خبرگزاری عرفان (اِنا)-علیزاده طباطبایی: قرار منع تعقیب محمد علی طاهری قطعی شد

علیزاده طباطبایی: قرار منع تعقیب محمد علی طاهری قطعی شد

🔴 خبرگزاری مهر در ایران به نقل از محمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری، از قطعی شدن قرار منع تعقیب (پیگرد) برای «محمد علی طاهری» خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، وکیل مدافع این زندانی عقیدتی در جریان بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، در گفتگویی با خبرنگار «مهر» خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با تشریح آخرین وضعیت پرونده موکلش گفته: «طاهری پیش از این به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده ولی این حکم در دیوان عالی نقض شد. پس از نقض این حکم، سه عنوان اتهامی جدید برای محمد علی طاهری مبنی بر ارتداد، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مطرح شد. عناوین جدید رسیدگی و سپس قرار منع تعقیب صادر شد که اخیراً این قرار قطعی شده است.»
پیش‌تر «محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع این زندانی عقیدتی، در پنجمین روز از گذشت اعتصاب غذای موکلش، در گفتگو با خبرگزاری «عرفان» گفته: «ایشان منع تعقیب خورده‌اند. از اتهام اجتماع و تبانی، از اتهام ارتداد و از اتهام ساب النبی منع تعقیب خورده‌اند، منع تعقیب قطعی شده است. اتهام افساد فی الارض به طور کلی منتفی شده است. و امیدواریم به زودی پرونده جمع بشود.»
اظهارات وکیل مدافع این زندانی عقیدتی در حالی است که هم‌اکنون «محمد علی طاهری» در چهل و ششمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی‌اش، ممنوع‌الملاقات است. او از یک‌شنبه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۵، تاکنون اجازه تماس یا ملاقات با همسر، وکیل و خانواده‌اش را نداشته است و از آن زمان از سرنوشت و وضعیت احتمالی او خبری از سوی دستگاه قضایی و مسوولان زندان اوین منتشر نشده است.
به تازگی یک منبع آگاه از وضعیت «محمد علی طاهری» به خبرگزاری عرفان گفته این زندانی عقیدتی، روز ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۵، در چهل و یکمین روز از اعتصاب غذایش، خطاب به مسوولین زندان اوین نامه‌ای نوشته و اعلام کرده: “به اعتصاب غذا ادامه خواهم داد تا مرگ یا آزادی.”
«محمد علی طاهری» از ۷ مهرماه ۱۳۹۵، در اعتراض به عدم اجرای قرار منع تعقیب و ممانعت از آزادی‌اش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
این شانزدهمین باری است که این زندانی عقیدتی در راستای احقاق مطالبات قانونی‌اش دست به اعتصاب غذای اعتراضی در زندان می‌زند…

📰 متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/auvM3M

✅ وب‌سایت خبرگزاری عرفان (اِنا):
www.erfanews.com
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews