حسن رحمان پناه -ممانعت از برگزاری سالگرد قتل فروهرها در تهران

ممانعت از برگزاری سالگرد قتل فروهرها در تهران

حسن رحمان پناه

به گزارش “هرنا”(ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران) امروز دوشنبە اول آذرماه ۹۵ برابر با ٢١نوامبر ٢٠١٦ نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم با بستن خیابان هدایت، مانع از برگزاری مراسم هجدهمین سالگرد ترور وحشیانه داریوش و پروانه فروهر در منزل آن‌ها شدند.
روز اول آذر ١٣٧٧، روز قتل درندانه داریوش فروهر فعال سیاسی باسابقە در سن ٧٠ سالگی، از رهبران “حزب ملت ایران” وزیر کار در دوران نخست وزیری “مهدی بازرگان” رئیس هیئت مذاکره کنندە جمهوری اسلامی با “هیئت نمایندگی خلق کرد” در سال ١٣٥٨و ناراضی سیاست های رژیم اسلامی در سالهای آخر عمرش و همچنین همسرش “پروانه فروهر” در منزل شخصی خود در تهران است . در این روز مآموران اسلامی وابستە به وزارت “اطلاعات و امنیت” رژیم اسلامی و با فتوای مذهبی یکی از آخوندهای بلندپایە رژیم ، با ضربات چاقو و به طرز بسیار فجیع و وحشیانەای این زوج را به قتل رساندند. قتل این دو فعال سیاسی سرآغاز قتل چندین روشنفکر و دگراندیش از جملە “محمد مختاری” شاعر و نویسندە و “محمدجعفر پویند” نویسندە و مترجم توانا واز اعضای “کانون نویسندگان ایران” به فاصلە کمتر از ٢٠ روز بود کە به داستان “قتل های زنجیرەای ” در داخل و خارج از ایران شهرت یافت. سال ١٣٧٧ کە دوران حاکمیت اصلاح طلبان حکومتی به رهبری “محمدخاتمی” “تدارکاتچی” و پدر اصلاح طلبان حکومتی بود ، چندین قتل و سربه نیست کردن دیگر روشنفکران و فعالین آدبی در ایران اتفاق افتاد کە نه “پدر” اصلاحات و نه همفکران اصلاح طلبش، کمترین اقدامی در جهت شناسایی ، معرفی و مجازات عاملین و مسببین اصلی و پشت پردە این جنایات نه تنها آنجام ندادند، بلکە به تقدیس و تطهیر چهرە کثیف و خون الود نظام اسلامی نیز پرداختند.

قتل های “زنجیرەای” یکی از پروژەهای جمهوری اسلامی و در ادامه دیگر قتل عام های گستردە آن از بدو به قدرت رسیدن تا کنون در داخل و خارج کشور ، از جملە در بندر انزلی ، کردستان ،ترکمن صحرا، خوزستان ، دانشگاهها، اسیدپاشی علیە زنان، شکستن قلم های جسور و حقیقت گو، ترور چندین تن از رهبران احزاب و سازمانهای سیاسی و چهرهای ناراضی در خارج کشور و دهها نمونه دیگر از رفتار داعش مسلکانه رژیم اسلامی علیە مردم ایران و مخالفین بود. جمهوری جنایتکار اسلامی تصور می کرد با “قتل های زنجیرەای” و دیگر کشتارهای وحشیانه ، قفل سکوت را با کلید سرکوب ، سرنیزە و کشتار، بر دست و پای جامعە خواهد زد و سکوت گورستانی را حاکم خواهد نمود. اما غافل از اینکە ابعاد و طول عمر استبداد محدود و هیچ نظام فاشیست و توتالیتر نتوانستەاند و نخواهند توانست جامعە را برای دوران طولانی و مطابق میل و آرادە دیکتاتور آرام و مطیع نگە دارند. در نفرت از قتل و قاتل ، در ضدیت با دیکتاتور و مستبد، هزاران اندیشە آزادیخوانه و انساندوستانه خواهد روئید و آتش خشم و نفرتی کە دیکتاتورها برضد خود ایجاد میکنند ، دیوار سهمگین استبداد را خواهد شکافت و سرآنجام آنان را به گورستان تاریخ خواهد سپرد.

در سالگرد قتل فجیع فروهرها و کشتار وحشیانە موسوم به “قتل های زنجیرەای” ، ضمن امید بازشدن پروندە این جنایات و آشکار شدن حقایق پشت پردە و محاکمە و مجازات عاملین و مسببین این جنایات و دیگر فجایع تاریخ مملو از توحش و کشتار رژیم فاشیستی اسلامی ، کە کسی جز سران حکومت به منظور بقاء حاکمیت ننگین خود نیستند، با خانوادە و بازماندگان جنایت صورت گرفتە و دیگر قربانیان توحش اسلامی ابراز همدری می نمائیم . کشتار فروهرها و جنایات موسوم به “قتل های زنجیرەای ” بسان دیگر جنایات جمهوری اسلامی زخم عمیقی بر پیکر جامعە ایران است . بهترین و شایستەترین قدردانی از همه انسانهای کە در مبارزە انقلابی علیە رژیم اسلامی جانباختەاند ، مبارزە اگاهانه ، متحدانه و سازمانیافتە به منظور سرنگونی انقلابی وبه گورستان تاریخ سپردن رژیم اسلامی حاکم بر ایران است .

١ آذر ١٣٩٥