خبرگزاری عرفان-ملاقات پگاه ضیاء با خانواده‌اش/ ادامه بازجویی در بند ۲۴۱ اوین

ملاقات پگاه ضیاء با خانواده‌اش/ ادامه بازجویی در بند ۲۴۱ اوین

اعضای خانواده «معصومه (پگاه) ضیاء» صبح دوشنبه ۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۶، با این زندانی عقیدتی ملاقات کردند. گفته شده “او در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۱ زندان اوین متعلق به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه کماکان تحت بازجویی قراردارد.”
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، «معصومه (پگاه) ضیاء»، که به تازگی از سلول انفرادی بند ۲۰۹ به بند عمومی (بند نسوان اوین) منتقل شده بود، در شبانگاه شنبه ۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۶، به همراه «طاهره ریاحی» و «مهسا رجعتی» از بند زنان زندان اوین به انفرادی بند ۲۴۱ (حفاظت اطلاعات قوه قضاییه) منتقل شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این زندانی عقیدتی تحت بازجویی مجدد در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۱ زندان اوین قرار دارد.
این در حالی است که در آستانه سال نو و پس از “تعیین وثیقه‌ای به مبلغ دویست میلیون تومان، مسوولان قضایی و امنیتی از آزادی این زندانی عقیدتی ممانعت کرده‌اند.”
گفتنی است در پی مراجعه مادر این زندانی عقیدتی به دادسرای فرهنگ و رسانه، در روز شنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ (۴ فوریه ۲۰۱۷)، «قاسم زاده» بازپرس پرونده ضمن مخالفت با آزادی پس از پایان قرار بازداشت یک ماهه، به مادر این شاگرد «محمد علی طاهری» گفته: «هنوز تحقیقات ما تمام نشده است. باید مدارک لازم را از اطلاعات سپاه و جاهای دیگر جمع‌آوری کنیم.»
همچنین لازم به ذکر است جلسه دادگاه مربوط به «پگاه (معصومه) ضیاء» شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ (۲۸ ژانویه ۲۰۱۷)، در حالی برگزار نشده که مسوولان این زندانی را از زندان اوین به دادسرای فرهنگ و رسانه انتقال نداده‌اند. قرار بوده “روز شنبه وکیل مدافع پگاه ضیاء، پرونده قضائی وی را مطالعه کند و در جریان اتهام‌های انتسابی و جزئیات پرونده قرار بگیرد اما مقامات قضائی این اجازه را به وکیل مدافع نداده‌اند.”
«پگاه (معصومه) ضیاء» در هنگام بازگشت از سفر ترکیه به ایران، در روز جمعه ۱۷ دی‌ماه ۱۳۹۵ (۶ ژانویه ۲۰۱۷)، از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در فرودگاه بین‌المللی امام بازداشت شد.
«پگاه (معصومه) ضیاء» پیش‌تر در جریان تجمع شاگردان و هوادارن «عرفان حلقه» در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب تهران در ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی” به تحمل “یک سال حبس تعزیری” و “۷۴ ضربه شلاق” محکوم شد.
این عضو عرفان حلقه و از شاگردان «محمد علی طاهری»، پیش از این نیز در ارتباط با بازداشت قبلی خود در سال ۱۳۸۵ به تحمل یک سال زندان تعلیقی محکوم شده بود. اتهام او “شرکت در گردهمایی مسالمت‌آمیز ۲۲ خردادماه ۱۳۸۵” بوده که “به هدف تغییر در قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان” برگزار شده بود.
«معصومه (پگاه) ضیاء» در پی “اعمال نفوذ نهادهای امنیتی در پرونده” و “کارشکنی مسوولان قضائی” کماکان در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۱ زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد…

متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/HK8Uyb
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews