حزب کمونیست کارگری ایران-۱۳ مهر روز معلم، در حمایت از کارگران اراک

۱۳ مهر روز معلم، در حمایت از کارگران اراک

معلمان با شروع سال تحصیلی فراخوان تجمع در روز ۱۳ مهر روز جهانی معلم داده اند و بازنشستگان و بخش های دیگری از کارگران، پرستاران و دانشجویان و مردم نیز از این فراخوان استقبال کرده اند. معلمان به خانواده های دانش آموزان نیز فراخوان داده اند که در این تجمع شرکت کنند. خواست های معلمان خواست های اکثریت عظیم مردم است از افزایش حقوق بالای ۴ میلیون و تحصیل رایگان و درمان رایگان تا آزادی معلمان زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن اعتراضات، از اعتراض به دزدی ها و اختلاس ها تا اعتراض به تبعیضات. جا دارد با تمام قوا از فراخوان ۱۳ مهر که قرار است در شهرهای مختلف برپا شود و از خواست های معلمان و بازنشستگان حمایت کنیم.

اتحادی که میان معلمان، بازنشستگان، کارگران و پرستاران و دانشجویان شکل گرفته است اتفاقی بسیار مهم در تاریخ مبارزه طبقاتی در ایران است. مردم بیش از هر زمان احساس همسرنوشتی با یکدیگر میکنند، خواست های مشترکی دارند، دشمنان مشترکی دارند و سرنوشت مشترکی آنها را به هم پیوند میدهد. ۱۳ مهر میتواند تجلی اتحادی بزرگ و عمیق میان استثمارشوندگان، علیه استثمارکنندگان، میان اکثریتی که از همه چیز محروم شده اند علیه سرکوبگران و دزدان و مفتخوران میلیاردر باشد.

یک وجه مهم این همبستگی و همسرنوشتی حمایت از کارگران مراکزی است که در سراسر کشور برای احقاق حقوق پایمال شده خود به میدان آمده اند و مورد تهاجم سرکوبگران قرار میگیرند، دستگیر میشوند، علیه شان پرونده سازی میشود، بعضا مثل کارگران نیشکر هفت تپه اخراج میشوند، مانند دستفروشان بساط ناچیزشان مصادره میشود و یا مانند کولبران جانشان هدف قرار میگیرد. تازه ترین مورد یورش بیرحمانه به کارگران کارخانه های آذرآب و هپکو در اراک بود که برای بیرون کشیدن حقوق عقب افتاده خود از حلقوم سارقین دست به تجمع زده بودند. جا دارد که روز ۱۳ مهر در همه شهرها پلاکاردهایی در همبستگی با این کارگران و در محکومیت ضرب و شتم آنان برافراشته شود و قاطعانه به سرکوب و امنیتی کردن مبارزات اعتراض شود.

حزب کمونیست کارگری کلیه معلمان و بازنشستگان و خانواده هایشان، کلیه خانواد های دانش آموزان، کارگران و پرستاران و دانشجویان، فعالین مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و سایر فعالین اجتماعی را فرامیخواند که در تجمعات ۱۳ مهر در سراسر کشور شرکت کنند و اتحاد و همبستگی خود را به نمایش بگذارند. اعلام کنیم که ۱۳ مهر “همه می آییم”. اعلام کنیم که در کنار کارگران هپکو و آذرآب ایستاده ایم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۳ مهر ۱۳۹۶، ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer