خبرگزاری عرفان – چند خبر و گزارش

هادی قُمچیلی: الهه یاسی در اغماست، اما رسیدگی پزشکی نمی‌شود

گفتگو با هادی قُمچیلی همسر الهه یاسی زندانی در اعتصاب غذای خشک در زندان قرچک ورامین

«هادی قُمچیلی» همسر «الهه یاسی» روز جمعه ۲۶ آذرماه، در گفتگو با خبرگزاری عرفان از عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی همسرش پس از به اغما رفتن در زندان قرچک ورامین و همچنین انتساب اتهام “اخلال در نظم عمومی” به این زندانی در اعتصاب غذای خشک خبر داده است.
همسر این زندانی عقیدتی از جمله شاگردان محمد علی طاهری است که به همراه ۳۲ نفر دیگر در روز ۲۳ آذرماه ۱۳۹۵، با مراجعه به زندان اوین خود را به نشانه اعتراض به عدم آزادی محمد علی طاهری به زندان تحویل داده‌اند.
او درباره آخرین وضعیت «الهه یاسی» پس از بازداشت در مقابل زندان اوین در روز جمعه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۵، به خبرگزاری عرفان گفته: «امروز بعد از چهارمین روزی است که ایشان اعتصاب غذای خشک را انجام داده‌اند که متاسفانه به اغما رفته‌اند، طبق اخباری که آمده و عملا ظاهرا هیچ رسیدگی به شرایط ایشان و همچنین به شرایط استاد طاهری نشده است.»
«هادی قُمچیلی» ضمن انتقاد از عدم رسیدگی درمانی به وضعیت همسرش گفته: «قطعا بعد از چهار روز اعتصاب خشک الهه باید حالش بد باشد در این شکی نیست با توجه به این که الهه بیماری خاصی نداشته است و در سلامت کامل بوده الان بعد از چهار روز اعتصاب خشک قطعا طبیعی باید باشد، طبق آن چیزهایی که من تحقیق کردم و پرسیدم این یک چیز طبیعی باید باشد ولی دوستان فکر می‌کنم رسیدگی نکرده‌اند، فکر می‌کنم کسی که در اغما می‌رود باید رسیدگی کامل به او بشود.»
همسر «الهه یاسی» در بخش دیگری از گفتگویش درباره محل نگهداری و اتهامات همسرش گفته: «طبق خبری که خودشان به من دادند در زندان قرچک ورامین هستند. اگر اشتباه نکنم آنجا هستند و اتهامی هم که به ایشان زدند اتهام اخلال در نظم عمومی است. و با توجه به این که ایشان خودش را رفته آنجا تحویل داده، گفته که اگر اندیشه‌ای جرم است، پس منم مجرمم ایشان خودش رفته آنجا خودش را معرفی کرده است، من فکر می‌کنم که دوستان یک مقداری دارند اشتباه می‌کنند اخلال در نظم عمومی، اگر من بروم در خیابان حرکتی بکنم می‌شود اخلال در نظم عمومی. دوستان یک مقدار توجه بیشتری بکنند. اخلال در نظم عمومی این نیست که کسی برود و خودش را به زندان معرفی بکند بگوید که اگر اندیشه‌ای جرم است منم مجرمم.»
گفته شده پنج نفر دیگر از شاگردان محمد علی طاهری در روز ۲۵ آذرماه و همچنین چهار نفر دیگر نیز در روز شنبه ۲۷ آذرماه خودشان را به زندان اوین تحویل داده‌اند. اکنون در مجموع ۴۱ نفر از شاگردان بنیان‌گذار عرفان حلقه در چند روز اخیر خود را به زندان اوین تحویل داده‌اند.
گزارش شده همه این بازداشتی‌ها که با شعار «اگر اندیشیدن جرم است، ما هم مجرمیم» به تعبیر خودشان “به زندان اوین کوچ کرده‌اند”، در اعتصاب غذای اعتراضی هستند و از این تعداد نیز چهار نفر در اعتصاب غذای خشک به سر می‌برند…

فایل صوتی و متن کامل گفتگو را در اینجا بشنوید و بخوانید:
https://goo.gl/J8dwYw

گفتگو را در یوتیوب دریافت کنید:
https://goo.gl/iZ9MLW

صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews
وخامت حال زندانیان حامی محمد علی طاهری در زندان؛ یک نفر به کما رفت

به گزارش خبرگزاری عرفان(انا)، الهه یاسی از شاگردان محمد علی طاهری که در هفته گذشته به همراه سی و هفت نفر دیگر داوطلبانه خود را به اوین معرفی و اعتصاب غذا کرده اند ، روز گذشته ۲۶ آذر ماه در چهارمین روز اعتصاب غذای خشک به اغما فرو رفت.

هادی قمچیلی همسر الهه یاسی با اعلام این خبر گفت: ” از بین بازداشت شدگان هفته اخیر همه ۳۷ نفر اعتصاب غذای تر و چهار نفر اعتصاب غذای خشک هستند، که حال همه کسانی که اعتصاب خشک کرده اند وخیم است اما الهه یاسی همسرم به کما فرو رفته است اما رسیدگی درمانی و پزشکی مناسبی به او نشده است.”

گفتنی است صبح امروز با پیوستن چهار نفر دیگر به ” کوچ کنندگان به اوین” تعداد زندانی های داوطلب اوین در حمایت از محمد علی طاهری به ۴۱ نفر رسیده است.

📰 متن را در اینجا بخوانید:
http://www.erfanews.com/archive/971.htm
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews
معرفی داوطلبانه شاگردان محمد علی طاهری به اوین ادامه دارد؛چهار نفر دیگر خود را معرفی کردند

به گزارش خبرگزاری عرفان ( انا) صبح امروز ۲۷ آذر ماه چهار نفر دیگر به جمع کسانی که داوطلبانه خود را تحویل اوین داده اند تا از محمد علی طاهری حمایت کنند اضافه شد.

اسامی بازداشت شدگان بدین شرح است:
صبا میرزایی، عباس آخوند، مجید شاکری و سیما آقاجانی.

گفتنی است در هفته اخیر نیز ۳۷ نفر خود را تحویل اوین داده و به جنبش ” کوچ به اوین” پیوسته اند.

شعار شاگردان حامی محمد علی طاهری که در حمایت از او داوطلبانه بازداشت شده و اعتصاب غذا کرده اند، جمله ای با این مضمون است ” اگر اندیشیدن جرم است، ما هم مجرمیم.”

متن را در اینجا بخوانید:
http://www.erfanews.com/archive/974.htm

صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews