حزب کمونیست کارگری ایران-کارگران میتوانند جلو تعطیل کارخانجات را بگیرند خطاب به کارگران پلی اکریل، روغن نباتی زنجان، کنتور سازی البرز

کارگران میتوانند جلو تعطیل کارخانجات را بگیرند

خطاب به کارگران پلی اکریل، روغن نباتی زنجان، کنتور سازی البرز

کارخانه پلی اکریل اصفهان هم در شرف تعطیلی است و۱۷۰۰ کارگر آنرا دارند بیکار میکنند. هفته قبل کارخانه روغن نباتی در زنجان را تعطیل کردند و قبل از آن کارخانه کنتورسازی در شهر البرز را و در این فاصله دهها کارخانه دیگر نیز تعطیل شده اند. صدها کارخانه در حال اخراج بخشی از کارگرانند و صدها مرکز تولیدی دیگر بحرانی هستند و هر لحظه دست به اخراج میزنند. این روند در سراسر کشور جریان دارد و دهها هزار کارگر تنها در یک سال گذشته کارشان را از دست داده اند و در بهترین حالت به آنها قول بیمه بیکاری محدودی داده شده است. میتوان و باید جلو این بیکارسازی ها را گرفت.

باید به تجربه دریافته باشیم که تجمع بدون صدا و بدون انعکاس کم تاثیر است. شکایات شما و مراجعات شما به ارگان های دولتی بدون به میدان آوردن نیروی شما به جایی نمیرسد. جنبش کارگری این توان را دارد که نیروی بیشتری به میدان بیاورد و به شیوه موثرتری علیه بیکارسازی ها قد علم کند و مانع آن شود. بهم پیوستن اعتراضات و حمایت از مبارزات یکدیگر بسیار حیاتی است. پیوستن خانواده ها به اعتراضات که اخیرا نمونه های متعددی را از جمله در اعتراضات کارگران هپکو و روغن نباتی در زنجان شاهد بودیم یک روش پیشرو و موثر است و توجه و همبستگی سایر مراکز کارگری و مردم را وسیعا جلب میکند.

اولین قدم این است که کلیه اعضای خانواده هایتان را تشویق کنید به شما ملحق شوند. اعتراضتان را به مرکز شهر بکشانید و راهپیمایی کنید. شعارهای مناسب انتخاب کنید و مردم را به همبستگی با خود دعوت کنید. تلاش کنید اعتراض شما هرچه بیشتر در رسانه هایی مانند کانال جدید و در مدیای اجتماعی منعکس شود. قدم دیگر این است که با مراکز دیگری که در شهرتان با مشکل مشابهی دست و پنجه نرم میکنند تماس بگیرید و اعتراضات مشترک با حضور خانواده های خود را در مراکز شهر سازمان بدهید. هرجا که میتوانید در مراکز شهرها چادر بزنید و تحصن کنید. یک مبارزه مستمر و هر روزه با تمام قوا کارساز است و برای اینکار تشکیل مجمع عمومی کارگران یک حلقه کلیدی است که امکان میدهد کلیه کارگران درمورد ادامه مبارزه دخالت کنند و تصمیم متحد و یکپارچه بگیرند.

مطمئن باشید که این راه موثر واقع خواهد شد. جمهوری اسلامی بشدت از گسترش اعتراضات شما وحشت دارد. میداند که هر اعتراضی از این نوع هزاران نفر دیگر را هم به میدان میاورد. میداند فضای شهرها بشدت اعتراضی است و هر راهپیمایی شما در مرکز شهر میتواند به تظاهرات های بزرگی منتهی شود. فریب عناصر سازشکار که یا شما را میترسانند یا شما را سرگرم دالانهای اداری میکنند را نخورید. شیوه های تازه مبارزه را در پیش بگیرید. حزب کمونیست کارگری با تمام قوا همراه شما است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹ فوریه ۲۰۱۷