حزب کمونیست کارگری ایران-یورش جنایتکارانه به کارگران هفت تپه اوج استیصال حکومت است  

یورش جنایتکارانه به کارگران هفت تپه اوج استیصال حکومت است


طبق گزارشی که اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده،‌ امروز ۱۵ بهمن در پنجمین روز اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، نیروهای گارد ویژه، اقدام به محاصره این کارخاته کرده و کارگران بخش کشاورزی را که قصد ورود به کارخانه و پیوستن به همکاران اعتصابی خود را داشتند، مورد حملات وحشیانه قرار دادند. موتورسواران گارد ویژه برای ایجاد رعب و وحشت در میان کارگران بخش کشاورزی با موتورهایشان در مزارع نیشکر، کارگرانی را که با موتور به سر کار می آیند مورد حمله قرار داده و در داخل مزارع تعقیب و تعدادی از آنان را دستگیر میکنند. نیروهای گارد ویژه و انتظامی همچنین در مقابل کلیه دربهای کارخانه مستقر شده و دور تا دور کارخانه در حال گشت زنی هستند تا کارگران بخش کشاورزی نتوانند به همکاران اعتصابی خود در داخل شرکت بپیوندند. طبق گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه تعداد دستگیرشدگان ۳۴ نفر است. اسماعیل بخشی، کرامت پام، علیپور، ثامر سواری، دانیال کعبی، سید هادی احمدی، فاضلی و مهدی چعب از جمله دستگیرشدگان هستد. طبق این اطلاعیه کارگران به اعتصاب و تجمع ادامه داده و خواهان آزادی فوری همکاران خود هستند. این اقدام در ادامه تلاش های ناموفق ارگانها و مقامات حکومت در تبانی با مدیران شرکت برای شکستن اعتصاب کارگران صورت گرفت. روز ۱۴ بهمن بخشدار شوش و رئیس جدید اداره کار، ظریف خسرجی، با حضور در محل کارخانه سعی در شکستن اعتصاب کارگران کردند اما با مقاومت کارگران مواجه شده و پس از ساعتی مجبور به ترک شرکت شدند.

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی به کارگران هفت تپه یورش میبرد، دستگیر میکند و محاکمه میکند. اما هیچکدام از این رفتارهای وحشیانه به عقب نشینی کارگران منجر نشده است. برعکس آنها را در مبارزه برای احقاق حقوق خود مصمم تر کرده و هر بار با نیروی بیشتر و اتحاد محکمتری به میدان آورده است. یورش امروز در شرایطی صورت میگیرد که طوفان اعتراض مردم در سراسر کشور حکومت را در تنگنای شدیدی قرار داده است. این یورش اوج استیصال حکومتی است که قادر نیست حتی دستمزد معوقه کارگران هفت تپه و میلیون ها کارگر دیگر را تامین کند. سرنوشت این حکومت روشن است. مقامات حکومت فکر میکنند با سرکوب کارگران هفت تپه،‌ جلو شعله ور شدن اعتراض در این منطقه را میگیرند، اما امروز آتش خشم و اعتراض مردم علیه حکومت در سراسر کشور شعله ور شده است و کارگران هفت تپه نیز با عزم راسخ تری همراه با مردم انقلابی در سراسر کشور، به مبارزه برای پایان دادن به عمر ننگین حکومت ادامه خواهند داد. دوره قدرقدرتی حکومت تمام شده و دوره تعرض کارگران و مردم معترض در سراسر کشور شروع شده است.

کارگران و مردم هفت تپه و شوش و دزفول

رژیم در بحرانی ترین شرایط است. راهی برای خروج از بن بست ندارد. در مقابل ضربات مردم بیش از پیش ناتوان و درمانده است. در چنین شرایطی باید بپاخیزیم و تمام نیرویمان را به میدان بیاوریم. کارگران نیشکر و خانواده هایشان نیروی عظیمی هستند که میتوانند با تجمع و تحصن در مقابل مراکز حکومتی، با خواست آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیرشدگان،‌ با خواست معذرتخواهی و محاکمه مسئولین حکومتی بدلیل رفتار جنایتکارانه علیه کارگران و با خواست پرداخت فوری کلیه حقوق های معوقه، ارگانهای حکومت را عقب برانند و عزیزان خود را از زندان بیرون بکشند و با حلقه های گل از آنان استقبال کنند.

مردم معترض و آزادیخواه در سراسر کشور

کارگران هفت تپه یک سنگر مهم اعتراض هستند. با تمام قوا از آنان حمایت کنید. با آنها اعلام همبستگی کنید. از خواست هایشان دفاع کنید. امروز روز تحکیم همبستگی و اتحاد با بخش های مختلف مردمی است که برای احقاق حقوق خود دست به اعتصاب و تجمع میزنند. با تحکیم همبستگی با کارگران صفوف خود را برای به زیر کشیدن حکومت منحوس سرمایه داران مفتخور فشرده تر سازیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۴ فوریه ۲۰۱۸