رشید شباهنگام- آقای اسانلو، بساط توهم پراكنی به رژیم اسلامی را جمع كنید!

آقای اسانلو، بساط توهم پراكنی به رژیم اسلامی را جمع كنید!

رشید شباهنگام
منصور اسانلو اخیرا مصاحبه ای با سایت “اخبار روز” انجام داده كه با اینكه به گوشه هایی از رفتار زندانبانان با زندانیان سیاسی می پردازد، اما وقتی كه نوبت به قوانین زندان درست كن و شخصیتهای قاتل این رژیم می رسد، زبانش نمی گردد كه بگوید این حكومت اسلامی با تمام قوانینش آدمكش است و باید كارگران برای سرنگون كردنش به میدان بیایند. او هنوز امیدوار است كه از لابلای قوانین این رژیم و شخصیتهای قاتلش روزنه ای بیابد. به این اظهارات ایشان توجه كنید: “مواد ٢٦، ٢٧، ٢٣ و ٣٨ قانون اساسی نیز حق فعالیت را تایید نموده، تفتیش عقاید، شکنجه را ممنوع کرده است.” و “حالا که می گویند آقای روحانی هم آمده تا در حد وعده های حداقلی، یا سانتیمتری، فضا برای فعالیت مردم ایجاد کند، و در فصل سوم قانون اساسی، فعالیتهای مسالمت آمیز مجاز شمرده شده و در برخی مواد قانون کار نیز چنین امکانی وجود دارد، می توان از این فضا برای فعالیتها بهره گرفت. دولت ایران نیز که در زمان آقای خاتمی با امضا قرداد با نماینده سازمان بین المللی کار، مقاوله نامه های ٨٧ و ٩٨ را که مربوط به حق تشکل و پیمان های دسته جمعی می باشد، پذیرفته است.” واقعا باید به ایشان گفت “جمع كن این بساط را!” شما كه در همین مصاحبه تان به سركوبگریهای این رژیم، به سركوب آزادی‌های سیاسی و سركوب تشكل‌های كارگری اشاره می كنید، چه شد كه یكباره به یاد قوانین و شخصیت‌های این رژیم و امید بستن به آن بساط افتادید؟ جواب مادر افشین اسانلو، ستار بهشتی، محسن دکمه چی، علیرضا کرمی خیرآبادی و هدی صابر را كه دست بسته زیر شكنجه و “مسالمت آمیز” كشتند چه می دهید؟ با كدام قانون جمهوری اسلامی كشتند؟ با كدام قانون زندگی را بر یك جامعه تباه كرده اند؟ با كدام قانون كهریزك ساخته اند؟ جنایتكارانی كه كهریزك را سازمان دادند و راست راست در جامعه قدم می زنند و قربانیانشان آواره كوه و دشت و این كشور و آن كشور شده اند، در كجای قوانین اسلامی جا می گیرند؟
آقای اسانلو گرامی، آیا جمهوری اسلامی از شما “مسالمت آمیز”تر كسی را پیدا خواهد كرد؟ چه مدت شما را زندانی كرد و تا سر حد مرگ شكنجه و اذیت و آزار داد؟ چرا شما نتوانستید با همان قوانینی كه به دیگران توصیه می كنید، بسازید و به خارج از ایران پناه نبرید؟ مخاطب شما حق دارد با طعنه بپرسد “مرگ خوب است برای همسایه”؟
لطفا بروید به اعضای آن سندیكای واحد متلاشی شده توسط همین “فصل سوم، ٢٣، ٢٦، ٢٧، ٣٨ قانون اساسی و برخی مواد قانون کار” بگویید همچنان به این قوانین امید ببندند! حق دارند بگویند كه انگار شما هم در سر پا ماندن این بساط سهمی دارید!

لینك مصاحبه منصور اسانلو:
http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=54341

٨ مرداد ١٣٩٢
rashid.yousefi@yahoo.com
http://rashidxan.wordpress.com/