خبرگزاری عرفان -انتخاب یک وکیل زن به ‌عنوان رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان

انتخاب یک وکیل زن به ‌عنوان رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان

«نوال نزاری» وکیل زن ایرانی پس از آن که در انتخابات اسفندماه سال گذشته کانون وکلای دادگستری خوزستان به عنوان عضوی از هیئت مدیره این کانون انتخاب شد به تازگی به عنوان رییس هیئت مدیره ان انتخاب شده است.
به گزارش خبرگزاری عرفان (اِنا)، «نوال نزاری» از اعضای کانون وکلای دادگستری خوزستان در انتخابات اسفندماه ۱۳۹۵، با ۳۴۹ رأی به عنوان نفر اول اعضای اصلی هشتیمن دوره هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان خوزستان انتخاب شد. او اکنون به عنوان تنها وکیل زن ایرانی است که در مقام ریاست کانون وکلای دادگستری در ایران فعالیت می‌کند.
گفته شده “این دومین ‌بار در تاریخ وکالت ایران است که یک وکیل زن، عهده‌دار این سمت می‌شود.”
این در حالی است که وکلای زن ایرانی مستقل در سال‌های اخیر از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی تحت فشار بوده‌اند. از این میان می‌توان به «شیرین عبادی» و «نسرین ستوده» اشاره کرد که با تعلیق و عدم تمدید پروانه وکالت و فشار و تهدید نهادهای امنیتی روبرو شدند.
«عبدالفتاح سلطانی» وکیل دادگستری که در حال سپری کردن حبس ده ساله خود است، «محمد نجفی» وکیل دادگستری که پروانه‌اش به مدت سه سال تعلیق شد، «نجما رحمانی»، «مسعود شمس‌نژاد» و برخی دیگر از وکلای دادگستری مستقل از نمونه‌هایی هستند که در این سال‌ها هر کدام به شیوه‌ای از کار وکالت معلق و یا محروم شدند…

متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://goo.gl/CaGmvA
صفحه رسمی خبرگزاری عرفان در فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/erfanews/
کانال رسمی خبرگزاری عرفان در تلگرام:
@erfanews