خبرگزاری عرفان-شکوائیه جمعی از شاگردان محمد علی طاهری به رئیس سازمان صدا و سیما+سند

شکوائیه جمعی از شاگردان محمد علی طاهری به رئیس سازمان صدا و سیما+سند

چهل و نُه تن از شاگردان «محمد علی طاهری» طی نامه‌ای سرگشاده از عملکرد شبکه سه سیما به دلیل پخش مستندی بر علیه عرفان حلقه، اعتراض کردند. آنها در این شکوائیه خواستار پخش جوابیه مستند در شبکه‌های مختلف صدا و سیما شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، این شهروندان معترض به عملکرد شبکه سه سیما که خود را “جمعی از پژوهشگران و محققان مکتب عرفان حلقه” خوانده‌اند، خطاب به «علی عسگری» رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نوشته‌اند: «این ارگان دولتی، طبق اصل قانون اساسی و ماده‌ی ۱۸۸ قانون آئین دادرسی کیفری و ماده‌ی ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی مرتکب خلاف شده و بر طبق قانون اساسی شما مجرم محسوب می‌شوید؛ چرا که هتک حرمت و تهمت و افترا و از بین بردن حیثیت فردی که بازداشت یا زندانی و یا تبعید یا به هر دلیل دیگری… مجازات شده باشد، ممنوع و موجب مجازات است.»
یکی از معترضان پس از مراجعه به این سازمان در روز یک‌شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۵ (۱۲ مارچ ۲۰۱۷)، به خبرگزاری عرفان گفت: «سی‌دی جوابیه که به دادگاه تحویل داده شده بود و نامه آماده شده را با خود بردیم. روابط عمومی اجازه نداد داخل شویم، به قسمت حقوقی رفتیم. با مدیرکل بخش حقوقی صدا و سیما گفتگو و شکایتمان را مطرح کردیم و نامه‌ها را تحویل دادیم. ایشان گفتند اعتبار بالایی دارند و سریعا پاسخ نامه‌ها را خواهند داد.»
وی افزود: «شماره تماس همه ما را گرفتند تا جواب نامه‌هایمان را بدهند. به آنها گفتیم که به صورت قانونی از سازمان صدا و سیما شکایت رسمی کرده‌ایم، گفتند شکایت به ما نرسیده است و هیچ شکایت‌نامه‌ای نیز دریافت نکرده‌ایم. یعنی نه شکایت رسمی ما و نه شکایت محمد علی طاهری و نه شکایت علیزاده طباطبایی وکیل مدافع به بخش حقوقی صدا و سیما ارسال نشده است.»
جلسه رسیدگی مجدد به پرونده «محمد علی طاهری»، روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵ (۶ مارچ ۲۰۱۷)، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شده، و پس از آن انتشار برنامه‌های تبلیغاتی علیه این زندانی عقیدتی از رسانه‌های جمهوری اسلامی شدت گرفته است. در این راستا پیش‌تر، روز سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۵، فیلم مستندی تحت عنوان «حلقه شیطان»، علیه «محمد علی طاهری» و مجموعه عرفان حلقه از شبکه ۳ سیما پخش شد.
«محمود علیزاده طباطبایی» این قبیل اعمال تخریبی علیه متهمی که در زندان به سر می‌برد را ”هتک حرمت و حیثیت فرد زندانی“ نامیده و آن را مغایر با اصل ۳۹ قانونی اساسی و ”عمل مجرمانه“ دانسته است.
در همین ارتباط این وکیل دادگستری، در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری عرفان در روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵، با اعلام شکایت موکلش به دلیل ”عمل مجرمانه“ سازمان صداوسیما، گفته بود: «ما ضمن این که پاسخ آن مواردی که در فیلم حلقه شیطان منتشر شد، به صورت تکه تکه جواب فیلم را تهیه کردیم و با سی‌دی امروز در دادگاه ارائه کردیم که همه آن موارد را پاسخ گفتیم، خود آقای طاهری هم شکایتی تنظیم کرده بودند که همانجا تقدیم نماینده دادستان شد که برود و دستور رسیدگی صادر شود.»
گفتنی است اعتراض‌های مدنی شهروندان نسبت به عملکرد شبکه سه صدا و سیما کماکان ادامه دارد.
متن کامل شکوائیه جمعی از شاگردان محمد علی طاهری به رئیس سازمان صدا و سیما را در وب‌سایت خبرگزاری عرفان بخوانید…

متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/TmtO5a
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews