حمید تقوائی-پیام به مردم فرانسه در رابطه با فاجعه حمله تروریستی به مردم نیس

پیام به مردم فرانسه در رابطه با فاجعه حمله تروریستی به مردم نیس 

 

جنایتی که در ۱۴ ژوئیه در جشن باستیل در شهر نیس اتفاق افتاد دل هر انسان شریفی را بدرد می آورد. این جنایتی نه تنها علیه مردم فرانسه بلکه علیه مردم همه کشورهاست. جانباختن شمار بسیاری از مردان و زنان و کودکان را به خانواده های این قربانیان، به مردم فرانسه و به همه مردم دنیا تسلیت میگویم. آنچه در نیس اتفاق افتاد، نظیر کشتار هیات تحریریه چارلی ابدو و حمله به مردم  پاریس در پائیز سال گذشته، حمله به تمدن و انسانیت است و همه مردم متمدن دنیا، همانطور که در جنبش من چارلی هستم نشان دادند، خود را همدرد و همراه مردم فرانسه میدانند.

 بدنبال این فاجعه دردناک  یکبار دیگر این سئوال در مرکز توجه افکار عمومی جهانیان قرار میگیرد که چطور میتوان شر تروریسم اسلامی را از سر مردم دنیا کم کرد؟ مقامات دولتی و هیچکدام از احزاب حکومتی جوابی برای این سئوال ندارند. اینها خود با هجوم نظامی به عراق و سرهم بندی کردن یک دولت قومی و مذهبی در آن کشور،  باعث و بانی این وضعیت بوده اند و جزئی از صورت مساله اسلام سیاسی هستند و نه راه حل آن. راه حل در دست مردمی است که با شعار من چارلی هستم در برابر تروریسم اسلامی می ایستند، مردمی که در عراق در هم کوبیده شده با فریاد “نه سنی نه شیعه حکومت مدنی” به خیابانها می آیند و مردمی که در ایران سالهاست حکومت اسلامی و قوانین ضد انسانی آنرا بچالش میکشند. راه حل در دست مردم آزاده فرانسه و میلیون ها و میلیون ها مردمی است که از این وضعیت در سراسر دنیا به تنگ آمده اند.

اسلام سیاسی، در همه اشکال و شاخه های خود- از داعش و حزب الله تا جمهوری اسلامی و حماس و القاعده و بوکو حرام تا دولتها و نیروهای اسلامی ” میانه رو” در غرب و شرق- در نقطه مقابل ارزشها  و فرهنگی قرار دارد که انقلاب کبیر فرانسه طلایه دار و مبشر آن بود. حمله اسلام سیاسی در جشن سالگرد فتح  زندان باستیل بوسیله مردم انقلابی پاریس، واقعه ای که سرآغاز انقلاب کبیر فرانسه بود- نماد تحجر و عقبگردی است که اسلام سیاسی تلاش دارد به دنیای ما تحمیل کند.

  بورژوازی، یک در صدیهای حاکم در همه کشورها، مدتهاست از ایده آلهای انقلاب کبیر دست شسته است. امروز پرچم دفاع از تمدن و ارزشهای جهانشمول انسانی در برابر اسلامیسم و در برابر راسیسم، در دست نیروهای چپ و نود و نه درصدیهای دنیا است. امتداد ارزشهای انقلاب کبیر فرانسه ما را به نقد سوسیالیستی جهان امروز میرساند و تنها با این پرچم میتوان جنبش اسلام سیاسی را به شکست کشاند و راسیسم و تروریسم اسلامی را در غرب و در شرق متوقف کرد.

در ۱۴ ژوئیه ۱۷۸۹ مردم انقلابی فرانسه زندان باستیل را فتح کردند. حمله تروریستی اسلامیون در سالگرد این روز به همه مردم جهان اعلام میکند که فتح قلعه اسلام سیاسی  نیز در گرو بمیدان آمدن یک جنبش رادیکال در دفاع از آزادی و برابری و مدنیت است. تلاش کنیم که ۱۴ ژوئیه امسال روز سربلند کردن این جنبش و سرآغاز روند سقوط اسلام سیاسی باشد.

حمید تقوائی دبیر کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶