. جهنمی که رژیم اسلامی برای زندگی کارگران ساخته و قتلگاهی که برای کار آنها ایجاد کرده منشا اعتراضات و مبارزات کارگران است. سربازان گمنام امام زمان با دستگیری، شکنجه و کشتن فعالین جنبش کارگری قادر نیستند مانع مبارزات آنها بشوند بلکه بر خشم و غضب کارگران می افزایند و باعث محبوبیت فعالین کارگری در میان توده های کارگر میشوند. امروز که رژیم اسلامی بر اقیانوسی از نفرت مردم نشسته دستگیر شدن فعالین کارگری تبدیل به یک ارزش اجتماعی شده است. دستگیری ها، فعالین کارگری را از جنبش کارگری نخواهد گرفت بلکه باعث استحکام رابطه آنها با کارگران می گردد و به ویژه آنها با ادامه فعالیت خود از زندان نظیر اعتراضات شجاعانه رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، خود الهام بخش دیگر کارگران برای ادامه مبارزه و شکستن جو اختناق و دیکتاتوری میشوند. آدمکشان رژیم اسلامی سودی از کشتن ستار بهشتی نبردند. با قتل ستار بهشتی یکبار دیگر در جهان نام رژیم اسلامی بدرست با شکنجه و جنایت توام شد. ستار بهشتی به سمبل شجاعت و به ریشخند گرفتن شکنجه آدمکشان اسلامی تبدیل شده و اکنون که نزدیک به دو ماه از این جنایت هولناک می گذرد، جناحها، ارگانها و قوای سه گانه و از هم گسیخته رژیم اسلامی هنوز نمی دانند که در مقابل چشمان نظاره گر جنبش کارگری و انظار مردم آگاه جهان که پرونده ستار بهشتی را دنبال می کنند، چه خاکی بسر خود بریزند.
آدمکشان رژیم اسلامی باید بدانند و مطمئنا بخوبی می دانند که یورش به فعالین کمیته هماهنگی خللی در اراده آنها در اعتراض به اوضاع از هر نظر نابسامان کارگران ایران ایجاد نخواهد کرد. فعالین و اعضای کمیته هماهنگی می دانند که هیچگاه فعالیتشان مانند امروز بر خواست و تمایلات ده ها میلیون کارگران ایران منطبق نبوده است. فعالین کمیته هماهنگی می دانند که پس از قتل عام مخالفین رژیم اسلامی در دهه شصت هیچگاه اوضاع سیاسی و اقتصادی و بحران حکومتی ایران آماده برای یک عروج عظیم طبقاتی کارگران علیه دهها سال بختک رژیم اسلامی نبوده است. فعالین کمیته هماهنگی می دانند که مسئله تنها یافتن راهها و روشهایی است که با امکانات عملی فعلی جنبش کارگری ایران منطبق باشد تا این تحول عظیم را متحقق کند. اگر تاملی و درنگی است برای یافتن این راه و روشها و همچنین همکاری با دیگر فعالین جنبش کارگری در این برهه حساس تاریخی است. کمیته هماهنگی دوشادوش و دست در دست دیگر فعالین جنبش کارگری می تواند منشا این حرکت تاریخی طبقه کارگر ایران شود. همه اینها ضروری ساخته است تا فعالین کمیته هماهنگی بیش از پیش مانع هر گزندی به تشکیلاتشان شوند و متحدانه سهم خود را برای عبور جنبش کارگری از این دوره که زندگی در آن شایسته هیچ بشری نیست، ادا کنند. به امید آن روز.