خبرگزاری عرفان-نامه‌ی آتنا دائمی زندانی در اعتصاب غذا در زندان اوین

نامه‌ی آتنا دائمی زندانی در اعتصاب غذا در زندان اوین

آتنا دائمی فعال کودکان کار زندانی در اوین، در بیست و سومین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود نامه‌ای نوشته و در آن از ادامه اعتصاب غذای خود با وجود وخامت حال جسمی‌اش گفته است.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، این مدافع حقوق بشر زندانی از دوشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۶، در اعتراض به محکومیت هانیه و انسیه دائمی دو خواهر خود دست به اعتصاب غذای اعتراضی در بند نسوان زندان اوین زد. او در بخشی از این نامه که در دهم اردیبهشت‌ماه یعنی بیست و سومین روز از گذشت اعتصاب غذایش نوشته: «در بیست و سه روز گذشته که در اعتصاب غذا میباشم هیچ‌گونه واکنشی از جانب مسئولین صورت نگرفته است، اما همچنان با تاکید بر خواسته هایم با وجود وخامت حال به اعتصابم ادامه می‌دهم.»
آتنا دائمی ۲۹ ساله، بیست‌و‌نهم مهرماه ۱۳۹۳، بازداشت شد و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجویی بود. او در ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی‌ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
این فعال مدنی پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه در نهایت در ٢٣ اسفندماه ۱۳۹۳، در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده به نام‌های امید علی شناس، ئاسو رستمی و علی نوری محاکمه شد. او به دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. پس از آن قاضی دادگاه تجدید نظر با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه موافقت کرد و پس از شانزده ماه بازداشت این فعال مدنی در ۲۶ بهمن‌ماه سال گذشته از بند زنان زندان اوین آزاد شد.
در نهایت مدت محکومیت این مدافع حقوق بشر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران توسط قضات قمی‌زاده و حوزوان، به تحمل ۷ سال حبس کاهش یافت.
«آتنا دائمی»، هم‌اکنون در بیست و ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود در بند زنان (نسوان) زندان اوین به سر می‌برد. گفته شده “شرایط وی وخیم است و کماکان مسوولین نسبت به مطالبات او بی‌تفاوت هستند.”
متن کامل نامه «آتنا دائمی» را که در پیج رسمی او در فیس‌بوک منتشر شده در پی می‌خوانید.

در بیست و سه روز گذشته که در اعتصاب غذا می‌باشم هیچ‌گونه واکنشی از جانب مسئولین صورت نگرفته است، اما همچنان با تاکید بر خواسته‌هایم با وجود وخامت حال به اعتصابم ادامه می‌دهم. حدودا پنج ماه پیش به جهت اعمال فشار بیشتر بر من، پرونده‌ای برای خانواده‌ام گشوده شد که با وجود صدور منع تعقیب در اتهام نسبت داده شده، نهایتا برای خانواده‌ام حکم صادر گردید. قابل توجه است که احضار ناگهانی ایشان، تشکیل دادگاه و صدور حکم در سه روز پیاپى (٢١ و ٢٢ و ٢٣ اسفند) انجام شد.
طبق گفته قاضی دادگاه (علی بابایى)، بهانه‌ى تشکیل این دادگاه غیرمنتظره این بود که قرار منع تعقیب صادر شده برای دو اتهام نسبت داده شده نبوده است؛ بلکه برای چهار اتهام دیگر بود که هرگز این چهار اتهام به خواهرانم تفهیم نشده بود، ولی در خصوص قرار منع تعقیب ابلاغ شده بر دو اتهام (که برای یکی از اتهامات در حال حاضر حکم حبس صادر شده است) اذعان داشتند این قرار اشتباه تایپی بوده و مسوولیت آن با مامور ابلاغ می‌باشد!
متاسفانه رویه‌ى ناپسند اعمال فشار بر زندانیان با آزار و اذیت خانواده‌ها مرسوم بوده و هست، در اعتراض به این روال غیرانسانی تا آزادی کامل خواهرانم (انسیه و هانیه دائمی) از هر قیدی و ارائه حکم برائت ایشان و آزاد نمودن کفالت دریافت شده در اعتصاب خواهم ماند و اعلام مى‌دارم کلیه‌ى هزینه‌های جانی و آسیب‌های وارده به سلامتم نیز به عهده ارگان بازداشت کننده و شاکی پرونده (قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران) و قوه قضائیه و دادستانی تهران به جهت نداشتن استقلال و عدم کفایت مسوولین‌شان در بررسی بی‌طرفانه‌ى پرونده‌ها مى‌باشد.
در جریان اعتراضم به شرایط پیش آمده، چند روز قبل از شروع اعتصاب در مدت تحصن در افسر نگهبانی بند زنان زندان اوین، با رییس زندان آقای چهار محالی ملاقاتی داشتم و ایشان پس از مطالعه‌ى اسناد و بررسی ادله‌ى موجود اذعان داشتند در رابطه با پرونده تشکیل شده، تخلف صورت گرفته است و قول پیگیری از رییس دادسرای مقدس اوین (امین ناصری) را دادند. اما تاکنون واکنشی از جانب هیچ‌یک از مسوولین قضایی در این خصوص انجام نگرفته است…

متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/IObAQl
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews