حسن صالحی-ناامنی محیط کار و قتل کارگران

ناامنی محیط کار و قتل کارگران

خبر این بود ( به نقل از ایلنا)

“در استان چهار محال و بختیاری کارگرانی که در پروژه احداث تونل گردنه چری در محور شهرکرد به مسجد سلیمان مشغول بسترسازی و آرموتوربندی بودند با حادثه ریزش سقف تونل مواجه می‌شوند. براساس گزارش‌های اعلام شده تاکنون ٣ کارگر بر اثر این حادثه کشته و ٥ نفر دیگر مجروح شده‌اند.”

فقط یک خبر ساده در میان صدها خبر دیگر. انگار نه انگار اینها آدم بودند که کشته شدند. حتی اسامی کارگران کشته شده در خبر نیامده است. مراکز کار در ایران به قتلگاه کارگران تبدیل شده است. دلیلش ساده است سود سرمایه دار صرف نمی کند شرایط ایمنی کار را تامین شود. از خانه که به بیرون می آیی و به سر کار می روی معلوم نیست که زنده بر می گردی یا نه. این وضعیتی است که سرمایه داران و حکومتشان برای ما آفریده اند.  جنایت شاخ و دم ندارد. کشتن شدن کارگر به دلیل قصور کارفرما در تامین شرایط  ایمن کار عین جنایت است . جنایتی که در حق کارگر می شود. عاملین این جنایت باید حساب پس بدهند و بعنوان قاتل کارگران محاکمه شوند. نوش دارو بعد از مرگ سهراب جان کسی را زنده نمی کند. باید از قبل فکری کرد. به قول کارگری که دراین کلیپ برای رفقای از دست رفته اش اشک می ریزد و می گوید: ما هم انسانیم. زندگی حق مان . ایمنی حق ماست. می گه می شه که ما این چیزها را نداشته باشیم؟

  وقتی که کارفریان و دولت اسلامی شان گوش شنوا برای تامین امنیت کارگران در محیط کار را ندارند خود کارگران باید با همین دادخواهی به حرکت در آیند. باید گوش کارفرمایان را گرفت. باید نظارت از جانب خود کارگران باشد. کارگران باید دور هم جمع شوند و اعلام کنند که در شرایط ناامن حاضر به کار نیستند. باید صداها را یکی کرد و کارفرماها وادار کرد که به خواست تامین ایمنی محیط کار با استاندارد بالا تن دهند.

حسن صالحی