رشید شباهنگام سازمان فدائیان خلق ایران (اكثریت) و عباس امیرانتظام

سازمان فدائیان خلق ایران (اكثریت) و عباس امیرانتظام

رشید شباهنگام
اخیرا مناظره ای بین فرخ نگهدار و مهدی اصلانی در تلویزیون فارسی آمریكا در شبكه فیسبوك دست به دست می شد كه بعد از دیدن آن، در اینترنت به دنبال برخورد این سازمان با عباس امیرانتظام گشتم. مطالب زیادی در مورد نحوه برخورد این سازمان بر علیه اپوزیسیون جمهوری اسلامی را یافتم. اما بیش از هر چیزی اطلاعیه ای بود كه این سازمان در تاریخ ١٩ اوت ٢٠١٢ خطاب به امیرانتظام صادر كرده بود. در بخشی از این اطلاعیه آمده است:
“آزادیخواهان ایران دهها سال پایداری شما در برابر دستگاه سرکوب را به یاد دارند، و ارج می نهند. نیروهای سیاسی ایران همچنین برای روا داری و احترام شما به همه نیروهائی که برای آزادی و حق تعیین سرنوشت مردم ایران مبارزه می کنند، ارزش والائی قائلند. بسیاری زندانیان سیاسی ایرانی که در طول دهها سال اسارت شما امکان تماس و برخورد با شما را داشته اند، آغوش گشاده و مهر شما به همه هم بندان را به خاطر دارند.” این بخشی از اطلاعیه ای است كه سازمان فدائیان اكثریت در سال ٢٠١٢ خطاب به عباس امیرانتظام نوشته است. اما همین سازمان در بحبوحه كشت و كشتار و قتلهای دسته جمعی اپوزیسیون توسط جمهوری اسلامی، در اطلاعیه ای به تاریخ ٢٧ خرداد ١٣٦٠ در شماره ١١٤ نشریه “كار” و بدنبال صدور حكم ابد برای امیرانتظام توسط جمهوری اسلامی می نویسد: “ما رأی دادگاه را تأیید می‌کنیم و کیفر مربوطه را درخور خیانت‌های ارتکاب شده ارزیابی می‌نمائیم. ما قاطعیتی را که در این رأی به کار رفته ارج می‌نهیم و معتقدیم که جرائم برشمرده از سوی دادگاه نه تنها دلالت بر محکوم بودن امیرانتظام به جرم جاسوسی به نفع اصلی‌ترین دشمن مردم ما یعنی آمریکا دارد، بلکه نشان‌دهندّه‌ جرائم جنایت‌باری است که دولت موقت (دولت بازرگان) در طی ۹ ماه زمام‌داریش علیه انقلاب و مردم مرتکب شده است. به همین دلیل هم است که ما می‌گوئیم:‌ دادگاه انقلابی امیرانتظام و ارائه‌ یک دادنامه‌ی انقلابی و سمت دار، کابینه لیبرال بازرگان را هم به شدت محکوم کرده است.”
سازمان چریكهای فدائی خلق ایران كه در اوایل انقلاب یكی از بزرگترین و محبوبترین جریانات اپوزیسیون رژیم شاه بود، بعد از انقلاب كه بخش اعظم كادر رهبری آن تحت عنوان سازمان فدائیان خلق (اكثریت) به دفاع از جمهوری اسلامی و جاسوسی بر علیه اپوزیسیون و لو دادن آنها روی آورد، به منفورترین پادوی رژیم اسلامی تبدیل شد. طوری كه اكنون هیچ جریان اپوزیسیون جدی ای از آن بعنوان یك جریان چپ یاد نمی كند، بلكه آن را یك باند سیاه دستبوس باند و جناحهای مخلتف رژیم اسلامی و از جمله خامنه ای می دانند.

مناظره نگهدار و اصلانی با مهدی فلاحتی

٢٢ بهمن ١٣٩١
rashid.yousefi@yahoo.com
http://rashidxan.wordpress.com/