حزب کمونیست کارگری ایران – کارگران هپکو اراک کوتاه نمیایند

کارگران هپکو اراک کوتاه نمیایند

تجمع اعتراضی ۱۰۰۰ کارگر کارخانه هپکو در اراک هشت روز است ادامه دارد. در یکی از این تجمعات یکی از کارگران هپکو آقای حمید رضا احمدی در سخنرانی پرشوری خطاب به ماموران سرکوب حکومت اعلام کرد که از این باتوم که برای ما کشیده اید نمیترسیم و اوین را بر این زندگی کثافت ترجیح میدهیم. اگر راست میگویید بروید جلو توزیع مواد مخدر را بگیرید، امنیت را میخواهید با زور برقرار کنید! و کارگران خطاب به نیروی انتظامی حکومت فریاد زدند باتومت رو جمع کن برو. و این روحیه حاکم بر کارگران بجان آمده ماشین سازی هپکو است. او مقامات حکومتی را که کنار عطاریان کارفرمای کارخانه ایستاده اند مورد افشای خشمگینانه خود قرار داد و علیه بیکاری که سرمنشاء بسیاری فسادهای دیگر است صحبت کرد. کارگران هپکو خواستار ابطال واگذاری این واحد صنعتی به بخش خصوصی و بازگرداندن آن به دولت و ادامه کار و امنیت شغلی خود هستند. و اعلام کرده اند که برای پیگیری مطالبات خود هر روز به تجمع خود ادامه میدهند.

سال ۸۶ کارخانه هپکو به شخصی به نامه عطاریان واگذار شده و از آن تاریخ دستمزد کارگران مدام به تاخیر افتاده است. کارگران هم خواهان پرداخت فوری ۵ ماه حقوق خود و هم خواهان ابطال فوری خصوصی سازی این کارخانه و امنیت شغلی میباشند.

ما ضمن حمایت از اعتراض بحق کارگران هپکو از کارگران و مردم اراک میخواهیم از کارگران هپکو به هر شکل که میتوانند فعالانه حمایت کنند. اکثر مردم شهر در شرایط مشابهی با کارگران هپکو زندگی میکنند و از محرومیت های مشابهی برخوردارند. بیکاری معضل هزاران نفر از کارگران و جوانان جویای کار در این شهر است. نباید کارگران هپکو را تنها گذاشت. حکومت سعی میکند کارگران را فرسوده کند و بدون نتیجه به خانه بفرستد. باید این اعتراض را با تمام قوا تقویت کرد. خانواده های کارگران هپکو میتوانند با به میدان آمدن خود حلقه اتصال کارگران کارخانه و مردم شهر بشوند و مردم شهر را در حمایت از کارگران معترض به میدان بیاورند. این موثرترین عامل تشدید فشار به حکومت و عقب راندن آن است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ دیماه ۱۳۹۵۷ ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer