خبرگزاری عرفان- درگذشت مادر محمدعلی طاهری / مبارزه مسالمت آمیز تا پای جان

درگذشت مادر محمدعلی طاهری / مبارزه مسالمت آمیز تا پای جان

«عزت الملوک طاهری»، مادر «محمدعلی طاهری»، پس از رنج و دوري و نديدن فرزندش روز جاری در گذشت.

به گزارش خبرگزاری عرفان(اِنا)، مادر بنیانگذار عرفان حلقه که در چند سال اخیر در تلاش مدنی برای آزادی فرزندش از زندان جمهوری اسلامی، حضور پررنگ داشت، امروز یکشنبه هفدهم بهمن ٩٥ به دیار باقی شتافت.

خبر درگذشت مادر «محمدعلی طاهری» روز جاری در حالی روی صفحه رسمی خانواده طاهری منتشر شد که فردا دوشنبه ١٨ بهمن دقیقا یک سال از اتمام دوره محکومیت ٥ ساله بنیانگذار عرفان حلقه و ممانعت از آزادی این زندانی عقیدتی می گذرد.

شایان ذکر است، تلاش های مدنی عزت الملوک طاهری از زمانی شدت یافت که فرزندش در تاریخ ٣٠ خرداد ٩٤ در معرض خطر اعدام قرار گرفت. این حکم چندی بعد در تاریخ ٢٩ آذر ٩٤ در شعبه ٣٣ دیوان عالی کشور به ریاست «محمد نیازی» نقض و پرونده برای “رسیدگی مجدد” به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، شعبه صادرکننده رای اولیه، ارجاع شد.

پس از آن، با وجود اتمام دوره محکومیت ٥ ساله محمدعلی طاهری در ١٨ بهمن ٩٤ ، با بهانه “رسیدگی مجدد” پرونده بنیانگذار عرفان حلقه، تا خرداد ماه ٩٥ به صورت پی در پی برای این زندانی عقیدتی قرار بازداشت موقت یک ماهه و دو ماهه صادر شد.

سرانجام در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۵ قرار منع تعقیب محمدعلی طاهری از اتهام‌های انتسابی ”اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عضویت در گروه چریک‌های فدایی خلق و ترور افراد و تهدید آنها“، ”ارتداد“ و ”سب النبی“ توسط شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ شهید مقدس (اوین) صادر شد اما این زندانی عقیدتی علی رغم صدور این قرار قضایی همچنان در زندان اوین نگهداری می شود.

مادر محمدعلی طاهری با وجود کهولت سن، تا آخرین لحظه های عمر خود از تلاش های مسالمت آمیز برای دفاع از حقوق قانونی و انسانی فرزندش دست نکشید.

متن کامل را در اینجا بخوانید:
http://www.erfanews.com/archive/1256.htm

صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews