خبرگزاری عرفان- دو خبردر رابطه زندانیان سیاسی

محمود صادقی: رفتارهای غیرقانونی با محمدعلی طاهری را پیگیری می‌کنیم+ویدیو و عکس

«محمود صادقی» نماینده مجلس در جریان پرسش و پاسخ انتخاباتی نماینده حسن روحانی در زاهدان در شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، گفته: «رفتارهای غیرقانونی با محمدعلی طاهری را پیگیری می‌کنیم.»
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، این نماینده مجلس نزدیک به اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ایران، به عنوان نماینده «حسن روحانی» در بعدازظهر شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ (۱۳ می ۲۰۱۷) در شهر زاهدان حاضر شده بود.
در ویدیویی که یکی از شهروندان زاهدانی به خبرگزاری عرفان ارسال کرده است یکی از هواداران محمد علی طاهری زندانی عقیدتی دیده می‌شود که درباره سرنوشت این بنیان‌گذار عرفان حلقه، پرسشی را از «محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به عنوان نماینده «حسن روحانی» رییس جمهور فعلی ایران در جلسه پرسش و پاسخ انتخاباتی در شهر زاهدان حاضر شده بود، مطرح می‌کند.
این شهروند معترض که پوسترهایی با عنوان “ما خواهان اجرای اصل ۲۳ قانون اساسی (آزادی اندیسه) هستیم” در دست داشت می‌پرسد: «آقای صادقی برای استقرار امنیت برای آزادی اندیشه‌ها و برای قطع دست‌های پشت پرده قرار است این دولت چه کاری بکند؟ محمد علی طاهری دارد به بشریت کمک می‌کند اما با این که یک سال است قرار منع تعقیب ایشان صادر شده است، و طبق قانون زمانی که قرار منع تعقیب صادر می‌شود تا قبل از پایان وقت اداری آن روز باید شخص آزاد شود، ایشان یک سال است هنوز هم داخل سلول انفرادی در زندان اوین هستند. وضعیت ایشان کی می‌خواهد مشخص بشود؟ دست‌های پشت پرده کی می‌خواهند از انجام مسائل حکومتی و… عقیدتی و اندیشه‌ای قطع بشود؟»
«محمود صادقی» در پاسخ به سوال این شهروند معترض می‌گوید: «حالا اینها که فرمودید معلوم است این رفتارها، غیرقانونی است که انجام می‌دهند. اگر کسی یک اتهامی داشته، به هر حال باید به اتهامش رسیدگی بشود و منطبق حکم قضایی مجازات شود و بعد هم آزاد شود. من دنبال کردم مساله ایشان را و به خصوص برخوردی که اینها با گروهی که جلوی مجلس آمده بودند داشتند، اعتراض رسمی کردیم و در واقع تذکر دادیم به وزارت کشور مشخصا درباره پرونده ایشان اسم هم آوردیم و دنبال کردیم. من تا آن جایی که دنبال کردم از اول می‌گفتند در آن پرونده برائت خورده است، و یک پرونده‌ی دیگری دارد. بهانه‌ای که می‌آوردند این بود ولی وکیلشان می‌گویند که این صحت ندارد. در هر حال ما که دستمان به قوه قضاییه نمی‌رسد اما در عین حال از آن حداقل امکان‌هایی که ما داریم استفاده می‌کنیم و ان‌شاالله بیشتر هم. به هر حال این تعهد را من دارم. خب بعد از آن جریانی که برای من پیش آمد… من واقعا شرمنده می‌شوم دوستان می‌آیند جلوی خانه‌ی من. هوادران آقای طاهری آمدند و به من گفتند بیا با هم برویم اوین. گفتند ما داریم می‌رویم جلوی اوین شما هم با ما بیا. گفتم من اگر بیایم که کاری از ما ساخته نیست، حالا شما یک کاری می‌کنید، ما به گونه‌ی دیگری کار می‌کنیم. ولی به هر ترتیب محدودیت‌هایی که وجود دارد از این جهت است که امور قضایی در اختیار دولت نیست در اختیار مجلس هم نیست، البته مجلس می‌تواند سوال کند و تحقیق و تفحص کند. ما الان تعداد زیادی از پرونده‌های زندانیان را دنبال کردیم. و تاثیر هم گذاشتیم. به هر حال مثل گذشته دیگر این برخورد نمی‌تواند انجام بگیرد. خیلی تفاوت پیدا کرده است. هم آقای روحانی علی‌رغم این که قوه قضاییه دستشان نیست همین که… وزارت اطلاعات به هر حال نسبت به گذشته یک وزارت خیلی متفاوت شده است. خیلی از پرونده‌ها را وزیر اطلاعات برای آزادی خیلی از متهمان و زندانیان دنبال می‌کند. این دو قوه به هر حال کار خودشان را انجام می‌دهند. انتظار می‌رود انشالله در دولت بعدی با پشتوانه‌ی بیشتری که پیدا می‌کنیم و در واقع با تغییر ترکیب دولت، یعنی ارتقای ترکیب این دولت، من می‌گویم افزایش عیار اصلاح‌طلبی دولت در دولت دوم آقای روحانی باید بیشتر بشود. آن رنگ سبز باید پررنگ‌تر بشود. به هر حال انشالله جای امیدواری هست که ما از شرمندگی شما دربیاییم.»
متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/qd9ut4
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews

محمد علی طاهری و حقوقی که بشری نبود!

نامه‌ی یکی از هواداران محمد علی طاهری به سازمان دیدبان حقوق بشر به بهانه سالگرد ششمین سال بازداشت این زندانی عقیدتی

کتاب ۱۹۸۴ نوشته‌ی جرج اورول را هر کسی خوانده باشد حالا فرقی نمی‌کند در کجا و زیر سلطه‌ی چه حکایتی از این زندگی‌ها، متوجه می‌شود دوران‌ها همیشه در حال تکرار بوده‌اند و ظلم تا زمانی که ظلم‌پذیر بوده، بر گُرده‌ی انسان‌ها تازیانه زده و تاراج‌ها کرده و خسارت‌ها زده اما تقصیرها همه‌اش به گردن ظالم نیست؛ یعنی در اصل کسی که ظلم می‌کند نمی‌داند که ظالم است چون هیچ‌کسی دهان باز نمی‌کند و نمی‌گوید و تازه اگر هم بگوید معلوم نیست چه حاشیه‌هایی برایش بسازند و بعد ذره‌ذره چون نمک در آب حل می‌شود و به فراموشی سپرده می‌شود و فقط هنگامی به یاد می‌آورند که انباشت نمک در این آب، آنقدر شوری به بار آورده باشد که دیگر هیچ‌کس توان خوردن این آب شور را نداشته باشد و دیگر هیچ‌کس حاضر به خوردن این آب شور نیست…
دقیقا حکایت امروز سرزمین من را دارد حال و هوای این روزهای ایران…
…من یکی از شاگردان استاد محمد علی طاهری هستم، مردی که در تاریخ ایران به جُرم اندیشیدن و ارائه‌ی نظریه‌ی فرادرمانی و سایمنتولوژی که با این شاخه از علم می‌شود جهانی را دگرگون کرد و از بیماری‌ها کاست و اعتیاد را از بیخ و بُن ریشه‌کن کرد را به جرم ارائه‌ی این نظریه‌ها، شش سال در دخمه‌های زندان اوین، عمر گران‌بهای ایشان را مافیای دارو و مافیای مخدر که این علم نجات‌دهنده به مذاقشان خوش نیامد، تباه کردند… حرف برای سخن گفتن بسیار است و گوش برای شنیدن یا کم است و یا اصلا نیست… شش سال است از هرز رفتن علمی سخن گفتیم که نه تنها ایران که جهانی را از جهل و نادانسته‌ها، از بیماری‌های رو به گسترش جسمی و روحی و روانی، از اعتیادها و مخدرهای رنگارنگ موجود در بازار و رواج در بین جوانان، از علمی که عالمان از پاسخ به آن درمانده‌اند و جهان علم به بن‌بست و بحران رسیده، می‌رهاند… شش سال گفتیم که راه نجات گذر از این بحران را می‌دانیم اما به جای استفاده از این علم و بهره‌برداری از این علوم، گوش‌هایتان را گرفتید و چشم‌هایتان را بستید و زبانتان را در دهانتان قفل کردید. شش سال سخن از دریایی گفتیم که لبریز از دانایی بود و جاهلان در تلاش برای خشک کردن آب دریا دست به هر کاری زدند و اما امروز…
…روی سخنم نه با رهبران و قدرتمندان و سیاستمداران و مراجع تقلید و علمای عظام است نه با مردم و دوستان و آشنایان… روی سخنم با اشخاصی است که در سازمان حقوق بشر دم از حقوق بشر می‌زنند و خود را ناجی و باجی می‌دانند… سخنم با دوستانی است که خودکار قرمز در دست، زیر غلط‌ها خط می‌کشند و یک نمره هم می‌دهند تا خالی از عریضه نباشد و دست آخر هم یک بیانیه صادر می‌کنند که فقط بگویند حقوق بشر هنوز نفس می‌کشد و با این که می‌داند در حال نقض است اما ما همچنان خودکار از دستمان نیافتاده و شب و روز پلک بر هم نگذاشته و می‌بینیم که چه کسی دزدی کرد و چه کسی خورد و برد و خلاصه که حقوق بشر هنوز نفس می‌کشد…
…برای شکایت از ظلم روا شده به استاد محمد علی طاهری، به هر کجا که گفتند مرکز عدالت است سرک کشیدیم و اگر به سرعت جا خالی نمی‌دادیم سرهایمان بالای نیزه‌هایشان می‌تابید وای از اینهمه بی‌عدالتی…

متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/h6ACrF
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews

تماس با ما:
ena.erfanews@gmail.com

خبرگزارى اِنا (Erfan News Agancy): خبرگزارى اِنا سعى دارد با انتشار اخبار مربوط به حقوق بشر، بالاخص اخبار و تحلیل‌های موثق مرتبط با مجموعه عرفان حلقه، صدایی روشنگر بین رسانه‌های رسمی دنیا باشد.

وب‌سایت:
www.erfanews.com
تماس با ما:
ena.erfanews@gmail.com