حزب کمونیست کارگری ایرن-هزاران نفر از معلمان و بازنشستگان در سراسر کشور دست به تجمع زدند

هزاران نفر از معلمان و بازنشستگان در سراسر کشور دست به تجمع زدند
۱۳ مهر تجلی اتحاد و همبستگی مردم بود

امروز ۱۳ مهر به مناسبت روز معلم، هزاران نفر از معلمان شاغل و بازنشستگان لشگری، کشوری، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت تجمات پرشوری در شهرهای مختلف برپا کردند و بر تحقق خواستهای مهم و فوری خود پافشاری کردند. نقش زنان در این تجمعات بسیار چشمگیر بود.

تجمعات پرشور امروز به فراخوان شورای تشکل های صنفی و گروههای مختلف معلمان برگزار شد و بازنشستگان لشگری، کشوری، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت نیز وسیعا در این تجمعات شرکت کردند. در این تجمعات حضور فعالین کارگری، بازنشستگان، دانشجویان و فعالین اجتماعی برجسته بود. در برخی شهرها از جمله اصفهان و شیراز تعدادی از خانواده های دانش آموزان نیز در تجمع شرکت داشتند. در تهران بیش از سه هزار نفر در تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه شرکت کردند. تعداد کثیری نیز در اصفهان، شیراز، تبریز، یزد، مشهد، اهواز، کرمانشاه، زنجان، سنندج، بجنورد، بوشهر، قزوین، مریوان، سقز، ممسنی، شهر کرد، اردبیل، کوهدشت، اسلام آباد غرب، الیگودرز، دلفان، روشمگان و تعداد دیگری از شهرها نیز در مقابل مراکز آموزش و پرورش گرد آمدند و با شعارها و پلاکاردهای مختلف خواستهای بحق خود را فریاد زدند. همزمان در بند هفت زندان اوین نیز با حضور جمعی از زندانیان سیاسی مراسمی به مناسبت روز معلم برگزار شد.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد، بهشتی، عبدی، شهابی آزاد باید گردد، معلم زندانی آزاد باید گردد، تحصیل رایگان اعلام باید گردد، معلم میمیرد ذلت نمیپذیرد و تا حق خود نگیریم از پی نمی نشینیم، از جمله شعارهای شرکت کنندگان در این تجمعات بود. بر روی پلاکاردهای متعددی نیز که در دست تظاهرات کنندگان بود خواست های مختلف معلمان و بازنشستگان به چشم میخورد. معلمان زندانی را آزاد کنید، خط فقر ٤ میلیون حقوق ما یک میلیون، معلم کارگر دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، جای معلم زندان نیست، تحصیل رایگان، زندگی میخواهیم وعده و بهانه به ما تحویل ندهید، معیشت، منزلت، حق مسلم ماست، و همینطور خواست یکسان سازی حقوق ها که در واقع خواست افزایش دستمزد بود توجه ها را به خود جلب میکرد. در تهران و برخی شهرها قطعنامه هایی در اعتراض به شرایط اسفبار آموزشی در ایران و با تاکید بر خواست های معلمان قرائت کردند. در الیگودرز در قطعنامه ای که توسط یکی از حاضرین قرائت گردید بر خواست تحصیل رایگان برای کلیه کودکان از جمله کودکان مهاجر تاکید شد.

لازم به توضیح است که از چند هفته قبل معلمان و بازنشستگان به استقبال ۱۳ مهر رفتند، تبلیغات وسیعی سازمان دادند و پوسترهای جالب و متعددی که خواست های آنها، اعتراض آنها و همبستگی بخش های مختلف مردم را بیان میکرد، منتشر کردند و فضایی از شور و اتحاد را در میان معلمان و بازنشستگان و بخش های دیگری از مردم ایجاد کردند. تجمعات سراسری امروز بدنبال مبارزات قدرتمند کارگران هپکو و آذرآب و سایر اعتراضاتی که در شهرهای مختلف جریان دارد، گام دیگری مبارزات حق طلبانه مردم را علیه فقر و بیحقوقی، علیه امنیتی کردن اعتراضات و علیه آنچه جمهوری اسلامی به سر مردم آورده است جلو برد. جا دارد که صمیمانه دست کلیه حاضرین در تجمعات امروز و بویژه سازماندهندگان این حرکت بزرگ را بفشاریم.

در سالهای گذشته نیز معلمان به مناسبت روز جهانی معلم تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند اما تظاهرات های بزرگ و سراسری امسال و همبستگی بخش های مختلف مردم با آنها در ۱۳ مهر امسال، این روز بعنوان یک روز مهم اعتراضی در تاریخ مبارزه مردم و تحکیم همبستگی میان بخش های مختلف مردم ثبت شد.

زنده باد همبستگی زنده باد اتحاد
حزب کمونیست کارگری ایرن
۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۵ اکتبر ۲۰۱۷