راسته‌وخۆ – برنامه‌ پخش زنده‌ از تلویزیون کۆمه‌ڵه به‌ زبان کردی (یکشنبه‌ 23نوامبر، دوم آذر) موضوع: 25 نوامبر. روز جهانی مبارزە با خشونت علیە زنان

 راسته‌وخۆ – برنامه‌ پخش زنده‌ از تلویزیون کۆمه‌ڵه به‌ زبان کردی
                                                            (یکشنبه‌ 23نوامبر، دوم آذر)
این برنامه‌ روزهای یکشنبه‌ ساعت 4 عصر به وقت اروپا و 6.30 شب به وقت ایران پخش می شود و همزمان از شبکه‌ اینترنت بر روی سایت تلویزیون کومه‌له قابل دیدن هست.
موضوع:           25 نوامبر. روز جهانی مبارزە با خشونت علیە زنان
25 نوامبر روز جهانی مبارزە با خشونت علیە زنان است. در این روز زنان و مردان برابری طلب در اقصا نقاط جهان صدای اعتراض خود علیە خشونت بر زنان و علیە جامعە مبتنی بر مردسالاری را رساتر خواهند نمود.
خشونت بر زنان در سطح جهان گسترش یافتە و در شرایط کنونی جریانات تندرو اسلامی همچون داعش، القاعدە، طالبان و بوکوحرام و غیرە به شکلی سازمانیافتە علیە زنان خشونت اعمال کردە و در میدانها آنها را به فروش رسانندە و یا سرمی برند.
رژیم جمهوری اسلامی در طول حیات ننگین خوب بسیار بیشتر از داعش و طالبان و بوکوحرام خشونت و بی حقوقی را در حق زنان اعمال کردە و در قوانین و شریعت ارتجاعی اسلامی آنها را از ابتداییترین حقوق انسانی محروم کردە است.
زنان و مردان آزادیخواه در سطحی جهان برای برابری انسانها مبارزە کردە و نمونەهای شکوهمندی را در مبارزە علیە بی حقوقی زنان در تاریخ ثبت کردەاند. مبارزە دلیرانە زنان و دختران کوبانی که توجە جهانیان را به خود جلب کردە است نمونە برجستەای است از مبارزە برای حقوق زنان و برای جامعە آزاد و برابر.
25 نوامبر موضوع برنامە زندە این هفتە، بە زبان کردی، خواهد بود که با همکاری مهمان برنامە رفیق گرامی گلاویژ رستمی، مورد بررسی قرار خواهیم داد.
شما عزیزان هم می توانید در بحثهای این برنامه‌ شرکت کنید و نقطه‌ نظرات خود را از این تریبون بە اطلاع افکار عمومی برسانید
شماره‌ تماس                                     0046853170750
پخش در اینترنت                                                        www.tvkomala.com