خبرگزاری عرفان-لیلا جماعت از شاگردان محمد علی طاهری از زندان اوین آزاد شد

لیلا جماعت از شاگردان محمد علی طاهری از زندان اوین آزاد شد

«لیلا سبزعلی جماعت» زندانی عقیدتی محبوس در بند زنان (نسوان) در زندان اوین، عصر دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه، از این زندان آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، «لیلا سبزعلی جماعت» که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۲ هنگام تدریس عرفان در کلاس درس بازداشت شده بود و با حکم یک سال حبس تعزیری در زندان اوین نگهداری می‌شد، عصر دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۶، با گذراندن بیش از ۹ ماه از دوران محکومیت خود آزاد شد.
گفته شده “تاریخ اتمام دوره حبس این مربی عرفان حلقه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶، اعلام شده بود.”
این شاگرد «محمد علی طاهری» که مادر دو فرزند هشت و شش ساله است، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ماشاءالله احمدزاده»، به اتهام ”توهین به مقدسات از طریق عضویت در عرفان حلقه (کیهانی)“، ”تحصیل مال نامشروع“ و ”دخالت غیرمجاز در امور پزشکی“ به یک سال حبس تعزیری و رد مال (جریمه نقدی به مبلغ سی میلیون ریال) محکوم شده بود.
دیوان‌عالی کشور در تیرماه ۱۳۹۴، به دلیل ”نبود ادله کافی در پرونده دال بر توهین به مقدسات“، پرونده این زندانی عقیدتی را به دادگاه ارجاع داده بود، اما بار دیگر دادگاه تجدیدنظر، رای بدوی را تایید کرده بود.
«لیلا سبزعلی جماعت» که صبح روز شنبه دوم مردادماه ۱۳۹۵، جهت گذراندن دوران محکومیت، خود را به دادسرای اوین معرفی کرده بود، امروز با گذراندان بیش از سه چهارم دوره محکومیت یک ساله از زندان اوین آزاد شد…

متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/b0q1t8
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews