خبر -فوری، پس از گذشت ١٣٠ روز رامین حسین پناهی با مادرش ملاقات کرد‎

فوری، پس از گذشت ١٣٠ روز رامین حسین پناهی با مادرش ملاقات کرد‎

بعد از گذشت ١٣٠ روز از بازداشت و بی‌اطلاعی از وضعیت رامین حسین پناهی، عصر امروز با مجوز وزارت اطلاعات، این فعال سیاسی کرد با مادرش بلاخره ملاقات کرد.
بعد از فشارها و درخواست‌های مکرر خانواده حسین پناهی و به ویژه تهدیدهای مادر این فعال سیاسی، عصر امروز “دایه شریفه” مادر رامین حسین پناهی در مکانی نامعلوم و با حضور ماموران وزارت اطلاعات با پسرش رامین حسین پناهی دیدار کرد. در این ملاقات پروانه خواهر بزرگ رامین و یکی دیگر از فعالان مدنی شهر سنندج همراه مادر رامین حضور داشته است.
رامین حسین پناهی فعال سیاسی کرد، در تاریخ دوم تیرماه امسال در شهر سنندج بازداشت و از آن زمان تاکنون خبری از سرنوشت وی در دست نبود، در طول این مدت خانواده‌ی حسین پناهی و به ویژه مادر پا به سن گذاشته‌ی این فعال کرد، چندین و چند بار با مراجعه به نهادهای امنیتی-اطلاعاتی در پی کسب خبری ولو کوچک از شرایط و مکان نگه داری رامین بوده اند که چهار شنبه هفته گذشته توسط یکی از ماموران وزارت اطلاعات به این مادر پیر که به بیماری سرطان هم مبتلا شده، گفته شده بود که پسرش رامین در اختیار اداره‌ی اطلاعات به‌ سر می برد و بزودی اعدام خواهد شد.
در پی این خبر، دایه شریفه، مادر رامین و افشین حسین پناهی اعلام کرده بود که بخاطر تمام بی عدالتی‌ها و ظلم هایی که وزارت اطلاعات در حق آنها روا داشته است، جلو اداره اطلاعات خود را آتش می زند، که این خبر موجی از اعتراض فعالان و مردم شهر سنندج را در پی داشت و نهایتا عصر امروز این مادر پیر موفق شد با پسرش دیدار کند.
امجد حسین پناهی برادر رامین در این باره گفت که عصر امروز، از طرف اداره اطلاعات با مادرم تلفنی تماس گرفته شده و به او گفته می‌شود به ترمنیال تهران در سنندج بیاید، پس از از آن با ماشین وزارت اطلاعات آنها را به مکان نامعلومی منتقل می‌نمایند و در آنجا برادرمان رامین را ملاقات می کنند.
وی همچنین اضافه می کند، به گفته مادرش در این مکان دوربین عکاسی و فیلم برداری آماده کرده بودند، که بعد از اعتراض رامین و سرباز زدن از ملاقات در برابر دوربین ها، دوربین ها را جمع‌آوری می‌کنند و نهایتا مادرم وی را ملاقات کرده و به گفته‌ی مادرم خوشبختانه رامین در سلامتی کامل بسر می برد.
گفتنی است که هفته گذشته هریک از افشین حسین پناهی برادر رامین ، احمد امین پناه داماد خانواده و زبیر حسین پناهی پسر عمو، سه فعال مدنی که خویشاوند هم هستند، چهارشنبه هفته گذشته به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان از طریق مشارکت در برگزاری مراسم نوروز در مجموع به حدود ۲۰ سال زندان محکوم شدند.
شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی، زبیر حسین پناهی و احمد امین پناه را به ترتیب به تحمل ۶ و ۵ سال حبس و افشین حسین پناهی را به ۸ سال و نیم زندان محکوم کرد..
بنا بر این گزارش، دومین جلسه‌ی محاکمه‌ی این افراد در مدت کوتاهی برگزار شد. احمد و زبیر حسین پناهی که پس از یک ماه بازداشت در روز پنجم مردادماه سال جاری با سپردن وثیقه از بازداشتگاه آزاد شده بودند، پس از دریافت حکم، دادگاه را ترک کردند اما افشین حسین پناهی پس از پایان دادرسی دوباره به زندان مرکزی سنندج بازگردانده شد.
افشین حسین پناهی برادر بزرگتر رامین حسین پناهی که سابقه‌ی همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه‌ی خود دارد، ۵ تیرماه پس از بازداشت برادرش، رامین حسین پناهی، در منزل شخصی خود دستگیر شده بود. او در سال ۹۰ در چارچوب پیگیری پرونده‌ی مرگ مشکوک برادرش اشرف حسین پناهی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم و روانه زندان شده بود.
لازم به یادآوریست که افشین روز گذشته در ملاقات با خانواده اش گفته که در صورت تداوم فشارها علیه وی و خانواده اش، در زندان مرکزی سنندج دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.