خبرگزاری عرفان (اِنا) – اخباری از زندانهای رژیم اسلامی

⛔️ علیزاده طباطبایی: طرح مجدد اتهام محاربه علیه محمد علی طاهری بی دلیل است

🔴 گفتگو با محمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده محمد علی طاهری
«محمود علیزاده طباطبایی» وکیل مدافع «محمد علی طاهری» از برگزاری جلسه‌ دادگاه برای موکلش در روز شنبه ۶ آذرماه، خبر داده و گفته: «اتهام محاربه مطرح است ولی هیچ دلیلی برای محاربه وجود ندارد.»
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، این وکیل دادگستری در تازه‌ترین گفتگویش ضمن تایید برپایی دادگاه مجدد برای «محمد علی طاهری» در روز شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۵، و با اظهار امیدواری برای بسته شدن پرونده قضایی موکلش گفته: «دیوان عالی کشور در مورد افساد فی الارض حکم برائت داده است و منتفی کردند، الان مجددا آمده‌اند محاربه را مطرح کرده‌اند؛ ولی محاربه به صراحت قانون شخص باید فعالیت مسلحانه برای براندازی داشته باشد، و هیچ دلیلی برای هیچ‎‌گونه فعالیتی برای براندازی در پرونده موجود نیست. به همین دلیل من معتقدم که ما در همین مرحله می‌توانیم به یک تصمیم خوبی برسیم.»
وکیل مدافع این زندانی عقیدتی با اشاره به درخواست «احمدزاده» قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برای حضور «زیبا محمدیان» همسر «محمد علی طاهری» گفته: «رییس دادگاه هم اصرار کردند خانمشان هم به دادگاه بیایند، ولی خانم ایشان گفتند که من فقط در خانه‌ام شوهرم را می‌بینم، دیگر به هیچ وجه نه زندان و نه دادگاه مراجعه نمی‌کنم.»
این وکیل دادگستری در مورد وضعیت اعتصاب غذای موکلش گفته: «من در این رابطه اظهار نظری نمی‌کنم.»
او همچنین درباره وضعیت سلامتی «محمد علی طاهری» گفته: «به هر حال وضعیت جسمی را نمی‌توانم بگویم… ولی به طوری بود که در دادگاه حضور پیدا کردند و با رییس دادگاه صحبت کردند.»
«محمود علیزاده طباطبایی» درباره برگزاری دادگاه مجدد به خبرگزاری عرفان گفته قرار است “در اولین فرصت جلسه رسیدگی به پرونده محمد علی طاهری تشکیل بشود.”

📰 متن کامل گفتگو را در اینجا بخوانید و فایل صوتی رابشنوید:
https://goo.gl/wvLKlV

📹 گفتگو را در یوتیوب دریافت کنید:
https://goo.gl/oRvbuR

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📢 صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
📢 کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews
https://telegram.me/erfanews
تجمع شاگردان محمد علی طاهری مقابل وزارت کشور به خشونت کشیده شد

🔴 جمعی از شاگردان و هواداران محمد علی طاهری، امروز شنبه ۶ آذرماه، در مقابل ساختمان وزارت کشور تجمع کردند. گفته شده نیروهای امنیتی و انتظامی با معترضین با خشونت برخورد کرده‌ و برخی از معترضان را نیز بازداشت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری عرفان(انا)، شاهدان عینی گفته‌اند تجمع هوادارن محمد علی طاهری “با شاخه‌های گل و نامه‌های دادخواهی” ظهر امروز شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۵، در خیابان فاطمی تهران، با خشونت و برخورد فیزیکی ماموران امنیتی سرکوب شده و برخی از تجمع‌کنندگان در پی ضربات باتوم به شدت مجروح و ده‌ها تن نیز بازداشت شده‌اند.
گفته شده “تعداد بازداشت شدگان تجمع امروز بالغ بر چهل نفر است.”
«فاطمه (دلارام) حسینی»، «وحید ابراهیم‌زاده»، «کیان مختاری»، «علی رضوانی»، «وحید رضوانی» از جمله کسانی هستند که در مقابل وزارت کشور بازداشت شده‌اند.
یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری عرفان گفته: “حد فاصل میدان فاطمی تا ساختمان وزارت کشور و تمامی خیابان‌های اطراف تحت محاصره نیروهای امنیتی بود. شاگردان محمد علی طاهری در خیابان فاطمی به شدت مورد ضرب و شتم با باتوم قرار گرفتند. نیروهای امنیتی لباس شخصی و گارد ویژه تعدادی از معترضان را پس از ضرب و شتم و تعقیب در یک پاساژ بازداشت و به ون‌ها منتقل کردند.”
گزارش شده “نیروهای امنیتی لباس شخصی دستگاه‌های موبایل تجمع‌کنندگان و حتی شهروندان عادی حاضر در نزدیکی مکان تجمع را با خشونت ضبط کرده‌اند.”
این در حالی است که بیشتر بازداشت‌شدگان تجمع یکم آذرماه، در مقابل مجلس شورای اسلامی که نزدیک به پنجاه نفر است، هنوز از بازداشت آزاد نشده‌اند…

📰 متن کامل را در اینجا بخوانید و ویدیو را ببینید:
https://goo.gl/iAP3Zw