حسن رحمان پناه -صدور حکم زندان علیه فعالین کارگری و فعالین جنبش معلمان، اقدامی سیاسی و محکوم است.

صدور حکم زندان علیه فعالین کارگری و فعالین جنبش معلمان، اقدامی سیاسی و محکوم است.

حسن رحمان پناه

بنا به گزارشات منتشر شدە، شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، کە در ١٢ مهرماه ١٣٩٥ محاکمە ٦ تن از فعالین کارگری شهر کامیاران را برگزار کردە بود، احکام صادرە علیە آنان را اعلام نمود.طبق گزارشات، روز شنبه ٢٤ مهر ١٣٩٥ شش تن از فعالین کارگری شهرستان کامیاران که قبلآ توسط این نهاد سرکوبگر و ضدانسانی رژیم قرون وسطایی جمهوری اسلامی بازداشت و سپس محاکمە شدە بودند،بعد از مدتی به صورت موقت و با قید وثیقه آزاد شدند . اتهام آنان شرکت در مراسم جهانی روز کارگر بود. محکوم شدگان در دادگاه اعلام کرده بودند که شرکت در مراسم اول ماه مه “روز جهانی کارگر” از حقوق اولیه طبقه کارگر به حساب می آید. آنها از شرکت خود در مراسم مستقل روز جهانی کارگر در سال ۱۳۹۵ در شهر کامیاران دفاع کرده بودند.این شش فعال کارگری در روز شنبە ٢٤مهرماه جهت ابلاغ احکام صادر شدە به دادگاه  احضار و احکام صادرە علیه آنان ابلاغ گردید، اسامی و احکام آنان به قرار زیر است.

١_مهرداد صبوری ١ سال
٢- دلنیا صبوری ١ سال

٣- امید احمدی ١ سال

٤- روژین ابراهیمی ١سال

٥- شاهو صادقی ٣ ماه ١روز

٦- آرام محمدی ٣ ماه ١ روز

در ضمن به این شش فعال کارگری ابلاغ شدە کە در مدت ٢٠ روز میتوانند به حکم صادرە توسط  دادگاه انقلاب شعبه ١ سنندج اعتراض کنند.

بنا به گزارشات منتشرە دیگر، روز ۲۴ مهر ماه، شعبه اول دادگاه انقلاب شهر ساوه عکم زندان علیە جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد را صادر و  به وکیل آنان ابلاغ نمود. بر اساس این حکم، این دو عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به دلیل تشکیل این اتحادیه و اداره نمودن آن هر کدام به ده سال زندان و فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی به یک سال و مجموعا هر کدام به یازده سال زندان محکوم شدند.

 همچنین طی چند روز گذشته اعلام شد کە شعبه ٣٦ دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم ٦ سال زندان “اسماعیل عبدی” دبیر کانون صنفی معلمان ایران را مورد تایید قرار داده است.

این احکام همچون دیگر احکام بیدادگاەهای رژیم اسلامی سیاسی ، ضدانسانی و به هدف انتقام گیری از جنبش کارگری ، جنبش معلمان و فعالین فداکار آن و ایجاد وحشت در جامعە  صادر شدە و محکوم است . این احکام در نگرانی رژیم اسلامی از شرایط امروز جامعە ایران، تلنبار شدن نفرت و خشم تودەهای ستمدیدە و سرکوب شدە  و به منظور محکم کردن پیچ های استبداد صورت گرفتە است.

 جنبش اعتراضی ، سرنگونی طلب و مخالف رژیم مذهبی حاکم بر ایران، میتواند در داخل و خارج کشور علیە احکام صادرە اعتراض و مقابلە نمودە  و رژیم را ناچار به عقب نشینی از این احکام قرون وسطایی و لغو آن نماید . اما این امر نیازمند اتحاد ، همبستگی و همکاری فعالانه و صمیمانه نهادهای کارگری، تشکل ها ، احزاب و مبارزین چپ و سوسیالیست در داخل و خارج کشور و سازماندهی کمپین های گستردە مبارزاتی و اعتراضی است.

 جای فعالین کارگری ، فعالین جنبش معلمان ، جنبش زنان و دیگر فعالین جنبش های اعتراضی ، اجتماعی و مبارزاتی زندان نیست ، بلکە مکان شایستە آنان ادارە جامعە است . جامعەای کە توسط کارگران اگاه و سازمانیافتە ادارە شود ، جامعە شایستە زندگی برای همە انسانها است . در چنین جامعەای نه تنها زندان ، شکنجە ، زندانبان و زندانی سیاسی به جرم افکار و عقاید وجود نخواهد داشت ، بلکە شکوفایی استعدادهای فردی هر انسان ، از پیش شرط های شکوفایی جامعە خواهد بود. سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی، پیش شرط حرکت بە سوی چنین جامعەای و برچیدان زندان و زندانبانهای آن است.

یکشنبە ١٦ اکتبر ٢٠١٦