حزب کمونیست کارگری ایران-کارگران هپکو مردم را به حمایت از خود فرامیخوانند

کارگران هپکو مردم را به حمایت از خود فرامیخوانند

روز جمعه ۸ بهمن کارگران هپکو در ادامه تجمعات و راهپیمایی های خود که از اوایل دیماه شروع شده است، در برف و سرما دست به تجمع زدند و در پلاکاردی که حمل میکردند از مردم شهر خواهان حمایت شدند. کارگران خواهان رسیدگی فوری به خواست های خود هستند. پرداخت حقوق معوقه و امنیت شغلی دو خواست فوری کارگران است.

کارگران هپکو با راهپیمایی های باشکوه خود در شهر، با شعارها و سخنرانی های خود و با شعار زیر بار ستم نمیکنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی توجه مردم شهر را کاملا به خود جلب کرده اند. جا دارد که مردم شهر و در پیشاپیش آنها خانواده های کارگران هپکو فعالانه از کارگران هپکو و خواست های بحق آنها حمایت کنند. ابتکار خانواده های کارگران معدن آهن بافق یزد و تحصن در مرکز یک اقدام فوق العاده مهم برای جلب همبستگی مردم شهر بود. به حرکت درآمدن خانواده های کارگران هپکو نیز کلیدی ترین و فوری ترین اقدامی است که اعتراض کارگران را یک قدم مهم به جلو میبرد. حضور فعال خانواده ها مردم شهر را هم در حمایت از کارگران هپکو به میدان میاورد.

حزب کمونیست کارگری از همه مردم اراک، از جوانان و دانشجویان، از معلمان و کارگران مراکز مختلف و بویژه خانواده های کارگران میخواهد قاطعانه با کارگران هپکو اعلام همبستگی کنند، در کنار آنها قرار گیرند و فضایی از همبستگی و اتحاد در شهر ایجاد کنند. وقت آن است که همه با هم برای تحقق خواست هایمان متحدانه به میدان آییم و یکپارچه اعلام کنیم که «زیر بار ستم نمیکنیم زندگی».

حزب کمونیست کارگری ایران
۹ بهمن ۱۳۹۵، ۲۸ ژانویه ۲۰۱۷
Visar هپکو۵.jpg