حزب کمونیست کارگری ایران-کارگران نیشکر هفت تپه جاده بین المللی اهواز اندیمشک را بستند

کارگران نیشکر هفت تپه جاده بین المللی اهواز اندیمشک را بستند
خانواده های کارگری در تجمع امروز هم حضور داشتند
اعتصاب و تجمع سراسری کارگران شهرداری های اهواز ادامه دارد

کارگران نیشکر هفت تپه در تجمع روز گذشته، دوم مرداد، التیماتوم دادند در صورت عدم تحقق خواست های آنها، همراه با خانواده های خود اقدام به بستن جاده اهواز اندیمشک میکنند و امروز آنرا عملی کردند. کارگران مسیر ده کیلومتری شرکت تا جاده بین المللی اهواز اندیمشک را پیاده طی کرده و از ساعت ۹ صبح امروز هر دو طرف جاده را به مدت دو ساعت مسدود کردند.

طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، پس از بازگشت کارگران به محل کارخانه، نصیری افشار قائم مقام کارخانه با حضور در جمع کارگران تلاش کرد با وعده و وعید اقدام به آرام کردن آنان کند که با عکس العمل تند کارگران و شعار “افشار حیا کن نیشکر را رها کن” مواجه و بسرعت از محل متواری شد. بدنبال این وضعیت نیروهای انتظامی با استفاده از گاز اشک آور تلاش کردند کارگران را متفرق کنند اما با مقاومت کارگران مواجه شدند و در نتیجه درگیری های پیش آمده شیشه های چند ماشین شکسته شد. کارگران ساعت ۱ بعدازظهر به تجمع خود پایان دادند و اعلام کردند در صورتی که به خواست آنها فورا پاسخ داده نشود از فردا اعتراضات خود را تشدید خواهند کرد.

پرداخت سه ماه دستمزد و دیگر مطالبات معوقه، پایان دادن به وضعیت امنیتی در کارخانه و جمع کردن دوربین های مدار بسته، پایان دادن به اخراج ها و بازگرداندن کارگران اخراجی به کار، پرداخت بیمه و سنوات کارگران بازنشسته و همینطور خلع ید از مالکیت خصوصی از خواست های فوری کارگران نیشکر است. بدنبال تجمع امروز نصیری افشار قول داد که یک ماه حقوق کارگران تا فردا پرداخت میشود. او همچنین بیشرمانه به ایلنا گفته است که از چند هزار کارگر نیشکر فقط صد نفر ناراضی هستند.

اعتراض سراسری کارگران پیمانی شهرداری اهواز ادامه دارد
اعتراض کارگران خدماتی و فضای سبز مناطق هشت گانه شهرداری اهواز که از ۲۷ تیرماه شروع شده امروز نیز ادامه یافت. کارگران امروز نیز به نمایندگی از طرف ۵۰۰۰ کارگر شهرداری در مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده‌ و خواهان تبدیل وضعیت خود از کار پیمانی به قرارداد مستقیم شدند.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواست ها و مبارزات حق طلبانه کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران شهرداری ها حمایت میکند. ما اعلام میکنیم که برگزاری مجمع عمومی هر روزه در طول اعتصاب و تصمیم گیری جمعی برای تداوم مبارزه، راهپیمایی کارگران و خانواده های آنها در مرکز شهر و اطلاع رسانی و جلب همبستگی مردم و تماس با سایر مراکز کارگری در خوزستان و سراسر کشور که با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم میکنند، از جمله اقداماتی است که جلو توطئه های حکومت و کارفرما را میگیرد، اتحاد مستحکمی میان کارگران ایجاد میکند و آنان را در موقعیت قدرتمندتری برای تداوم اعتراض خود و شکل دادن به تشکل خود برخوردار میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۳ مرداد ۱۳۹۶، ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۷
Avsnitt för bifogade filer