خبرگزاری عرفان-“هدف ما رساندن صدای محمد علی طاهری است”

“هدف ما رساندن صدای محمد علی طاهری است”

گفتگو با یاشار ادیب دوست از شاگردان محمد علی طاهری درباره تجمع اعتراضی در مقابل پارلمان اتریش

«یاشار ادیب‌دوست» یکی از شاگردان «محمد علی طاهری» که از جمله برگزارکنندگان تجمع اعتراضی هواداران عرفان حلقه در مقابل پارلمان اتریش در وین است درباره اهداف این تجمع گفته: «هدف ما رساندن صدای محمد علی طاهری است.”
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، در ششمین سالگرد آخرین بازداشت «محمد علی طاهری» بنیان‌گذار عرفان حلقه، تعدادی از شاگردان و هواداران او روز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۴ می ۲۰۱۷)، در مقابل پارلمان اتریش در شهر وین دست به تجمع اعتراضی زدند. «یاشار ادیب دوست» یکی از برگزار کنندگان این تجمع درباره اهداف این تجمع گفته: «هدفمان این است که صدای مظلومیت و صدای آقای طاهری باشیم که واقعا با وجود اتمام آن حکمی که داشتند و همچنان یک سال است که بدون هیچ حکمی، بدون هیچ قراری همچنان در بازداشت هستند و در انفرادی به سر می‌برند، صدای ایشان باشیم.»
این عضو عرفان حلقه در اتریش ضمن اعلام ادامه تجمع‌های اعتراضی در کشور اتریش به خبرگزاری عرفان گفته: «ما تا جایی که بتوانیم صدای تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی بالاخص استاد عزیزمان آقای محمد علی طاهری خواهیم بود. ایستادگی خواهیم کرد و صدای ایشان را به تمام مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواهیم رساند.»
«محمد علی طاهری» در سال ۱۳۸۹، از سوی ماموران اطلاعات سپاه پاسداران و به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” بازداشت شد. او پس از تحمل ۶۷ روز بازجویی در بند ۲ الف (متعلق به سپاه پاسداران) در زندان اوین به قید وثیقه آزاد شد.
این زندانی عقیدتی اوایل سال ۱۳۹۰ مجددا به اتهام “ارتداد، محاربه، توهین به مقدسات، فساد فی‌الارض و سب‌النبی” دستگیر و زندانی شد و به اتهام “افساد فی‌الارض به دلیل انحراف گسترده جوانان” به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض وکلای او به دیوان عالی کشور، این حکم نقض شد.
دادگاه انقلاب پیش از این هم «محمد علی طاهری» را به‌ اتهام “توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضاله بودن کتب و آثار” به ۵ سال حبس، ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده بود.
ادامه حبس بنیان‌گذار عرفان حلقه در حالی است که براساس قرار منع تعقیب این زندانی عقیدتی که در ۱۳ تیرماه ۱۳۹۵ تنظیم و صادر شده، «محمد علی طاهری» از اتهام‌های انتسابی “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عضویت در گروه چریک‌های فدایی خلق و ترور افراد و تهدید آنها” و اتهام “ارتداد” و “سب النبی” منع تعقیب خورده است.
گفته شده “به مناسبت ششمین سالگرد آخرین بازداشت محمدعلی طاهری در ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰، تجمع اعتراضی هواداران عرفان حلقه در چند شهر اروپا طی روزهای آینده تداوم خواهد یافت.”
فایل صوتی و متن کامل گفتگو با «یاشار ادیب‌دوست» را در خبرگزاری عرفان ‌(اِنا) بشنوید و بخوانید.

متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/Yw1Lwh
ویدیوی گفتگو را در یوتیوب دریافت کنید:
https://goo.gl/igXEd1
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews