خبرگزاری عرفان- شکایت شاگردان محمد علی طاهری از رییس صدا و سیما در دادگاه فرهنگ و رسانه

شکایت شاگردان محمد علی طاهری از رییس صدا و سیما در دادگاه فرهنگ و رسانه

پس از ارائه شکوائیه جمعی از شاگردان محمد علی طاهری از رئیس سازمان صدا و سیما در اعتراض به پخش مستند «حلقه شیطان»، جلسات رسیدگی به این شکایت‌ها در هفته‌ی اخیر در شعبه دوازدهم دادگاه فرهنگ و رسانه آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، به دنبال شکایت‌های جمعی از شاگردان محمد علی طاهری در اعتراض به پخش مستندی به نام «حلقه شیطان» از شبکه سه سیما، جلسات رسیدگی به اتهامات «علی عسگری» رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شعبه دوازدهم دادگاه فرهنگ و رسانه به ریاست قاضی «شوشتری» از روز نوزدهم فروردین‌ماه ۱۳۹۶ آغاز شد و کماکان ادامه دارد.
جلسات دادگاهی پس از احضار تلفنی شاکیان که از جمله شاگردان محمد علی طاهری هستند برگزار شده است و تاکنون «علی مولایی»، «زهرا شفیعی»، «زهرا سادات ابراهیمی»، «ملیکا کاوندی»، «رها داوودیان»، «افسون اسلامی»، «آمنه حکمت مرام» و «احترام هداوند» به دادگاه فرهنگ و رسانه فراخوانده شده‌اند.
گزارشگر اِنا در تهران گفته: «شاکیان به صورت تلفنی به دادگاه احضار شدند. یکی از شاگردان محمد علی طاهری در پاسخ به قاضی شوشتری که پرسیده بود موضوع شکایت شما چیست؟ ۳۰ مورد تخلف آشکار در مستند حلقه شیطان را به شکل لایحه با درج دقیقه‌های پخش شده در مستند ارائه داد. قاضی وعده داده که بی طرفانه اتهامات انتسابی به رییس صدا و سیما را بررسی کرده و محققانه عدالت را اجرا می‌کنند.»
این در حالی است که جلسه رسیدگی مجدد به پرونده «محمد علی طاهری»، روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵ (۶ مارچ ۲۰۱۷)، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شده، و پس از آن انتشار برنامه‌های تبلیغاتی علیه این زندانی عقیدتی از رسانه‌های جمهوری اسلامی شدت گرفته است. در این راستا پیش‌تر، روز سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۵، فیلم مستندی تحت عنوان «حلقه شیطان»، علیه «محمد علی طاهری» و مجموعه عرفان حلقه از شبکه ۳ سیما پخش شد.
«محمود علیزاده طباطبایی» این قبیل اعمال تخریبی علیه متهمی که در زندان به سر می‌برد را ”هتک حرمت و حیثیت فرد زندانی“ نامیده و آن را مغایر با اصل ۳۹ قانونی اساسی و ”عمل مجرمانه“ دانسته است.
در همین ارتباط این وکیل دادگستری، در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری عرفان در روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵، با اعلام شکایت موکلش به دلیل ”عمل مجرمانه“ سازمان صداوسیما، گفته بود: «ما ضمن این که پاسخ آن مواردی که در فیلم حلقه شیطان منتشر شد، به صورت تکه تکه جواب فیلم را تهیه کردیم و با سی‌دی امروز در دادگاه ارائه کردیم که همه آن موارد را پاسخ گفتیم، خود آقای طاهری هم شکایتی تنظیم کرده بودند که همانجا تقدیم نماینده دادستان شد که برود و دستور رسیدگی صادر شود.»
متن ارسالی از طرف یکی از شاگردان محمد علی طاهری که در دادگاه فرهنگ و رسانه حاضر شده است را در وب‌سایت خبرگزاری عرفان بخوانید…

متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/9BMnTP
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی در تلگرام: