خبرگزاری عرفان (اِنا)-وکیل مدافع محمد علی طاهری: احتمال شکایت به دادسرای انتظامی قضات وجود دارد

وکیل مدافع محمد علی طاهری: احتمال شکایت به دادسرای انتظامی قضات وجود دارد

«محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «محمد علی طاهری» در تازه‌ترین گفتگویش درباره وضعیت حقوقی پرونده موکلش، ضمن اعلام این که از حضور این زندانی عقیدتی کماکان ممانعت می‌شود گفته: «با توجه به مسائل دیگر در این پرونده احتمال شکایت به دادسرای انتظامی قضات وجود دارد و این کار را انجام می‌دهیم.»
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، «محمود علیزاده طباطبایی» یک‌شنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۵ (۱ ژانویه ۲۰۱۷)، در گفتگو با خبرگزاری حکومتی «مهر» گفته: «موکلم همچنان در زندان است و برای حضور در دادگاه از زندان اعزام نمی‌شود و با توجه به مسائل دیگر در این پرونده احتمال شکایت به دادسرای انتظامی قضات وجود دارد و این کار را انجام می‌دهیم.»
این وکیل دادگستری پیش‌تر نیز در گفتگو با خبرگزاری عرفان، با ابراز نگرانی از ادامه بی‌خبری از وضعیت «محمد علی طاهری» و ضمن انتقاد از “بی‌تدبیری” مسوولان امنیتی و قضایی گفته بود: «من نگران وضعیت جسمی ایشان هستم؛ چون هیچ تماسی هم نه با ما و نه با خانواده‌اش نداشته است. و این بی‌تدبیری‌ها ممکن است لطمه بزرگی بزند.»
وکیل مدافع «محمد علی طاهری» همچنین با تاکید بر “تبرئه و منع تعقیب” موکلش از تمامی اتهام‌های انتسابی، از ممانعت ضابطین قضایی از برپایی جلسه دادرسی مجدد به پرونده موکلش گفته بود: «از همه اتهامات ایشان یا تبرئه شده‌ یا منع تعقیب خورده‌ است. اتهام جدیدی هم در دادگاه نمی‌توانند بزنند. این است که بیاید دادگاه تبرئه می‌شود. به این دلیل دارند مقاومت می‌کنند که به دادگاه بیاورند… یک گروهی هستند، یک تعدادی هستند که ایشان را خطر تلقی می‌کنند. در صورتی که ایشان اصلا موضوعش امنیتی نیست، پرونده‌اش امنیتی نیست و فرقه یا گروهی هم ندارد. یک تعداد علاقه‌مند دارد که علاقه‌مندانش یک سری فعالیت‌هایی می‌کنند، همین باعث شده که یک ذهنیتی ایجاد بشود که ایشان مشکل امنیتی ایجاد می‌کند.»
این در حالی است که تاکنون ۳۷ نفر از حامیان و شاگردان «محمد علی طاهری» در قالب کمپینی تحت عنوان «کوچ به زندان اوین» خودشان را به زندان اوین تحویل داده‌اند. آنها پس از بازداشت، به زندان‌های «قرچک ورامین» (ندامتگاه شهرری) و «فشافویه» (ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ) منتقل شده‌اند.
«محمد علی طاهری» از ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به عدم اجرای قرار منع تعقیب و ممانعت از آزادی‌اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است. این شانزدهمین باری است که این زندانی عقیدتی در راستای احقاق مطالبات قانونی‌اش دست به اعتصاب غذای اعتراضی در زندان می‌زند.
این زندانی عقیدتی در حالی نود و ششمین روز از آغاز اعتصاب غذای خود را پشت سر می‌گذارد که سرنوشت او “با نفوذ ضابطین قضایی و پنها‌ن‌کاری دستگاه‌های امنیتی” در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است…

متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/Xolonc
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews