حزب کمونیست کارگری ایران-کارگران شرکت واحد خواستار افزایش سطح حقوقهایشان شدند

کارگران شرکت واحد خواستار افزایش سطح حقوقهایشان شدند

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی بیانیه ای در اعتراض به سطح ناچیز دستمزدها که وضعیت اسفناکی را بر کارگران تحمیل کرده است، خواستار افزایش فوری حقوقها شده است.  این بیانیه با اشاره به سقوط ارزش ریال و در نتیجه آن کاهش سطح دستمزدها به چند برابر زیر خط فقر و از دست رفتن قدرت خرید کارگران بر فوری بودن افزایش دستمزدها تاکید دارد. در همین راستا سندیکای شرکت واحد از هفته گذشته اقدام به جمع آوری امضای اعتراضی از میان کارگران و رانندگان شاغل در شرکت واحد کرده و آنها را به اعتراض برای بهبود شرایط غیر قابل کنونی دعوت کرده است. طومار اعتراضی کارگران شرکت واحد بر سر خواست افزایش دستمزدها تحت عنوان “ازحداقل های معیشت محروم هستیم، افزایش فوری دستمزد حق مسلم ماست” انتشار یافته و تا هم اکنون تعدادی از کارگران و رانندگان آنرا را امضاء کرده اند و امضاها ادامه دارد.  در بخشی از این طومار چنین آمده است:

“ما رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، پیش از موج اخیر گرانی ها به دلیل دستمزد پایین برغم اضافه کاری فراوان از حداقل های معیشت محروم بوده ایم، و با موج اخیر گرانی ها که یکباره قیمت ها دو برابر و در برخی اقلام چند برابرشده است، حتی قدرت تهیه مواد غذایی ضروری و مسکن  حداقلی  را از دست داده ایم. بنابراین درخواست فوری افزایش دستمزد، با مبنا قرار دادن گرانی های شدید اخیر را داریم”. در این رابطه کارگران به عنوان یک اقدام فوری بر اجرای فوری طرح طبقه بندی مشاغل تاکید کرده اند.

بازنشستگان نیز در تجمع ٢٠ شهریور در اعتراض به تورم سرسام آور و سطح نازل حقوقها تجمع داشتند و با شعارهایی چون “حقوق ما ریالیه، هزینه ها دلاریه”، “خط فقر ٥ میلیون، حقوق ما دو میلیون” خواستار افزایش حقوق ها شدند. معلمان نیز در فراخوان خود برای تجمع اعتراضی در روز ١٣ مهر، روز جهانی معلم بر خواست افزایش دو برابری حقوق معلمان در گام اول تاکید کرده اند. بدین ترتیب جنبشی بر سر خواست افزایش دستمزدها به راه افتاده است.

کارگران، معلمان و بازنشستگان بارها و بارها در شعارهای اعتراضی و در بیانیه ها و قطعنامه هایشان بر خواست افزایش حقوقها به بالای خط فقر ٥ میلیونی که رسما از سوی دولت اعلام شده است و لغو حقوق های نجومی تاکید کرده اند. اعتراض کارگران شرکت واحد به گرانی و دستمزدهای زیر خط فقر، اعتراض و خواستهای اعلام شده از سوی معلمان و بازنشستگان، اعتراضی است که همه مردم زحمتکش در آن شریکند. حزب کمونیست کارگری بر همبستگی سراسری مبارزاتی بر سر خواست افزایش دستمزدها به بالای خط فقر تاکید دارد. رفاه حق پایه ای و انسانی همه مردم است. اعتصابات سراسری گام مهمی در تحمیل خواست های کارگران به حکومت و کلیه مفتخوران است.

 

 

پیش بسوی تجمعات و اعتصابات سراسری!

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ شهریور٩٧، ١٥ سپتامبر ٢٠١٨