حسن رحمان پناه -درگذشت محمد جراحی، فعال کارگری و زندانی سیاسی

درگذشت محمد جراحی، فعال کارگری و زندانی سیاسی

بنابه گزارشات منتشر شدە ، صبح امروز ٥ شنبە ١٣ مهرماه ١٣٩٦ محمد جراحی کارگر سوسیالیست و عضو “کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری” و فعال سیاسی که به دلیل وضعیت وخیم جسمی به تهران انتقال یافته بود، در بیمارستان “شهدا”ی تجریش درگذشت.
این فعال کارگری به بیماری سرطان تیروئید مبتلا بود و با مشکلات جسمی دیگری نیز دست و پنجه نرم می کرد. کارگر مبارز ” محمد جراحی” سە دهە فداکارانه و صادقانه در صفوف جنبش کارگری برای تحقق آرمانهای والای سوسیالیستی مبارزه کرد. ایشان در بدترین شرایط مالی و با جسمی بیمار، اما مقاوم و خستکی ناپذیر، زندگی خود را فدای آزادی و رهایی طبقه کارگر از ستم نظام ظالمانه و ضد انسانی سرمایه داری نمود . محمد جراحی در بدترین شرایط زندان تبریز، تمامی پنج سال حبس را بدون مرخصی سپری کرد. این فعال کارگری و زندانی سیاسی، طی مدت ٥ سال حبس، زیر شدیدترین اذیت و آزار و شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت ، اما در برابر جانیان اسلامی هرگز سر تعظیم فرود نیاورد. زندان و فشارهای جسمی و روحی ، بی توجهی مقامات رژیم نسبت به بیماریش و اجازە ندادن به معالجە پزشکی در خارج از زندان ،منجر به مشکلات جسمی عدیده و تسریع مرگش گردید. محمد جراحی از یاران نزدیک فعال کارگری رزمندە و جانباخته، شاهرخ زمانی بود که در زندان توسط قاتلان اسلامی شرایط مرگش فراهم و به دلیل سکتە قلبی جانباخت. با مرگ محمد جراحی جنبش کارگری ایران یکی دیگر از یاران و فعالین راستین و رزمنده خود را از دست داد.
ضمن گرامیداشت یاد فداکاری و از خودگذشتگی فراموش نشدنی محمد جراحی با تنی رنجور و مریض در زندانها ، مرگ نابهنگامش را به خانوادە ، دوستان ، بستگان و همرزمانش در “کمیتە پیگیری ایجاد تشکل های کارگری” و کل جنبش طبقاتی و سوسیالیستی تسلیت گفتە و خود را در غم و اندوە آنان شریک می دانم .
حسن رحمان پناه
١٣/٧/١٣٩٦