رحمت فاتحی – نباید از طبقه کارگر قبول کرد که‌ بیشتر از این نظارهگر مرگ تدریجی رضا شهابی باشند.

نباید از طبقه کارگر قبول کرد که‌ بیشتر از این نظارهگر مرگ تدریجی رضا شهابی باشند.
رحمت فاتحی
اعتصاب غذای رضا شهابی فعال کارگری اسیر در زندان جنایتکاران جمهوری اسلامی وارد چهلمین روز خود شد. رضا در شرایطی به اعتصاب غذای خود ادامه میدهد که‌ از ناراحتی قلبی، کمردرد و گردن درد و پا درد رنج میبرد و درد معده ایشان بر اثر ادامه اعتصاب و مصرف دارو با شکم خالی افزایش پیدا کرده است. طبق گزارشهای رسیده رضا  ۱۴ – ۱۵ کیلو وزن کم کرده ‌ و به لحاظ جسمی به شدت ضعیف شده است. عکسهای منتشر شده در سایتها  در عین حال نشانی از استقامت و سترگی این انسان مبارز و سازش ناپذیر برای رسیدن به‌ خواستهای خود و طبقه کارگر است ولی وجدان و دل هر انسانی را به درد میاورد. رضا شهابی که‌ فقط به دلیل دفاع از خواسته های صنفی کارگران از طرف جنایتکاران جمهوری اسلامی به گروگان گرفته شده است، در حال حاضر برای انتقال مجدد به زندان اوین و معالجه و درمان در بیرون از زندان درخواست مرخصی کرده و به دلیل خودداری دستگاه قضائی و مسئولین زندان اوین اعتصاب غذا کرده است. خواستی که‌ نه تنها نباید برای آن مبارزه کرد حتی درخواست آن مایه شرم انسان قرن بیست و یک است. متاسفانه ما با رژیمی جانی و بی رحمی طرف هستیم که‌ علاوه بر اینکه‌ فقر و فلاکت را به‌ کارگران تحمیل کرده، فعالین سیاسی را زندان و شکنجه میکند، ارعاب و وحشت ابزار سرکوبش است، انسانهای مبارز همانند رضا شهابی را در موقعیتی قرار میدهد که‌ مرگ تدریجیش را فراهم کند.
در مدتی که رضا شهابی در اعتصاب است به‌ یُمن تلاش فعالین کارگری و احزاب و سازمانهای سیاسی دهها سندیکا و اتحادیه بین المللی، ضمن دفاع از خواستهای ایشان جمهوری اسلامی رابه خاطر بی توجهی به‌ خواستهای رضا محکوم کرده اند. با این وجود اعتصاب غذای رضا شهابی و اعتراضات پراکنده و نامه های حمایتی و محکوم کردن سیاستهای به غایت جنایتکارانه و ضد انسانی جمهوری اسلامی این رژیم را وادار به‌ عقب نشینی نکرده است، این امر نشان دهنده این است که‌ طبقه سرمایه دار و رژیم هار جمهوری اسلامی ایران به این نوع تلاشها بی توجه است و طبقه کارگر لازم است برای دفاع از رضا شهابی و خواستهایش متحدانه و قدرتمند ظاهر شود، که‌ متاسفانه تا حال این وظیفه را به‌ عهده نگرفته و همچنان با بی تفاوتی از کنار آن رد شده است و یا در نهایت بعنوان مثال با عنوان جمعی از کارگران ایران خودرو و یا کارگران شرکت نفت و غیره در مقاطعی از این و آن خواست دفاع کرده است. کسانی که‌ این اطلاعیه ها را در مقاطعی صادر کرده اند از همه کس بهتر میدانند که‌ تاثیری بروی کاری که‌ از آن حمایت و یا محکوم کرده اند نداشته است. در نتیجه دفاع از خواسته های کارگری و آزادی فعالین کارگری تحت اسامی و عناوین ناشناس و مستعار و یا ابراز دلسوزی و یا حمایت بدون هویت حقیقی و حقوقی بی فایده است. ، اگر طبقه کارگر در دفاع از رضا شهابی سریعا اقدامی نکند دنیای متمدن و تاریخ او را نخواهد بخشید. نباید از طبقه کارگر قبول کرد در حالی که‌ فعال کارگری فقط به خاطر دفاع از خواستهایش در زندان و در حال اعتصاب غذا باشد دست رو دست بگذارد و فقط نظاره گر باشد.
در شرایط کنونی متاسفانه سازمانها و احزاب سیاسی از آن نفوذ کلام و اتوریته سیاسی در جامعه ایران برخوردار نیستند که‌ محلی و یا شهری را برای دفع از خواسته های رضا شهابی به‌ اعتصاب بکشند و جانیان اسلامی را وادار به‌ عقب نشینی کنند. ولی طبقه کارگر از این قدرت برخوردار هستند که‌ با یک اقدام ضربتی و اخطار چهل و ‌هشت ساعته به‌ رژیم نه تنها از خواسته های رضا شهابی حمایت کرده، بلکه خواهان آزادی بدون قید و شرط کلیه فعالین کارگری و زندانیان سیاسی شوند. کافی است که‌ چند مرکز کارگری همانند کارگران ایران خودرو، صنایع فولاد، شرکت نفت و پتروشیمی و غیره با هویت حقیقی و حقوقی خود تصمیم بگیرند و این اخطار را به‌ رژیم بدهند که‌ مقامات جمهوری اسلامی لازم است در ظرف مدت تعین شده خواستهای رضا شهابی را برآورده و کلیه زندانیان سیاسی را آزاد کنند، در غیر این صورت آنها محل کار را به‌ اعتصاب میکشند. در این شکی نیست که‌ جانیان رژیم سرمایه ایران این خواست را بر آورده خواهند کرد. این حداقل انتظاری است که‌ میتوان در این شرایط از طبقه کارگر داشت. نباید از طبقه کارگر و فعالین کارگری قبول کرد که‌ بیشتر از این نظارهگر مرگ تدریجی رضا شهابی باشند.
در همین رابطه رضا شهابی عزیز هم لازم است که‌ که‌ به خاطر خود و خانواده اش به‌ اعتصاب غذایش پایان دهد و آرزوی جنایتکاران جمهوری اسلامی که‌ نقشه مرگ وی را دارند و آگاهانه به جای اعدام برای مرگ تدریجی او نقشه کشیده اند نقش بر آب کند.
 رضا عزیز و مبارز طبقه کارگر ایران در مبارزه و رزمش علیه طبقه سرمایه دار و رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی به‌ رضا شهابی و دهها فعال کارگری شریف و مبارز و سازش ناپذیر همانند شما نیاز دارد، همه انسانهایی که‌ برای آزادی و رفاه و امنیت و آسایش در جامعه مبارزه میکنند همراه شما هستند.